Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)

Μεταφορτώστε το Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ) εδώ

  • 10 Ιουλίου 2020, 09:41 | Σωτήριος Λαμπρόπουλος

    Κυριοι που λαμβάνετε τις αποφάσεις. Αν τα 500 εως 1900 ευρώ κέρδος είναι ο πολυπόθητος εξορθολογισμος των επι χρόνια αδικων τελών ταξινόμησης τότε καλύτερα να καταθέσουμε τις πινακίδες στο παλαιό όχημα μας και όσοι απο εμάς περίμεναμε υπομονετικά να αγοράσουμε ένα νέο για τις ανάγκες της οικογένειας μας. Η τιμωρία δεν μπορεί να γίνει πλέον κίνητρο σε μια αγορά που έχει πιάσει πάτο εδώ και χρόνια. Άραγε οι σοφοί που εκπονησαν αυτή την πρόταση να έχουν δει την αναλογία νέων οχημάτων σε κυκλοφορία σε σχέση με αυτά που οδηγούνται στην ακινησία απο ανάγκη. Αν ναι, τότε πιο 2030 υπολογίζουν να ανανεωθεί ο στόλος. Το 3030 και βλέπουμε. Εκτος αν το κίνητρο είναι πραγματικά το περιβάλλον και μας οδηγείτε πλέον όλους στα μέσα συγκοινωνίας, που ακόμα μετρό στις γειτονιές μας δεν είδαμε. Πιο πιθανό είναι να λυθεί το θέμα της υπογεννητικοτητας αφού με αυτή την γενναία μείωση των φόρων μάλλον θα κάνουμε επιπλέον παιδιά για να γλυτώσουμε τα τέλη. Παρακαλώ ξανασκεφτειτε το.

  • 9 Ιουλίου 2020, 18:59 | ΡΟΥΛΑ ΝΟΥΧΑΚΗ

    Στην πολη του ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ παρατηρουνται τιμες στο Ο3 και στο PM10 αρκετα υψηλες και αυτο για πολλες μερες τι μπορει να μολυνη τοσο την περιοχη μας,το Αεροδρομιο, οι βιομηχανιες, περιμενουμε οι κατοικοι μια απαντηση

  • 9 Ιουλίου 2020, 16:25 | ΡΟΥΛΑ ΝΟΥΧΑΚΗ

    Χαιρεται απο ΚΟΡΩΠΙ ΑΤΤΙΚΗΣ παρακολουθωντας καθημερινα τις τμες του ΟΖΩΝΤΟΣ και του μονοξειδιου διοξειδιου του ανθρακα στην πολη μσς ειναι ΜΕΓΑΛΕΣ μπορειτε να μας πειτε το λογο των υψηλων ριπων

  • 9 Ιουλίου 2020, 15:50 | ΡΟΥΛΑ ΝΟΥΧΑΚΗ

    Χαιρεται απο ΚΟΡΩΠΙ Αττικης.Παρακολουθωντας καθημερινα τις τιμες του ΟΖΩΝΤΟΣ καθως και μονοξειδιου και διοξειδιου του ανθρακα ειναι ΠΑΝΤΑ ψηλες τι εξηγησει υπαρχει. Ευχαριστω

