• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΒΙΟΑΕΡΙΟΥ' | 17 Μαρτίου 2020, 23:16

    Προτείνονται οι εξής τροποποιήσεις: Στο τέλος της τροποποίησης του άρθρου 41 του Ν. 4042/2012 να προστεθεί μια παράγραφος ως εξής: 5. Οι ΟΤΑ Α’ βαθμού υποχρεούνται να εφαρμόσουν άμεσα διαδικασία τιμολογιακής πολιτικής μείωσης των δημοτικών τελών ανά μοναδιαία ποσότητα βιοαποβλήτων (€/τν) σε όποια επιχείρηση της παραγράφου 2 της παρούσας συμβληθεί με νομίμως αδειοδοτημένο ιδιώτη τελικό αποδέκτη για τη διαχείριση και μεταφορά των βιοαποβλήτων (π.χ. μονάδες βιοαερίου ή κομποστοποίησης). Η μοναδιαία μείωση των δημοτικών τελών πρέπει να είναι κατ΄ ελάχιστο ίση με την άμεση εξοικονόμηση του Δήμου που προκύπτει από το μέσο άμεσο μοναδιαίο κόστος διαχείρισης και μεταφοράς των βιοαποβλήτων στον εκάστοτε Δήμο. Η μοναδιαία αυτή μείωση θα αναπροσαρμόζεται σε ετήσια βάση. Μετά το τέλος της τροποποίησης του ν. 4042/2012: Οι κατηγορίες 11 και 12 του Πίνακα 1 του άρθρου 4 του ν. 4414/2016 αντικαθίστανται ως εξής: Βιοαέριο που προέρχεται από αναερόβια χώνευση βιομάζας (ενεργειακών καλλιεργειών, ενσιρωμάτων χλωρής νομής γεωργικών καλλιεργειών, κτηνοτροφικών και αγροτοβιομηχανικών οργανικών υπολειμμάτων και αποβλήτων, αποβλήτων βρωσίμων ελαίων και λιπών, ληγμένων τροφίμων. Στη Βιομάζα περιλαμβάνονται υπολείμματα τροφών και άλλων οργανικών υλών πλην αυτών που συλλέγονται κατά την αποκομιδή των σύμμικτων απορριμμάτων και καταλήγουν χωρίς διαχωρισμό στους ΧΥΤΑ, καθώς και ιλύς/λάσπη βιολογικών καθαρισμών που δεν είναι δυνατή η επεξεργασία της στο σημείο παραγωγής της, εφόσον οι ετήσιες ποσότητες αυτών δεν υπερβαίνουν το 30% του συνόλου κατά βάρος ανά μονάδα ή το 20% κατά ενεργειακή απόδοση. Αιτιολόγηση τροποποιήσεων: Με τον τρόπο αυτό μπορεί στον ιδιωτικό τομέα να ξεκινήσει άμεσα η ορθή διαχείριση των βιοαποβλήτων, μέχρι να ολοκληρωθούν οι υποδομές στους οικείους Δήμους περί υλοποίησης χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων. Όποια επιχείρηση δύναται να εξασφαλίσει χωριστή συλλογή στην πηγή των βιοαποβλήτων που προκύπτουν από την παραγωγική της δραστηριότητα και προβεί σε σύμβαση με υφιστάμενη μονάδα ιδιώτη για τη διαχείριση των βιοαποβλήτων, θα επωφελείται μείωση των δημοτικών τελών που της αναλογούν, ανάλογα με την ποσότητα των βιοαποβλήτων που οδηγεί προς διαχείρηση και θα είναι αντίστοιχη του κόστους που θα πλήρωνε ο Δήμος για τη μεταφορά και διαχείριση των εν λόγω βιοαποβλήτων. Σε αυτή την περίπτωση, ο οικείος Δήμος θα είναι υποχρεωμένος να προβεί στην αντίστοιχη μείωση των δημοτικών τελών, με την προϋπόθεση ότι η εκάστοτε επιχείρηση προσκομίσει σχετική σύμβαση με τον τελικό αποδέκτη καθώς και αντίστοιχη βεβαίωση της ποσότητας των βιοαποβλήτων που διαχειρίζεται σε μηνιαία βάση. Επίσης με την ετήσια αναπροσαρμογή κάθε Δήμος θα μπορεί να προσαρμόζει την μοναδιαια τιμή μείωσης ανάλογα με το άμεσο κόστος που θα έχει με την ολοκλήρωση των υποδομών του. Επισημαίνουμε ότι ο Δήμος θα είναι υποχρεωμένος να παρέχει ως κίνητρο κατ ελάχιστο το άμεσο λειτουργικό μοναδιαιο κόστος διαχείρισης (gate fee, καύσιμο και ανταλλακτικά λειτουργίας και συντήρησης οχημάτων ανά τόνο αποβλήτου) και όχι το έμμεσο (προσωπικό, επενδύσεις κλπ) και κατά συνέπεια και ο Δήμος θα έχει όφελος από την τιμολογιακή αυτή πολιτική ή τουλάχιστον μηδενική επιβάρυνση σε ταμειακή βάση.