• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος Βουδούρης, Διευθύνον Σύμβουλος Elbisco Α.Ε.' | 17 Μαρτίου 2020, 23:37

    Η διάταξή της παρ. 6 θα οδηγήσει στο αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα (την επιβράδυνση αντί της επιτάχυνση) Η αποσύνδεση της έγκρισης της αρχαιολογίας από το ΚΕΣΠΑ και τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης και η μετάθεσή της στο ΚΑΣ θα επιφέρει μεγάλες καθυστερήσεις. Σήμερα, η αρχαιολογία το αργότερο στο ΚΕΣΠΑ είναι υποχρεωμένη να πάρει θέση. Πλέον θα το κάνει στους δικούς της χρόνους, με τις δικές της προτεραιότητες και στο δικό της περιβάλλον (στο πλαίσιο ενός οργάνου όπου οι αρχαιολόγοι με την ιδιαίτερη οπτικής τους είναι η πλειοψηφία). Κάθε χρόνο διεξάγονται περίπου 1100 ΜΠΕ. Ακόμα και αν ένα 20% χρειάζεται έγκριση από την Αρχαιολογία, αυτό σημαίνει επιπλέον άνω των 200 υποθέσεων στο ΚΑΣ! Θα υπερφορτωθεί και θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις. Πρακτικά, θα αναστέλλεται η έκδοση της ΑΕΠΟ έως ότου εκδοθεί η απόφαση του ΚΑΣ με συνέπεια να παρέρχονται οι σχετικές προθεσμίες (αποκλειστικές ή μη). Η διάταξη που προβλέπει ότι «η σύμφωνη γνώμη του προηγούμενου εδαφίου επέχει θέση απόφασης έγκρισης, κατά τα προβλεπόμενα ..» είναι ορθή. Επιπρόσθετα, με αφορμή την τροποποίηση του ν. 4014/2011, θα έπρεπε να δοθεί η δυνατότητα σύνταξης της ΜΠΕ ιδιωτικού έργου από τεχνικά στελέχη του ιδιωτικού φορέα λειτουργίας. Σήμερα, με βάση 2 παρωχημένες αποφάσεις του ΣτΕ, είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε μελετητές με μελετητικό πτυχίο 27 που κανονικά θα έπρεπε να αφορά μόνο τα δημόσια έργα.