  • 8 Ιουλίου 2020, 22:53 | Δημήτρης

    Η θέσπιση ορίου υποχρεωτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας οχήματος, το οποίο συντηρείται και κυκλοφορεί βάσει των θεσπισμένων εκπομπών ρύπων, συνιστά αδικαιολόγητο περιορισμό της ελευθερίας μετακίνησης των πολιτών και του δικαιώματος στην ιδιοκτησία και ως εκ τούτου θα προσβληθεί δικαστικά. Η κατάργηση των τελωνειακών δασμών συνιστά τη λύση για την αντικατάσταση του στόλου των οχημάτων, καθόσον το κόστος αγοράς εκτινάσσεται στα ύψη με την επιβολή τους. Οι Έλληνες πολίτες αδυνατούν ήδη να ανταποκριθούν στις δανειακές τους υποχρεώσεις με κίνδυνο να απολέσουν την κύρια κατοικία τους, επομένως ουδείς θα ασχοληθεί με την αγορά νέου οχήματος. Εάν δε συνδυαστούν τα ανωτέρω με τα εξωφρενικά επιτόκια δανεισμού καταναλωτικών δανείων των ελληνικών τραπεζών για την αγορά αυτοκινήτου, τότε η όλη προσπάθεια θα αποβεί άκαρπη και θα οδηγήσει σε κοινωνική κατακραυγή και έντονη δυσαρέσκεια. Από την άλλη εάν στραφούν οι καταναλωτές σε μικρού κυβισμού και ελαφρά οχήματα πόλης, τα οποία θα χρησιμοποιούν για κάθε σκοπό, η χώρα θα θρηνήσει εκατόμβες νεκρών σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα, καθόσον ουδείς δεν θα περιοριστεί στην προβλεπόμενη και εντός ορίων χρήση αυτών των μικρών οχημάτων, αλλά θα τα χρησιμοποιεί ωσάν να ήταν μεγάλης κατηγορίας οχήματα, μην αλλάζοντας τις οδηγικές συνήθειες του παρελθόντος. Σε κάθε περίπτωση η χώρα θα πρέπει να ενημερώσει την ΕΕ ότι στο συγκεκριμένο ζήτημα θα πρέπει να συμμορφωθεί σε βάθος χρόνου αιτούμενη σχετική παράταση. Εύχομαι οι αρμόδιοι υπάλληλοι του υπουργείου να σκεφτούν με γνώμονα την «εθνική» λογική και όχι τη δογματική και «τυφλή» ενσωμάτωση της προταθείσας ευρωπαϊκής πολιτικής, με την η οποία σαφώς καταβάλλεται προσπάθεια περιορισμού της ρυπογόνου αρνητικής συνεισφοράς των παλαιών οχημάτων στο κλίμα της ευρωπαϊκής ηπείρου, σε συνάρτηση με την ανάπτυξη των δραστηριοποιούμενων στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εταιρειών, πλην όμως με τρόπο ο οποίος καταδεικνύει ότι, για μια εισέτι φορά η εισηγούμενη νομοθεσία προς τις ευρωπαϊκές χώρες, τυγχάνει ανεπίκαιρη και εξωπραγματική.

  • 8 Ιουλίου 2020, 01:13 | Νικος

    Εχετε λαβει υποψιν ,οτι η αλυσιδα ανταλλακτικων,συνεργειων,φανοποιων,ακομα και παραγωγης ελληνικων εξαρτηματων για χρηση στην Ελλαδα η και για εξαγωγες, θα επηρεαστει απο μια τετοια αποφαση,οδηγωντας σε επιπλεον ανεργια πολυ κοσμο?

    Το 80% της δραστηριοτητας των παραπανω επαγγελματων αφορουν σε οχηματα 15-30 χρονων.Ποιος θα το συντηρει οταν θα ξερει οτι θα πρεπει να το πεταξει πχ στα 20χρονια?

    Δεν θα υπαρχει αγοραστικο κοινο για μεταχειρισμενο 15ετιας.
    Δεν προλαβαινει να κανει αποσβεση ενα οχημα που δεν κινειται αρκετα,παρολο που ειναι απαραιτητο μεσο σε ολους.Προσπαθωντας να κανει αποσβεση ο καθενας απλα θα το κραταει ασυντηρητο τελειως ,και υστερα θα το πεταει γιατι απλα θα ξερει οτι και καλυτερο να το ειχε ,επισης θα ειχε απαξιωθει.Ενα καινουργιο οχημα βγαζει με καλη χρηση περιπου 130,000χλμ χωρις συντηρηση.Για ενα μεσο χρηστη των 10000χλν/χρονο θα του παει 13 χρονια.Υστερα,καινουργιο.Συμπερασμα-κλειστα συνεργεια- ανεργια.

    Τα «παπακια» που ο φτωχος κοσμος εχει για να πηγαινει στη δουλεια του,σε περιοχες χωρις συγκοινωνια, βιομηχανικες η αγροτικες,θα σωσουν την ρυπανση?
    Μονο αυτα ισως ειναι το 80% των εναπομεινοντων «μοτοσυκλετων» ανω των 20 χρονων (σημειωτεον οτι ηδη περνανε ΚΤΕΟ αρα ειναι σε θεση να κυκλοφορουν)

    Που αλλου στον κοσμο δεν επιτρεπεται η κυκλοφορια παλαιοτερων αλλα συντηρημενων επιβατικων οχηματων?

    Γιατι στις αλλες Ευρωπαικες χωρες ή στην Αγγλία ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ η εισαγωγη μεταχειρισμενων μοτοσυκλετων απο Ιαπωνια,Αμερικη κτλ τα οποια μετα την σχετικη μετατροπη τους σε EURO 4,παιρνουν νομιμη αδεια (απασχολωντας,μεταφορικες συνεργεια,κτεο,εμποριο,εξαγωγες κτλ) κι εδω να μην μπορουν καν να εισαγονται?Γιατι 2 μετρα και 2 σταθμα στους νομους της Ευρωπαικης Ενωσης?

