• Σχόλιο του χρήστη 'WWF Ελλάς' | 17 Μαρτίου 2020, 19:55

    Με το άρθρο αυτό τροποποιείται η σύνθεση των ΕΠ.Ε.Α., η οποία σήμερα περιλαμβάνει δύο δασολόγους (άρθ. 18 παρ. 1 ν. 3889/2010, όπως έχει αντικατασταθεί από το άρθ. 2 παρ. 4 ν. 4462/2017). Υπενθυμίζεται ότι έργο των ΕΠ.Ε.Α. είναι η εξέταση των αντιρρήσεων, και ότι «[μ]ε τις αντιρρήσεις προβάλλονται λόγοι που αφορούν αποκλειστικά και μόνο την αμφισβήτηση του χαρακτήρα ή της μορφής των εμφανιζόμενων στον δασικό χάρτη εκτάσεων» (άρθ. 15 παρ. 4 ν. 3389/2010), ενώ «δεν εξετάζονται θέματα ιδιοκτησίας, ούτε θίγονται ιδιοκτησιακά δικαιώματα του δημοσίου ή ιδιωτών» (άρθ. 18 παρ. 4 ν. 3889/2010, όπως ισχύει). Η ΕΠ.Ε.Α. είναι τυπικό παράδειγμα διοικητικού οργάνου με αρμοδιότητα απόφανσης σε ένα επιστημονικό, τεχνικό, και ιδιαίτερα περιορισμένο ζήτημα. Με την προτεινόμενη διάταξη, η επίλυση του τεχνικού αυτού ζητήματος ανατίθεται σε ΕΠ.Ε.Α. όπου οι κατεξοχήν ειδικοί – οι δασολόγοι- είναι μειοψηφία, και θα απαρτίζονται κατά πλειοψηφία από άσχετες ειδικότητες - 1 δικηγόρο και 1 μηχανικό. Μάλιστα, ο δικηγόρος και ο μηχανικός θα επιβραβευτούν για την άγνοιά τους με αποδοχές οι οποίες απαλλάσσονται από τα όρια του κεφ. Β’ ν. 4354/2015 (βλ. παρ. 3 του άρθ. 49), ενώ ενθαρρύνεται η μεγαλύτερη δυνατή προχειρότητα, αφού θα πρέπει να εξετάζουν 200 υποθέσεις τον μήνα (βλ. παρ. 4). Η διάταξη πρέπει να αποσυρθεί. Η ανάθεση επίλυσης του ζητήματος αυτού σε μία επιτροπή της οποίας τα μέλη κατά πλειοψηφία στερούνται τις απαραίτητες τεχνικές και επιστημονικές γνώσεις μπορεί να εξηγηθεί μόνο με δύο τρόπους: είτε το ΥΠΕΝ δεν επιθυμεί την επίλυση των αντιρρήσεων με τεχνικά, επιστημονικά κριτήρια, είτε πρόκειται για μία πελατειακού χαρακτήρα παραχώρηση προς άσχετες με το αντικείμενο επαγγελματικές ομάδες.