• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Βουδούρης, Διευθύνον Σύμβουλος Elbisco Α.Ε.' | 17 Μαρτίου 2020, 21:36

    1. Η πρόβλεψη περί «αποκλειστικών» προθεσμιών υπονομεύει την ασφάλεια δικαίου. Σε περίπτωση που δεν τηρηθούν αυτές αλλά εκδοθεί η ΑΕΠΟ με καθυστέρηση, αυτή καθίσταται ακυρωτέα. Αν υπονοείται ότι θα ισχύουν οι όροι και έχει προτείνει ο επενδυτής, αυτό παραβιάζει ευθέως την Οδηγία και επιπρόσθετα, τα δικαστήρια δεν το αποδέχονται, επομένως πάλι ο επενδυτής θα είναι έκθετος. Θα οδηγήσει σε πλήρη υπονόμευση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και της ασφάλειας των επενδύσεων. 2. Η πρόβλεψη για έκδοση της ΑΕΠΟ από τον ΓΓ έρχεται σε αντίθεση με δύο πρόσφατα ψηφισθέντες νόμους και την κορυφαία πρωτοβουλία του Π/Θ για ανάδειξη του ρόλου των ΓΔ (από 10/2/2020) και προσθέτει ένα επιπλέον στάδιο 30 ημερών. Έρχεται σε αντίθεση με το στόχο της αποπολιτικοποίησης των διοικητικών πράξεων (αφού φαίνεται να μετατρέπεται η ΑΕΠΟ σε "πολιτική" απόφαση και εργαλείο "πολιτικής" συνδιαλλαγής αναιρώντας μια πολύ πρόσφατη κορυφαία μεταρρύθμιση) και καθυστερεί την περιβαλλοντική αδειοδότηση αντί να την επιταχύνει. Προτείνω να παραμείνει η υπογραφή της ΑΕΠΟ στο ΓΔ και να αυξηθεί η προθεσμία ("απλή" όχι "αποκλειστική") σε 45 ημέρες (κέρδος 15 ημερών). 3. Η πρόβλεψη ότι «οι γνωμοδοτήσεις που δεν υποβλήθηκαν θεωρούνται θετικές» υπονομεύει την ασφάλεια δικαίου (και άρα των επενδύσεων) χωρίς να προσφέρει καμία προστιθέμενη αξία. Με βάση την εντεταμένη νομολογία των δικαστηρίων, η διάταξη αυτή δημιουργεί έρεισμα προσφυγής κατά της ΑΕΠΟ (με σημαντικές πιθανότητες «επιτυχίας». Αντίθετα, η διαδικασία αδειοδότησης πρέπει να προχωρά, όπως προβλέπεται σήμερα, και όπου χρειάζεται, η διαδικασία του ΚΕΣΠΑ εξασφαλίζει πλήρη νομική ασφάλεια. 4. Η προθεσμία των 30 ημερολογιακών ημερών που τίθεται για τη δημόσια διαβούλευση είναι οριακή αφού περιλαμβάνει και περιόδους διακοπών. Θα μπορούσε να είναι 40 ημέρες.