    Ηδη τα οχηματα λογω των τεχνολογιων που εχουν σημερα,απαξιωνονται το αργοτερο στα 20χρονια.Αφηστε τον φτωχοτερο κοσμο να πορευτει με οτι μπορει και μην πειραζετε το αυτοκινητο.Αν απαγορεψετε στη μεσαια/κατωτερη ταξη το μεσο,αυτο Θα ειναι για παντα το ισχυροτερο χαρτι της αντιπολιτευσης.

  • 7 Ιουλίου 2020, 18:06 | ΘΩΜΑΣ ΛΕΟΝΤΙΟΥ

    Η περιββαλοντική επίδραση του αυτοκινήτου εξαρτάται από το καύσιμο, την ορθή λειτουργία του κινητήρα, μέσω της ορθής συντήρησής του, κι από τις συνθήκες οδήγησης και τις ενναλακτικές δυνατότητες μετακίνησης.
    Για το πρώτο και καθ’ όσον αφορά τον ρυπογόνο στόλο των βενζινοκίνητων – πετρελαιοκίνητων ΙΧ αυτοκινήτων, λύση δραστικής μείωσης της ρύπανσης από τα εν λόγω οχήμτα αποτελεί η μετατροπή τους σε οχήματα ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ, με ταυτόχρονη κατάργηση του δοχείου καυσίμου βενζίνης ή πετρελαίου. Τόσο απλό.
    Για το δεύτερο υπάρχει η κάρτα καυσαερίου.
    Για το τρίτο χρειάζονται επιπλέον υποδομές σε σιδηρόδρομους κάθε είδους και για όλη τη ηπειρωτική χώρα, ενώ για την νησιωτική μάλλον θα αργήσει να υπάρξει ευρέως εφαρμόσιμη εναλλακτική μετακίνησης ελαχίστου περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
    ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΜΕΣΑ. Η τεχνολογία και η τεχνογωσία υπάρχει, το κόστος το αναλαμβάνουμε εμείς, οι «βρώμικοι».

  • 7 Ιουλίου 2020, 15:46 | Γρηγορακάκης Σταύρος

    Οι νόμοι υποχρεωτικής κατανάλωσης προιόντων που δεν παράγει η Ελλάδα είναι η λεωφόρος για την οικονομική καταστροφή της.

    Η επίκληση ψευδο επιστημονικών συλλογισμών ότι αγοράζοντας καθε τόσο νέα αμαξια για να αντικαταστήσουμε συντηρημένα που λειτουργούν κανονικά συμφωνα με τις προδιαγραφές τους είναι επικίνδυνη ακομα και για το περιβαλλον που υποτίθεται οτι προστατεύει .

    Το χειρότερο όμως είναι ότι ενώ θα έπρεπε να προστατεύουμε σαν κόρη οφθαλμού το εμπορικό ισοζύγιο . Αυτός ο νόμος απλα το τορπιλίζει εις τους αιώνες των αιώνων, και μας δένει πισθάγκωνα στερώντας μας την οικονομική ελευθερία να αξιοποιούμε την ιδιοκτησία μας.

    Τελος οφείλω να επισημάνω εναν κίνδυνο που δεν βλεπω να απασχολεί τους επιστήμονες του Υπουργείου

    Ποιό ηλεκτρικό δίκτυο θα υποστηρίξει την φόρτιση των ηλεκτρικών αμαξιών;
    Γιατι σήμερα αρκούν τα κλιματιστικά για να ρίξουν το δίκτυο.

    Σας ευχαριστώ πολύ και ελπίζω να αλλαξετε γνώμη

  • 7 Ιουλίου 2020, 15:20 | Βασιλης Μαρινος

    Η αιτιολόγηση ότι αγοραζοντας καθε τοσο νέα αμαξια προστατεύουμε το περιβαλλον είναι ασέλγεια πάνω σε καθε επιστήμη.

    ΚΑΝΕΝΑ αμάξι δεν εξοφλεί το περιβαντολογικό χρέος της κατασκευής του.

    Ο νομος αυτος αποδεικνύει για αλλη μια φορά οτι ειμαστε απλα μια αποικία χρέους που τωρα υποχρεουται να τζιραρει αναπτυξη στα γερμανικα εργοστασια για να μην μεινουν ανεργοι εκει.

    Ειναι ομως θλιβερο αυτους τους νομους να καλειται να τους εφαρμοσει μια φιλελευθερη κυβέρνηση

    Θα περιμενα απο κουμμουνιστικο καθεστώς να βιάσει έτσι ασυστολα το δικαίωμα στην ιδιοκτησία.

