• 1. Σχόλιο επί της παρ. 1 Είναι σαφές από τις άνω παρατηρήσεις μας ότι συμφωνούμε με την κατάργηση του Εθνικού ΕΚΠΑΑ αλλά όχι με την άμεση κατάργηση των φορέων διαχείρισης ΠΠ. Στην περίπτωση όμως όπου το ΥΠΕΝ επιμείνει στη θέση του είναι απόλυτα αναγκαίο να υπάρχει μεταβατικό στάδιο. Θα πρέπει να οριστεί ένα χρονικό διάστημα, το οποίο θα λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο ώστε να λυθούν τα ζητήματα οικονομικής διαχείρισης και της λειτουργίας των ΦΔΠΠ. Διότι όσοι ΦΔΠΠ έχουν ενταγμένα έργα σε διάφορα προγράμματα θα αντιμετωπίσουν προβλήματα υλοποίησης κλπ. Προτείνεται, εφόσον διοριστεί το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ, να συνυπάρξει με τους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών για ένα εύλογο χρονικό διάστημα (προτείνεται ο ένας χρόνος), κατά το οποίο, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ θα αναλάβει να επιβλέψει την ομαλή μετάβαση από το υπάρχον καθεστώς στο νέο σχήμα. 2. Γενικό σχόλιο επί του άρθρου 43 Εξακολουθεί να λείπει η απόδοση ουσιαστικής ιδιότητας φύλαξης (ανακριτικά καθήκοντα) στους φύλακες των ΜΔΠΠ Εξακολουθεί να μην αποσαφηνίζεται το καθεστώς απασχόλησης των εργαζομένων στις ΜΔΠΠ. Θα είναι ή όχι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως ισχύει για τις Εφορείες Αρχαιοτήτων και τα Δασαρχεία; Στην αιτιολογική έκθεση πάντως αναφέρεται ότι το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα «θα αξιολογηθεί κατά την διαδικασία προκειμένου να καλύψει τις θέσεις με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου». Αυτό σημαίνει μονιμοποίηση; Στα θετικά (και πάλι από την αιτιολογική έκθεση) η δυνατότητα πρόσληψης υπαλλήλων μέσω ΑΣΕΠ.