• Σχόλιο του χρήστη 'Δαβάκης Ευστράτιος' | 18 Μαρτίου 2020, 08:18

    1. Παρατήρηση για την παρ. 1.α: Να διευκρινιστεί ποια είναι η αρμόδια αρχή του ΥΠΕΝ. Παρατήρηση για την παρ. 1.β: Να διευκρινιστεί ξεκάθαρα ποια είναι η αδειοδοτούσα αρχή. Αυτή που εκδίδει άδειες λειτουργίας ή εν γένει εγκρίσεις λειτουργίας (π.χ. Κάποιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης ή του ΥΠΕΝ για Πετρελαιοειδή ή Φάρμακα και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης, Κτηνιατρικής – Αλιείας ή Αγροτικής Ανάπτυξης κ.λ.π. των Περιφερειών) ή οι Περιβαλλοντικός Αδειοδοτούσα Αρχή. Το ίδιο θέμα υπάρχει και στον Ν. 4014.11 2. Παρατήρηση για την παρ. γ: Υπάρχει το άρθρο 210 του Καλλικράτη που δίνει την δυνατότητα τουλάχιστον για τη Μητροπολιτική Περιφέρεια Αττικής και την Μητροπολιτική Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης να κάνει σε όποια δραστηριότητα και κατηγορία θέλει έλεγχο. Και η Περιφέρεια έχει το αυτοδιοίκητο. «I. Η μητροπολιτική περιφέρεια Αττικής και η μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ασκούν πλέον των αρμοδιοτήτων του άρθρου 186 και αρμοδιότητες μητροπολιτικού χαρακτήρα, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος και του προϋπολογισμού που καταρτίζονται από το περιφερειακό συμβούλιο. Οι λειτουργίες μητροπολιτικού χαρακτήρα αφορούν τους τομείς περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής, χωρικού σχεδιασμού και αστικών αναπλάσεων, μεταφορών και συγκοινωνιών, πολιτικής προστασίας και ασφάλειας, που υπερβαίνουν τα διοικητικά όρια δήμου και είναι οι εξής: Α. Τομέας περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής, στους οποίους περιλαμβάνονται, ιδίως: . . . 7. Ο έλεγχος της εφαρμογής της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και η επιβολή κυρώσεων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα που προκαλούν οποιαδήποτε ρύπανση ή άλλη υποβάθμιση του περιβάλλοντος ή παραβαίνουν τις ισχύουσες διατάξεις.» Σκόπιμο θα ήταν να εξεταστεί σχετική αναφορά. 3. Παρατήρηση για την παρ. ε: Να διευκρινιστεί αν τα ΚΕΠΠΕ θα μπορούν να αναθέτουν σε ιδιώτες ελεγκτές ελέγχους. Να διευκρινιστεί αν θεωρούνται ως υπηρεσία. Προφανώς τα ΚΕΠΠΕ δεν θεωρούνται υπηρεσία. Μήπως θα ήταν σκόπιμη η αναδιατύπωση της παραγράφου ώστε να είναι κατόπιν των εντολής των προαναφερόμενων ελεγκτικών υπηρεσιών της παραγράφου 3 (α) και 3(γ). 4.Παρατήρηση Γενική: Αν αντιλαμβάνομαι ορθά περιβαλλοντικές επιθεωρήσεις θα μπορούν να διεξάγουν και οι υπηρεσίες των Περιφερειών με αρμοδιότητα υπαγωγής των έργων και δραστηριοτήτων της χωρικής αρμοδιότητάς τους στις αντίστοιχες ΠΠΔ. Αυτές είναι αρκετές (π.χ Δ/νση Περιβάλλοντος, Ανάπτυξης, Δημόσιας Υγείας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Μεταφορών, ίσως και άλλες). Επομένως θα υπάρχουν 5 ή και περισσότερες υπηρεσίες κάθε περιφερειακής ενότητας που θα μπορούν να αναθέτουν σε ιδιώτες επιθεωρητές. Για παράδειγμα στην Αττική υπάρχουν 8 περιφερειακές ενότητες που έχουν τις 3 ή 4 από ανωτέρω Διευθύνσεις ενώ υπάρχουν και κεντρικές υπηρεσίες της Περιφέρειας (π.χ. Διεύθυνση Περιβάλλοντος). Επομένως προβλέπεται να υπάρχουν πολλές υπηρεσίες της Περιφέρειας που θα μπορούν να αναθέτουν σε ιδιώτες επιθεωρητές. Σκόπιμο είναι να υπάρξει μνεία για το πως οι Περιφέρειες θα αναθέτουν σε ιδιώτες ελεγκτές κεντρικά (ή να προβλέπεται ότι θα ρυθμιστεί) 5.Παρατήρηση Γενική: Δεν υπάρχει αναφορά στο τι ισχύει με τις επιθεωτήσεις όταν θα υπάρχουν δραστηριότητες ή έργα που δεν γνωρίζουμε την κατηγορία Α ή Β, π.χ όταν υπάρχουν καταγγελίες για παράνομες δραστηριότητες και ανεξέλεγκτες απορρίψεις αποβλήτων ή δραστηριότητες που δεν γνωρίζουμε εκ των προτέρων που κατατάσσονται (σε έκτακτους ελέγχους) ή δραστηριότητες που δεν κατατάσσονται (π.χ μέτρηση σε ήχο από μηχανολογικό εξοπλισμό σε διάφορες δραστηριότητες υγειονομικού ενδιαφέροντος όπως εστιατόρια (θόρυβος από κλιματιστικά, απαγωγούς κλπ). Λογικά αυτές θα πρέπει να εντάσσονται στις έκτακτες επιθεωρήσεις. Σκόπιμη θα ήταν μια τέτοια αναφορά. Σκόπιμο θα ήταν να υπάρχει αναφορά ότι το Σώμα Επιθεώρησης του ΥΠΕΝ έχει την αρμοδιότητα να αποστέλλει την διενέργεια έκτακτων ελέγχων και σε Υπηρεσίες των Περιφερειών κατά την κρίση ή τον προγραμματισμό του.