    Δεν θα μπω στην τεχνική ουσία. Οι επιστημονες που έχετε ειναι επίορκοι αποδειγμένα αφού μολις πριν 8 χρονια βαφτίζαν καθαρα τα ντηζελ για την αθήνα .Εδώ Υπάρχει κατι πιο σοβαρό
    Η οικονομική ουσία ειναι οτι οδηγείτε την χώρα σε οικονομική καταστροφή θεσμοθετώντας την υποχρεωτική αγορά ενός προιοντος που δεν παραγει η ελλάδα

    Ντρεπομαι και θλιβομαι που ζω σε αποικία

  • 6 Ιουλίου 2020, 12:20 | Μανώλης Καραμπίνης

    Το Διάγραμμα 5 δίνει εκπομπές PM2.5 περίπου 2,700 kt από τον αγροτικό τομέα για το έτος 2017. Ο τρόπος υπολογισμού δεν είναι σαφής και πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την απογραφή του European Environmental Agency για το 2017, η Ελλάδα δεν έστειλε δεδομένα απογραφής (https://www.eea.europa.eu//publications/european-union-emissions-inventory-report-2017, σελ. 22).

    Στην Ελλάδα κάθε χρόνο παράγονται τεράστιες ποσότητες αγροτικών κλαδεμάτων (τα κλαδέματα ελαιόδεντρων μπορει να φτάνουν σχεδόν τα 1.8 εκατομμύρια τόνους το χρόνο σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις). Το μεγαλύτερο μέρος της ποσότητας αυτής καίγεται με ανοιχτή καύση στο χωράφι, συνεισφέροντας στην αέρια ρύπανση.

    Ακολουθώντας τη μεθοδολογία της ΕΠΑ (https://www.eea.europa.eu/publications/emep-eea-guidebook-2019) για τον υπολογισμό των αέριων εκπομπών από τη γεωργία / καύση αγροτικών υπολειμμάτων, μπορεί να υπολογιστεί ότι η καύση των κλαδεμάτων ενδεχομένως να οδηγεί σε εκπομπές έως και 15.000 kt PM2.5 το έτος.

    Είναι σαφές επομένως ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο το Σχέδιο ΕΠΕΑΡ να υποεκτιμά τις εκπομπές αέριων ρύπων από τον αγροτικό τομέα και να μη λαμβάνει μέτρα για τον περιορισμό τους.

    Το Σχέδιο ΕΠΕΑΡ θα πρέπει να λάβει υπόψη του αυτή την παράμετρο και να συμπεριλάβει α) μεθοδολογία και υπολογισμό εκπομπών αέριων ρύπων από την καύση των αγροτικών υπολειμμάτων, β) μέτρα περιορισμού της ανοιχτής καύσης αγροτικών υπολειμμάτων στο χωράφι, γ) πρόβλεψη για εναλλακτικές μορφές διαχείρισης, π.χ. ενεργειακή τους αξιοποίηση.

  • 5 Ιουλίου 2020, 17:47 | Δημητρης

    Αν δεν αυξήθουν οι μισθοί δεν πρόκειται ποτέ να γίνει αυτό που θελετε..θα καταντήσουν όλοι να πάρουν αμάξι 1000 κυβικά άπ το οποίο ποτέ δεν θα πάρετε τα χρήματα που θελετε γιατι πλέον το αμάξι ειναι καθαρά είσπραξη χρημάτων..και υπάρχει και το άλλο αυτός που εχει πάρει ένα καλό αμάξι και το εχει πληρώσει εννοείται μαζί και 10 χρόνια φόρους πολυτελείας και τέλη υψηλά να το δώσει και να πάρει κατι υποδιαιστερο δεν θα το κάνει ποτέ..πρέπει να γίνει και αναδιάρθρωση των τελων..δεν γίνεται ένα αμάξι 1800 κυβικά να πληρώνει 300 ευρω τέλη και για 150 κυβικά παραπάνω να πληρώνει 690..

  • 5 Ιουλίου 2020, 00:50 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΩΜΑΚΟΣ

    Από τη στιγμή που, όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα, έχουν ήδη επιτευχθει όλοι οι στόχοι μείωσης των ρύπων που έχουν τεθεί ακόμα και για μετά το 2030, τότε ο μόνος στόχος που εξυπηρετεί το παρόν είναι «η εξάλειψη των υπερβάσεων των οριακών τιμών για την ποιότητα του αέρα ορισμένων ρύπων, όπως το διοξείδιο του αζώτου, κυρίως σε σταθμούς κυκλοφορίας στην Αθήνα, τα αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ10) στις αστικές περιοχές και το όζον»

    Αυτόν λοιπόν τον στόχο παρακαλώ να φροντίσετε να τον πετύχετε χρησιμοποιώντας αναλογικότερα μέσα και όχι βίαια, τύπου απαγόρευσης κυκλοφορίας παλαιών αυτοκινήτων ή τιμωρητικές κυρώσεις σε όσους έχουν παλαιά αυτοκίνητα.

