• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων' | 1 Ιουλίου 2020, 13:51

    Ο ΣΕΣ προτείνει στην παράγραφο άρθρο 1 να αντικατασταθεί η παρακάτω πρόταση: Το Σ.Φ.Η.Ο. λαμβάνει υπόψη του τα πολεοδομικά και κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της περιοχής και μπορεί να ενταχθεί ως μέτρο παρέμβασης σε εκπονούμενα στρατηγικά σχέδια των οικείων OTA (όπως π.χ. στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – ΣΒΑΚ, τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις – ΟΧΕ, τα σχέδια για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη – ΒΑΑ κ.λπ.), καθώς και σε ευρύτερες μελέτες και προγράμματα αστικών αναπλάσεων. όπως: Το Σ.Φ.Η.Ο. λαμβάνει υπόψη του τα πολεοδομικά και συγκοινωνιακά (μετακινήσεις και σταθμεύσεις Η/Ο και οχημάτων επιβατικών ΙΧ, ΜΜΜ, ταξί, τροφοδοσίας, ποδηλάτων, μικροκινητικότητας, κτλ) χαρακτηριστικά της περιοχής και αποτελεί σχέδιο διαχείρισης της στάθμευσης με σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών φόρτισης των Η/Ο. Το Σ.Φ.Η.Ο. εκπονείται από συγκοινωνιολόγους μηχανικούς και θα μπορεί να αναπροσαρμόζεται κατά την εκπόνηση κυκλοφοριακών μελετών και μελετών στάθμευσης. Επίσης το Σ.Φ.Η.Ο. μπορεί να ενταχθεί ως μέτρο παρέμβασης σε εκπονούμενα στρατηγικά σχέδια των οικείων OTA (όπως π.χ. στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – ΣΒΑΚ, τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις – ΟΧΕ, τα σχέδια για Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη – ΒΑΑ κ.λπ.), καθώς και σε ευρύτερες μελέτες και προγράμματα αστικών αναπλάσεων. Η παράγραφος 4 όπως συμπληρωθεί: 4. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι προδιαγραφές, οι όροι και οι τεχνικές οδηγίες για την εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο., οι όροι και το αντικείμενο δημοπράτησης τους, καθώς και κάθε άλλη απαραίτητη λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος. (Με βάση την εμπειρία από τον τρόπο και τους όρους δημοπράτησης των ΣΒΑΚ, προτείνουμε το γενικό αντικείμενο και οι όροι δημοπράτησης να καθορίζονται από απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας ώστε να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος). Η παράγραφος 9 όπως καταργηθεί: 9. Οι θέσεις στάθμευσης Η/Ο δεν συνυπολογίζονται στις ελάχιστες απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης κατά την εκπόνηση οποιωνδήποτε σχετικών μελετών από τους ΟΤΑ, αλλά χωροθετούνται επιπλέον αυτών, σύμφωνα με τις παρούσες διατάξεις. (Προτείνουμε την κατάργηση της παραγράφου 9, διότι θεωρούμε ότι οι θέσεις στάθμευσης Η/Ο εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο στάθμευσης που αφορά όλες τις κατηγορίες οχημάτων)