• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος Μαυριάς, Γεν. Δ/ντής ECOELASTIKA A.E. (ΣΕΔ ελαστικών)' | 17 Μαρτίου 2020, 23:12

    Οι διατάξεις που προβλέπουν «αποκλειστικές» προθεσμίες δημιουργούν νομική επισφάλεια. Αν παρέλθουν, δεν μπορεί να εκδοθεί η ΑΕΠΟ γιατί θα ακυρωθεί σε περίπτωση προσφυγής. Αν νοείται ότι θα ισχύουν οι όροι και έχει προτείνει ο επενδυτής, αυτό παραβιάζει την ενωσιακή νομοθεσία. Επιπλέον, τα δικαστήρια δεν το αποδέχονται, επομένως πάλι η επένδυση θα έχει πρόβλημα. Υπονομεύεται η ασφάλεια των επενδύσεων. Οι διατάξεις που προβλέπουν ότι «οι γνωμοδοτήσεις που δεν υποβλήθηκαν θεωρούνται θετικές» υπονομεύουν επίσης την ασφάλεια δικαίου χωρίς να συνεισφέρουν σε κάτι ουσιαστικό στη διαδικασία ή στην επιτάχυνση. Έτσι κι αλλιώς, τώρα ο νόμος προβλέπει υποχρεωτικά να προχωρά η διαδικασία σύνταξης της ΑΕΠΟ χωρίς να περιμένει η αδειοδοτούσα υπηρεσία τη γνώμη που δεν έχει εκφραστεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας. Η διάταξη αυτή δημιουργεί ένα αδύνατο σημείο στην ΑΕΠΟ και επομένως μπορεί αυτή να "πέσει" σε προσφυγή. Αντίθετα, σήμερα, όπου χρειάζεται παρεμβάλλεται το ΚΕΣΠΑ εξασφαλίζοντας την ζητούμενη νομική ασφάλεια. Η υπογραφή της ΑΕΠΟ πρέπει να παραμείνει στο ΓΔ και να αυξηθεί η προθεσμία ("απλή" όχι "αποκλειστική") σε 40 ημέρες (κέρδος 20 ημερών). Δεν θα πρέπει, ένα μόλις μήνα από την ενεργοποίηση της πρόβλεψης για τελική υπογραφή από το ΓΔ να αρθεί μια εμβληματική μεταρρύθμιση. Τέλος, η δημόσια διαβούλευση για μόλις 30 ημέρες είναι μικρή γιατί περιλαμβάνει και "νεκρές" περιόδου (Πάσχα, Χριστούγεννα, Αύγουστος κλπ.). Θα μπορούσε να είναι κατάτι μεγαλύτερη, π.χ. 45 μέρες προκειμένου να δίνεται επαρκής χρόνος στους πολίτες να συμμετέχουν ακόμα και όταν περιλαμβάνει περιόδους διακοπών.