    Οταν νομοθετούμε ας μην χάνουμε το νημα της κοινής λογικής μέσα στους δαιδαλώδεις λαβυρινθους των επιστημονικών στοιχείων και των τεχνοκρατικών θεωριών.
    Και η κοινή λογική (σας το λένε όλοι) λέει πως αυτός που μένει με το σαραβαλάκι του, είναι γιατί δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να πάρει καινούργιο.

    Τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση αφορούν μια μικρή μειοψηφία του πληθυσμού, αφού τα ηλεκτρικά είνα πανάκριβα. Οπως αναγράφεται στο υπό διαβούλευση κείμενο «Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την αγορά, τα επιβατικά μοντέλα BEV ή PHEV με 1 – 50 GR/KM και Λιανική Τιμή Προ Φόρων κάτω των 40.000 ευρώ είναι 37».
    Τα κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού αυτοκίνητου που νομοθετήσατε απευθύνονται μόνο σε εκείνους που μπορούν να πληρώσουν 30-40.000 € για ένα αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούν κυρίως ως δεύτερο λόγω περιορισμένης αυτονομίας(αυτοκίνητο πόλης). Πόσοι νομίζετε ότι είναι αυτοί; Το μέτρο -κίνητρο έχει κόστος δυσανάλογο του οφέλους που θα επιφέρει.

    Στοχευμενα και αναλογικά μέτρα σημαίνει μεγαλυτερο περιβαλλοντικό όφελος με μικρότερο κόστος.
    Ενδεικτικά προτείνω:

    – Μεγαλύτερα κίνητρα για επέκταση χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.
    – Μεγαλυτερα κίνητρα για τους επαγγελματίες όδηγούς αφού όπως αναφέρεται και στο κείμενο του Προγράμματος «ο στόλος των ταξί, ο οποίος συμμετέχει σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΑΑ το έτος 2017 σχεδόν κατά 50% στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης, είναι γηρασμένος (60% του στόλου με Euro 3 ή παλαιότερο) και κακοσυντηρημένος».

  • 3 Ιουλίου 2020, 00:58 | Αντώνης Θεοδωρακόπουλος

    Τα ιστορικά και εν δυνάμει ιστορικά αυτοκίνητα (youngtimers) θα πρέπει να εξαιρεθούν από τυχόν απαγορεύσεις για δύο λόγους.
    Πρώτον είναι όλα προσεγμένα και καλοσυντηρημένα αυτοκίνητα, με χαμηλό αριθμό χιλιομέτρων και μετακινούνται πολύ λίγο διανύοντας ελάχιστα χιλιόμετρα κάθε χρόνο και δεύτερον διότι είναι ένα κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού μας.
    Επίσης η επιλογή απόκτησης ενός νέου, ηλεκτρικού αυτοκινήτου, πρέπει να αποτελεί συνειδητή και όχι επιβεβλημένη επιλογή. Άλλωστε, το ενεργειακό ισοζύγιο κατασκευής και το ανθρακικό αποτύπωμα φόρτισης ενός ηλεκτρικού οχήματος δεν αποτελούν πανάκεια για την προστασία του περιβάλλοντος. Επιβάλλετε περιορισμούς στην εισαγωγή των μεταχειρισμένων και αφήστε την αγορά να ρυθμιστεί από μόνη της.

