• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκος' | 30 Ιουνίου 2020, 03:05

    Αν κάποιος πάει στην Γερμανία για να φέρει στην Ελλάδα ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θα είχε σύμφωνα με το www.mobile.de , την μεγαλύτερη πλατφόρμα πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Γερμανίας τις εξής επιλογές ανάλογα με την κατηγορία ρύπων: EURO1 7.275 EURO2 14.497 EURO3 29.613 EURO4 169.764 EURO5 214.320 EURO6 526.391 EURO 6d-temp 329.359 EURO6d 28.225 Σύνολο αυτ/των 1.319.444 Σύμφωνα με το παρόν νομοσχέδιο η επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στα EURO 1,2,3 και 4 στην ουσία κάνει την εισαγωγή τους οικονομικά ασύμφορη και πρακτικά την απαγορεύει. Θα πει κανείς ότι δεν πειράζει, ας εισαχθεί κάποιο πιο σύγχρονο και καθαρό αυτοκίνητο EURO5 ή EURO6. Ας δούμε τι ισχύει σήμερα σε σχέση με τις εισαγωγές EURO 5 & EURO6. Το τέλος ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα της κλάσης EURO5 είναι ΤΡΙΠΛΑΣΙΟ από αυτό που πληρώνει ένα καινούργιο αυτοκίνητο! Το τέλος ταξινόμησης για τα EURO6 είναι ΤΡΙΠΛΑΣΙΟ από το τέλος ταξινόμησης ενός καινούργιου ίδιου αυτοκινήτου. Για τα πιο πολλά EURO6d-temp και πάλι είναι ΤΡΙΠΛΑΣΙΟ! Για κάποια από τα πιο πρόσφατα EURO6d-temp κυρίως μοντέλα 2019, η επιβάρυνση είναι πενήντα τα εκατό (50%) μεγαλύτερη από αντίστοιχο καινούργιο. Τα μόνα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρώνουν το ίδιο τέλος ταξινόμησης με ένα αντίστοιχο καινούργιο είναι αυτοκίνητα του 2020 της κατηγορίας EURO6d. Το πρόβλημα είναι ότι ένα αυτοκίνητο που δεν έχει συμπληρώσει 6 μήνες κυκλοφορίας ή 6.000χλμ θεωρείται καινούργιο για τον ΦΠΑ και για τους κανονισμούς που διέπουν την προστασία των αντιπροσώπων, οπότε δεν είναι εφικτή η εισαγωγή τους. ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΣΥΝΑΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΟ ΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΟΣΟ ΦΟΡΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΙΔΙΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ. Είναι αλήθεια και ας φαίνεται απίστευτο!! Μετά την Βόρεια Κορέα, πρέπει να είμαστε η πιο εχθρική χώρα στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στον κόσμο. Όλα αυτά σε μια χώρα που η Ευρωπαική επιτροπή έχει εκκινήσει εναντίον της διαδικασία επί παραβάσει, για την αδυναμία της να παράσχει στοιχεία για την μείωση 5 ρύπων ως το 2030 https://www.kathimerini.gr/1084783/article/epikairothta/ellada/kampanaki-apo-komision-gia-rypoys Η ίδια χώρα που πληρώνει πρόστιμα για τις ανοιχτές χωματερές, εξαντλεί την περιβαλλοντική της ευαισθησία στο να βάζει πρόστιμα δασμούς και εμπόδια σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που οι αντιπρόσωποι των καινούργιων αυτοκινήτων έχουν αντίθετα οικονομικά συμφέροντα. Η απαγόρευση εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οδηγεί τους καταναλωτές να αγοράζουν πανάκριβα, μεταχειρισμένα που προέρχονται από ενοικιάσεις αυτοκινήτων. Αυτοκίνητα που κάθε μέρα έχουν και άλλο οδηγό, που στην πλειοψηφία τους δεν έχουν συντηρηθεί στο επίσημο δίκτυο συνεργείων και που λόγω της έλλειψης ιστορικού συντήρησης είναι εύκολο να παραποιηθούν τα χιλιόμετρα χωρίς να υπάρχει τρόπος απόδειξης της απάτης. Η απαγόρευση εισαγωγής επιτρέπει στις εταιρείες ενοικιάσεων και χρονομίσθωσης να πωλούν πανάκριβα τα αυτοκίνητα τους καθώς οι ιδιωτικές αγορές καινούργιων αυτοκινήτων έχουν καταρρεύσει σαν ποσοστό και σαν σύνολο τα τελευταία χρόνια. Οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες μας είναι “προφάσεις εν αμαρτίαις” για την προστασία των αντιπροσώπων που ασκούν αποτελεσματική πίεση στην εκάστοτε κυβέρνηση. Τα “φρέσκα” μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, σε ποσοστό 97% θα πληρώσουν ΦΠΑ κατά την εισαγωγή τους. Το κέρδος του εμπόρου μεταχειρισμένων θα φορολογηθεί και κατόπιν θα επενδυθεί και θα καταναλωθεί στην Ελλάδα σε αντίθεση με τους αντιπροσώπους και τις αλλοδαπές εταιρείες που αφού πληρώσουν τον φόρο, το κέρδος θα γίνει μέρισμα των μετόχων του εξωτερικού. Γιατί αντιμετωπίζετε τους Έλληνες εμπόρους εχθρικά; Καθορίστε το πλαίσιο για να μην γίνονται παρατράγουδα στην αγορά και αφήστε την ελεύθερη αγορά να λειτουργήσει προς όφελος όλων. Παραβατική συμπεριφορά δεν έχει παρατηρηθεί μόνο από τους εμπόρους μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Το dieselgate, η φοροαποφυγή και φοροδιαφυγή μέσω χειραγώγησης των εργοστασιακών αξιών, η μεταφορά φορολογητέας ύλης στο εξωτερικό με αντίστοιχη απώλεια εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο δεν πρέπει να αγνοείται όταν αποφασίζουμε για τον ποιόν θα αφήσουμε να επιβιώσει. Η παραχώρηση υπερβολικής ελευθερίας κινήσεων και δύναμης σε κάποια συμφέροντα οδηγούν σε μονοπωλιακές καταστάσεις που τελικά γίνονται μπούμεραγκ για τα έσοδα του κράτους και την κοινωνία. ΥΓ Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες που επιδοτούν την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου ορίζουν ένα διάστημα διακράτησης του αυτοκινήτου και απαγόρευσης της εξαγωγής. Δεν παρατήρησα κάτι σχετικό στο νομοσχέδιο. Πρέπει να προβλέψετε ότι αν εξαχθεί το αυτοκίνητο σε άλλη χώρα να επιστρέφεται στο κράτος το μέρος της επιδότησης που δεν έχει αποσβεστεί.