• Δημιουργούνται οι τοπικές Επιτροπές Διαχείρισης συμβουλευτικού χαρακτήρα οι οποίες στην ουσία αποτελούν μετεξέλιξη των σημερινών ΔΣ των ΦΔΠΠ. Όμως, τα σημερινά ΔΣ έχουν ουσιαστικό ρόλο αποφάσεων και γνωμοδοτήσεων ενώ οι Επιτροπές αυτές θα έχουν μόνο εισηγητικό χαρακτήρα. Καθώς διαφαίνεται ο ρόλος των Επιτροπών Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών θα είναι εξαιρετικά υποβαθμισμένος και γι’ αυτό δύσκολα θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον να συμμετέχουν άτομα εγνωσμένου κύρους, τεχνογνωσίας και επιστημονικότητας για τις στελεχώσουν. Από το παρόν άρθρο δεν προκύπτει ο τρόπος υποστήριξης των ΜΔ από τις ΕΔ, η αρμοδιότητα τους, η ισχύς των αποφάσεων/προτάσεων των ΕΔ, η υποχρέωση να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των κ.λπ. Δεν προκύπτει αν έχουν καν γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Καθότι ένα από τα βασικά ζητήματα, που καλείται να καλύψει το νομοσχέδιο σύμφωνα με την αιτιολογική του έκθεση είναι η ύπαρξη Δ.Σ., με την μορφή και καθεστώς, που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στους ΦΔ, η δημιουργία ΕΔ με αυτή τη μορφή και όρους εντείνει δραματικά τα όποια ζητήματα καλείται να διευθετήσει το σχέδιο νόμου όσον αφορά την ύπαρξη Δ.Σ. Εν ολίγοις δημιουργεί Επιτροπές με την ίδια σχεδόν σύνθεση με τα υφιστάμενα Δ.Σ., που θα λειτουργούν εκ νέου χωρίς αποζημιώσεις μελών, με υποχρέωση σύγκλισης σε ακόμη μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα (3 μήνες αντί των μηνιαίων συνεδριάσεων) και χωρίς αποφασιστικού χαρακτήρα αρμοδιότητες. Τέλος, οι ΕΔ δεν προβλέπεται σαφώς αν θα στελεχώνονται από εκπροσώπους του ΥΠΕΝ. Η λειτουργία των Επιτροπών Διαχείρισης και ο τρόπος αποζημίωσης των μελών, που συμμετέχουν σε αυτές θα πρέπει να αποτελεί κεντρική ευθύνη του ΟΦΥΠΕΚΑ, ώστε να διασφαλιστεί ο λόγος ύπαρξης τους.