  • 2 Ιουλίου 2020, 12:32 | Γαβριήλ Λεωνίδας

    Κύριε Υπουργέ όσα κίνητρα και να δώσετε, όχι μόνο εσείς, αλλά οποιαδήποτε κυβέρνηση δεν γίνεται οικονομικά τέτοιες εποχές να αλλάξει κάποιος αυτοκίνητο και πόσο δε ηλεκρικό όταν το κόστος είναι σχεδόν διπλάσιο από ένα απλό αυτοκίνητο.Βρείτε ένα άλλο τρόπο ελέγχοντας τα καυσαέρια αυτοκίνητων με τα ΚΤΕΟ και θεσπίστε τέλη κυκλοφορίας και για τα παλιά με αυτόν τον τρόπο όχι όμως τιμωρώντας όλους τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων που δεν έχουν δυνατότητα να τα αλλάξουν. Έχω ένα αυτοκίνητο 17 ετών σε πολύ καλή κατάσταση με πολύ καλή συντήρηση ,στην ώρα του, και δεν έχω δυνατότητα να το αλλάξω. Ας γίνονται έλεγχοι καυσαερίων σε αυτοκίνητα πάνω των 15 η 20 ετών από ελεγκτές με ειδικά εξοπλισμένα οχήματα και να είναι όλοι υποχρεωμένοι κάθε χρόνο να φέρουν στα οχήματα κάρτα καυσαερίου ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ που θα εκδίδουν τα ΚΤΕΟ και οι παραβάτες να τιμωρούνται ανάλογα.Πάντως κατά γενική ομολογία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολύ μεγάλο κόστος απόκτησης όσα κίνητρα και να δώσετε για τον μέσο Έλληνα όπου δεν είναι η προτεραιότητα του σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον να αλλάξει αυτοκίνητο.

  • 1 Ιουλίου 2020, 12:56 | Κώστας Θεοφιλόπουλος

    Κύριε Χατζηδάκη
    Ξέρουμε ότι η χώρα μας είναι χρεοκοπημένη. Δυσκολεύεται να δώσει συντάξεις και να παρέχει τις υπηρεσίες της σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο κράτος.
    Ξέρουμε για περιπολικά και για μοτοσυκλέτες της ομάδας ΔΙΑΣ που αργούν να κάνουν την περιοδική συντήρησή τους.
    Εντείνονται συνεχώς οι προκλήσεις της Τουρκίας με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για την προμήθεια σύγχρονων αεροπλάνων και φρεγατών που κοστίζουν δισ. και που θα προστεθούν στα ήδη 370 του χρέους μας.
    Σε αυτά να προσθέσουμε την κακή τουριστική χρονιά και αντιλαμβανόμαστε που θα πάνε τα οικονομικά της χώρας αλλά και των φυσικών προσώπων.
    Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, εν συντομία, η επιδότηση για προμήθεια καινούριων αυτοκινήτων, με δανικά, για καθαρό περιβάλλον όταν η εθνική οικονομία της χώρα αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα είναι επιεικώς πολυτέλεια.
    Ένα καθαρό περιβάλλον ο καθένας επιθυμεί αλλά και πρέπει να έχει φαγητό και συνθήκες υγιεινής πρωτίστως για να ζήσει σε αυτό το περιβάλλον.
    Η σκέψη πάει αυθόρμητα σε οδηγίες τις κ. Μερκελ για να ενισχύσουμε άλλη μια φορά την οικονομία της Γερμανίας που πρωτοστατεί στις πωλήσεις αυτοκινήτων.
    Μια συζήτηση για, άλλη μια, επιδότηση αγοράς αυτοκινήτου στην παρούσα στιγμή μου θυμίζει τη ρήση της Μαρίας Αντουανέτας να προτείνει παντεσπάνι στην έλλειψη ψωμιού.
    Επειδή κ. Χατζηδάκη δεν νομίζω να σας κολακεύει ένας τέτοιος χαρακτηρισμός (Μαρίας Αντουανέτας) θα έλεγα να σκεφτείτε με ιδιαίτερη σοβαρότητα την παρούσα κατάσταση της χώρας και να αναβάλετε για το μέλλον την επιδότηση των ΙΧ αυτοκινήτων δεδομένου ότι δεν είναι αυτό που λείπει σήμερα από τους Έλληνες.

  • Από το site του ΥΠΕΝ και την <>
    του σταθμού μέτρησης ρύπων στον δήμο Κρωπίας (Κορωπίου) έχει διαπιστωθεί, ότι υπάρχουν διαρκώς αυξημένοι ρύποι σε Ο3 και ΡΜ10.
    Τούτοι πρέπει να ελεγχθούν από που προέρχονται και ακολούθως ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν για την μείωση τους.
    Επίσης πρέπει να ελεγχθούν αν τηρούνται οι περιβαλλοντικοί όροι των βιομηχανιών και του Αερολιμένα Αθηνών από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

  • 29 Ιουνίου 2020, 19:32 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

    ΕΥΚΟΛΑ ΕΠΙΒΑΛΕΤΕ ΑΓΟΡΑ ΝΕΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΙ ΧΡΗΜΑΤΑ;;

    ΑΔΙΑΦΟΡΕΙΤΕ ΠΛΗΡΩΣ;; ΕΝ ΠΑΣΕΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ ΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΙΧΑΝ ΣΕ

    ΑΚΙΝΗΣΙΑ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΤΑ

    ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ . ΕΤΣΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑΧΟΥΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ. ΚΙ ΑΥΤΑ ΣΤΗΝ

    ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ;; ΒΑΛΤΕ ΟΡΙΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ . ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΕΛΕΓΞΕΤΕ. ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ

    ΙΔΙΟ ΣΑΚΚΟ!!

