• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΩΜΑΚΟΣ' | 5 Ιουλίου 2020, 00:50

    Από τη στιγμή που, όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα, έχουν ήδη επιτευχθει όλοι οι στόχοι μείωσης των ρύπων που έχουν τεθεί ακόμα και για μετά το 2030, τότε ο μόνος στόχος που εξυπηρετεί το παρόν είναι "η εξάλειψη των υπερβάσεων των οριακών τιμών για την ποιότητα του αέρα ορισμένων ρύπων, όπως το διοξείδιο του αζώτου, κυρίως σε σταθμούς κυκλοφορίας στην Αθήνα, τα αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ10) στις αστικές περιοχές και το όζον" Αυτόν λοιπόν τον στόχο παρακαλώ να φροντίσετε να τον πετύχετε χρησιμοποιώντας αναλογικότερα μέσα και όχι βίαια, τύπου απαγόρευσης κυκλοφορίας παλαιών αυτοκινήτων ή τιμωρητικές κυρώσεις σε όσους έχουν παλαιά αυτοκίνητα. Οταν νομοθετούμε ας μην χάνουμε το νημα της κοινής λογικής μέσα στους δαιδαλώδεις λαβυρινθους των επιστημονικών στοιχείων και των τεχνοκρατικών θεωριών. Και η κοινή λογική (σας το λένε όλοι) λέει πως αυτός που μένει με το σαραβαλάκι του, είναι γιατί δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να πάρει καινούργιο. Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση αφορούν μια μικρή μειοψηφία του πληθυσμού, αφού τα ηλεκτρικά είνα πανάκριβα. Οπως αναγράφεται στο υπό διαβούλευση κείμενο "Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την αγορά, τα επιβατικά μοντέλα BEV ή PHEV με 1 - 50 GR/KM και Λιανική Τιμή Προ Φόρων κάτω των 40.000 ευρώ είναι 37". Τα κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού αυτοκίνητου που νομοθετήσατε απευθύνονται μόνο σε εκείνους που μπορούν να πληρώσουν 30-40.000 € για ένα αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούν κυρίως ως δεύτερο λόγω περιορισμένης αυτονομίας(αυτοκίνητο πόλης). Πόσοι νομίζετε ότι είναι αυτοί; Το μέτρο -κίνητρο έχει κόστος δυσανάλογο του οφέλους που θα επιφέρει. Στοχευμενα και αναλογικά μέτρα σημαίνει μεγαλυτερο περιβαλλοντικό όφελος με μικρότερο κόστος. Ενδεικτικά προτείνω: - Μεγαλύτερα κίνητρα για επέκταση χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου. - Μεγαλυτερα κίνητρα για τους επαγγελματίες όδηγούς αφού όπως αναφέρεται και στο κείμενο του Προγράμματος "ο στόλος των ταξί, ο οποίος συμμετέχει σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΑΑ το έτος 2017 σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, είναι γηρασμένος (60% του στόλου με Euro 3 ή παλαιότερο) και κακοσυντηρημένος".