• Σχόλιο του χρήστη 'ΜΑΡΙΑ ΤΙΜΗΜΕΝΟΥ' | 18 Μαρτίου 2020, 09:07

    Αξιότιμοι κυρίες/κύριοι, Υπάρχουν δύο κεντρικοί άξονες, από τη μία η κομποστοποίηση και από την άλλη η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση. Όσον αφορά την τσάντα μεταφοράς, η πρώτη επιλογή περιλαμβάνει το bio, το οποίο πρέπει να απορριφθεί σε ειδικούς κάδους κομποστοποίησης, διαφορετικά έχει την ίδια συμπεριφορά στο περιβάλλον με την κοινή πλαστική σακούλα μιας χρήσης, με τη διαφορά ότι δεν ανακυκλώνεται με τα υπόλοιπα πλαστικά. Από την άλλη έχουμε την πλαστική τσάντα μεταφοράς με πάχος υλικού 50 Micro και άνω, η οποία εμπράκτως και αποδεδειγμένα επαναχρησιμοποιείται και μπορεί να απορριφθεί στους ήδη υπάρχοντες κάδους ανακύκλωσης. Η μείωση της χρήσης πλαστικού που επέρχεται μέσα από την επαναχρησιμοποίηση και την ανακύκλωση αυτού, είναι οι κεντρικές ιδέες που προάγουν την κυκλική οικονομία. Η χρήση δε ανακυκλωμένων πρώτων υλών για την παραγωγή τσαντών μεταφοράς είναι το επόμενο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Με το νομοσχέδιο που προωθείται, καταργούνται αυτές οι ιδέες. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Αμερική στην Αυστραλία δεν έχει θεσμοθετηθεί ποτέ κάτι παρόμοιο. Για παράδειγμα η Γερμανία ψήφισε νόμο με τον οποίο μέσα στο επόμενο εξάμηνο του 2020 καταργούνται όλες οι λεπτές πλαστικές σακούλες μιας χρήσης, είτε προέρχονται από πλαστικό είτε από bio πλην 0-15micro για φρούτα. Στην Ελλάδα το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε ανοιχτή διαβούλευση αυτή τη στιγμή, υποστηρίζει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης. Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να παραθέσουμε τις ακόλουθες προτάσεις μας: 1.Κατάργηση της λεπτής πλαστικής σακούλας μεταφοράς μιας χρήσης (πάχος υλικού 0-50micro). 2.Υποχρεωτική χρήση ανακυκλωμένου υλικού σε ποσοστό 40% που θα φέρει την απαραίτητη πιστοποίηση στις τσάντες μεταφοράς με πάχος υλικού 50-70micro. 3.Καμία αλλαγή για τις τσάντες μεταφοράς με πάχος υλικού 70micro και άνω. Εν κατακλείδι, θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι σε περίπτωση που θα εφαρμοστεί το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο οι συνέπειες θα είναι οι ακόλουθες: 1.Η αγορά θα κατακλυστεί από bio σακούλες μιας χρήσης με υψηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. 2.Οι εναπομείναντες βιομηχανίες παραγωγής τσαντών μεταφοράς θα υποχρεωθούν σε κλείσιμο, με ό,τι συνεπάγεται για την οικονομία της χώρας και τους εργαζόμενους τους. 3.Όσες εταιρείες σκεπτόμενες φιλοευρωπαϊκά, επενδύοντας σε ακριβό μηχανολογικό εξοπλισμό και παράγοντας καινοτόμες λύσεις από ανακυκλωμένα υλικά θα καταστραφούν, κάτι που είναι πολύ άδικο. 4.Εργοστάσια ανακύκλωσης στην Ελλάδα, που έχουν επενδύσει σε εξοπλισμό ή ολοκληρώνουν την επένδυση τους, απλά ατύχησαν.