  • 29 Ιουνίου 2020, 15:04 | Αλέξανδρος

    Ίσως να κάνω λάθος αλλά δυστυχώς πάλι πιστεύω ότι ο καταναλωτής είναι η εύκολη λύση.

    – Θα συμφωνήσω με το γεγονός ότι πολλοί συμπολίτες μας θα ήθελαν να αλλάξουν το όχημα του αλλά προφανώς για λογούς εισοδήματος αυτό είναι αδύνατον.

    – Υπάρχουν επιτήδειοι έμποροι αυτοκίνητων που εν γνώση τους έκαναν εισαγωγή στην Χώρα μεταχειρισμένων ρυπογόνων οχημάτων. Ούτε σε αυτή την περίπτωση προστατεύθηκε ο καταναλωτής αφού ο έμπορος με μια “υπεύθυνη δήλωση” ξεκαθάριζε την υπόθεση.
    Αδύνατο να πιστέψω ότι από το 2015 και μετέπειτα το Υπουργείο Μεταφορών δε μπορεί να βρει τα επίσημα στοιχεία από τους κατασκευαστές καθώς επίσης και από τα ΚΤΕΟ που λειτουργούν και στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

    – Δεν είναι ξεκάθαρο σε τί καθεστώς υπάγονται τα οχήματα Ιστορικού ενδιαφέροντος ή αντίκες. Προφανώς η εισαγωγή τέτοιων οχημάτων θα απαγορευτεί και όσα βρίσκονται στην Χώρα θα πρέπει να πουληθούν στο εξωτερικό.

    – Είναι αναμφισβήτητο ότι πολλά οχήματα κακώς έχουν αυτοκόλλητο και έγκριση ΚΤΕΟ. Τα βλέπουμε στους δρόμους καθημερινά και είναι απαράδεκτο.

    Θα με βρείτε απόλυτα σύμφωνο με την προστασία του περιβάλλοντος για όλους μας αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι τα αυτοκίνητα είναι αυτά που δημιουργούν το μεγαλύτερο πρόβλημα.

  • 28 Ιουνίου 2020, 08:55 | Γεώργιος Βέρροιος

    Είναι αντισυνταγματικό και στα όρια ολοκληρωτικών καθεστώτων η θέσπιση ορίου ηλικίας για τη χρήση αυτοκινήτου το οποίο συντηρείται σωστά, περνάει ΚΤΕΟ και εκπέμπει ρύπους εντός των επιτρεπτών ορίων.

  • 27 Ιουνίου 2020, 16:30 | ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    Όσοι έχουν παλαιά οχήματα δεν τα έχουν από επιλογή αλλά από ανάγκη. Ο καθένας θα ήθελε εν καινούργιο αυτοκίνητο με περισσότερες ανέσεις. Όμως δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για να το αποκτήσουν. Με 700-900€ το μήνα μισθό πως θα πάρεις νέο αυτοκίνητο όταν κοστίζει στη καλύτερη 12.000.
    Δεν πρέπει να ξεχνάτε πως πάνω από 1.000.000 Ελληνες είναι στο Τειρεσία άρα δάνειο κανένα, ακόμα και αν τα έσοδα είναι ικανοποιητικα.
    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ : Υποχρέωση των τραπεζών σε έκδοση δανείων αποκλειστικά για αγορά αυτοκινήτου χαμηλών ρύπων, ως ένα ποσό π.χ 6.000€ χωρίς εγγυήσεις χωρίς Τειρεσία με εγγύηση του κράτους. Θα μπορούσαν τα χρήματα να πήγαιναν κατευθείαν στον πωλητή ( ιδιώτη,αντιπροσωπία,μαντρα,leasing) με τη προσκόμιση προτιμολογιου προς τη τράπεζα από τον ενδιαφερομενο.
    Επίσης θα μπορούσε το κράτος να έδινε στους κατόχους παλαιών οχημάτων την τρέχουσα εμπορική αξία των οχημάτων τους για να τα αποσύρουν , θα ήταν ένα πολύ καλό βοήθημα δεδομένου πως με το συγκεκριμένο νόμο δεν θα μπορέσουν να τα πουλήσουν για να είχαν μια ρευστότητα.

  • 27 Ιουνίου 2020, 10:13 | Μάνος Χ.

    Η κυβέρνηση πρέπει να σκεφτεί τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει νέο αυτοκίνητο. Ειδικά στις σημερινές συνθήκες.Γιατί να με υποχρεώνετε να αγοράζω καινούργιο, τη στιγμή που το παλιό το συντηρώ και περνάω από τεχνικό έλεγχο; Σίγουρα από το μέτρο πρέπει να εξαιρεθούν τα ΙΧ και στα ΔΧ να υπάρξουν σοβαρά οικονομικά κίνητρα. Εκτός αν θέλετε να κάνετε το «χατήρι» των αυτοκινητοβιομηχανιών και των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων….

  • 26 Ιουνίου 2020, 19:21 | Αντώνης

    Αναρωτιέμαι εάν υπάρχει Ελληνίδα ή Έλληνας που θα μπορούσε ποτέ να πιστέψει ότι το κίνητρο του κυρίου υπουργού είναι η προστασία του περιβάλλοντος;
    Μα τότε, για πιο λόγο δεν προστάτεψε το περιβάλλον όσο ήταν ευρωβουλευτής αλλά προτιμούσε κάθε σαββατοκύριακο να πηγαινοέρχεται στις Βρυξέλες; Η κηροζίνη που σπατάλησε σε αυτά τα ταξίδια είναι περισσότερη από τα καυσαέρια των παλιών αυτοκινήτων που έχει βάλει στο στόχαστρο!
    Εκτός βέβαια κι αν ο πραγματικός στόχος του νομοσχεδίου είναι η ενίσχυση του εισοδήματος των αυτοκινητοβιομηχανιών και των φίλων αντιπροσώπων, σε βάρος βέβαια της άδειας τσέπης των Ελλήνων…

  • 25 Ιουνίου 2020, 09:26 | ΒΑΣΙΛΗΣ

    Διαβάζω την «επιθυμία» της ΕΕ και της Ελλάδας για»υποχρεωτική κατάργηση» παλαιών αυτοκινητών προς όφελος νέων. Θα πρέπει εδώ να βάλετε την παράμετρο ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των πολίτων τις χώρας θα ήθελε φυσικά να αγοράσει νέο αυτοκίνητο που να εκπέμπει λιγότρους ρύπους αλλά :
    1. Δεν υπάρχει ικανό διαθέσιμο εισόδημα
    2. Οι τράπεζες ως γνωστών δεν βοηθούν καθόλου.
    Πως θα στερήσετε το εργαλείο μετακίνησεις ενός πολίτη όταν δεν είναι δική του η επιλογή να μην αγοράσει νέο αυτοκινήτο;
    Επίσης με αυτό τον τρόπο (υποχρεωτική αντικατάσταση) θα βοηθήσουμε τις οικονομίες χωρών που κατασκευάζουν αυτοκίνητα εις βάρος των Ελλήνων πολιτών.

    Επιπλέον, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει οι πολίτες των χωρών της Ε.Ε (και φυσικά της Ελάδας) να επιβαρύνονται με φόρους ρύπων οχημάτων και να μην επιβαρύνονται οι κατασκευαστές. Με αυτό τον τρόπο ομοίως «γλιτώνουν» οι χώρες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα.

    Πρότασεις.
    1.Επιβολή φόρων στους κατασκευαστές. Δύσκολο αλλά δίκαιο.
    2.Κρατική Εγγυήση ή Σοβαρά κίνητρα για πολίτες που δεν μπορούν να αγοράσουν αυτοκινήτο.

  • 24 Ιουνίου 2020, 22:53 | Κούτσουλας Δημήτριος

    Πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στον έλεγχο εκπομπής ρύπων των βαρέων οχημάτων. Το μεγαλύτερο ποσοστό φορτηγών οχημάτων EURO 5 στη χώρα μας έχει απενεργοποιημένο το σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης είτε με χρήση διαφόρων adblue blocker ή με την χρήση λογισμικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα οχήματα να είναι εξαιρετικά ρυπογόνα. Η προβλεπόμενη διαδικασία ελέγχου που ακολουθείται στα ΚΤΕΟ δεν είναι δυνατή να εντοπίσει αυτές τις παρεμβάσεις. Τα υπόλοιπα Κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν νομοθετήσει σχετικά, έχουν εκπαιδεύσει ελεγκτές( Αστυνομία, Μεταφορών), τους έχουν εξοπλίσει κατάλληλα και τα οχήματα αυτά ακινητοποιούνται έως αποκατάστασης σωστής λειτουργίας και επιβάλλονται αυστηρές ποινές.

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».