• Σχόλιο του χρήστη 'Γεράσιμος Σ.' | 15 Ιουλίου 2020, 00:31

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ, θέλω και γω να πάρω θέση (όντας ενεργός μηχανικός αυτοκινήτων) στο ζήτημα της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος/ρύπων, που ταλανίζει το κράτος μας για χρόνια κάτω από την σκέπη των φορολογικών μέτρων που μετατίθενται στην πλάτη των ιδιοκτητών ΙΧΕ ή των ΔΧ ή φορτηγών.Θα σας εκθέσω τις προτάσεις μου. 1)Με βρίσκετε απόλυτα σύμφωνο με το ΜΕΤΡΟ Μ 2: Σύστημα πριμοδότησης κυρώσεων μέσω φορολογίας και κινήτρων για νέα/ παλαιά και καθαρά/ ρυπογόνα οχήματα (παντός τύπου): Υπάρχουν ελλείψεις στη διαφοροποίηση των κινήτρων για παλαιά ή νέα και καθαρά ή μη οχήματα.Συνιστάται να ορισθεί ένα σταδιακό πρόγραμμα κινήτρων/εκπτώσεων/φόρων/τελωνειακών δασμών ανά τύπο οχήματος, τύπο καυσίμου και ηλικία, και για τους δύο ορίζοντες (2027, 2037).1 της σελίδας 19 του Σχεδίου ΕΠΕΑΡ, για τον απλούστατο λόγο του ότι δεν μπορεί η χώρα μας να καταντήσει σκουπιδιάρικο παλαιού στόλου ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΩΝ αυτοκινήτων/φορτηγών 15ετίας (κυρίως DIESEL) τα οποία για ενδεχόμενους ρυπογόνους λόγους και με ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ έχουν φύγει από την υπόλοιπη ΕΕ με εξευτελιστική τιμή και έχουν κατασταλάξει στις μάντρες αυτοκινήτων περιμένοντας αγοραστή. Ήδη,έχουμε τόσα εισαγόμενα DIESEL τα οποία εχουν έρθει στη χώρα μας απο την ΕΕ και λόγω κακής συντηρήσεως και χιλιομέτρων ρυπαίνουν υπερβολικά εκπνέοντας μαύρο καπνό,υπερβολικα ΝΟχ και αιθάλη απο την ατελή καύση του κινητήρα τους. 2)«ΕΠΕΑΡ ΜΕΤΡΟ 3 ΣΕΛΙΔΑ 19: Καθορισμός κλίμακας μέγιστων επιτρεπόμενων ηλικιών ή/και επιπέδων εκπομπών αερίων για όλα τα (οδικά) οχήματα: Σήμερα, πρακτικά δεν υπάρχει όριο στην ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα (υπάρχει μόνο πρόβλεψη μέγιστης ηλικίας 27 ετών για λεωφορεία). Προτείνεται να καθοριστεί μερική ή ολική απαγόρευση ανάλογα με την ηλικία/ επίπεδο εκπομπών των οχημάτων, καθώς και να ορισθεί ένα σταδιακό χρονοδιάγραμμα περιορισμού της ηλικίας ανά τύπο οχήματος και για τους δύο ορίζοντες (2027, 2037).» Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω το πρίσμα από το άνωθεν σκεπτικό.Εξισώνετε τα παλαιού τύπου καταλυτικά αυτοκίνητα με τα νέου τύπου καταλυτικά αυτοκίνητα τα οποία ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΟΥΣ ΡΥΠΟΥΣ ΠΟΣΟΤΙΚΑ και ΠΟΙΟΤΙΚΑ.Και εξηγώ... ΠΑΛΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ καταλυτικό αυτοκίνητο (εως 1993/4)είναι αυτό το οποίο προφανώς καταναλώνει ως καύσιμο ΑΜΌΛΥΒΔΗ βενζίνη και χρησιμοποιεί για την εισαγωγή της εντός του κινητήρα ένα εξάρτημα τον Εξαεριωτήρα(καρμπυρατέρ) ο οποίος με διάφορους τρόπους ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ να ρυθμίσει την αναλογία του καυσίμου μείγματος που θα καεί εντός του κινητήρα.Έτσι λόγο της προσπάθειας αυτής του εν λόγω εξαρτήματος εκπέμπει αυξημένους ρύπους και ιδιάιτερα HC/CO. ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ καταλυτικό αυτοκίνητο (απο 1995-εως της σήμερον) είναι αυτό που η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται κάτω απο την επιτήρηση ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ (ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ) κρατώντας την αναλογία του καυσιμου μείγματος κατα την καυση στο Λ=1(ΝΑΙ, ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕΤΡΙΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ) και ως εκ της άνωθεν παρεμβάσεως εκπνέοντας λιγοστούς ρυπαντές HC/CO στα βενζινοκίνητα και PPM(αιθάλη)στα Diesel.Ως εκ τούτου καταλαβαίνετε τη διαφορά πιστεύω. Ενα ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ/ΑΡΙΣΤΑ ΣΥΝΤΗΡΗΜΕΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ (1995-ΣΗΜΕΡΑ)έχει χαμηλούς ρυπαντές HC/CO και ΠΙΣΤΈΨΤΕ ΜΕ κυκλοφορούν ΠΟΛΛΑ στην χωρα μας. Δηλαδή ο πολίτης (ενδεχομένως και ψηφοφόρος σας) ο οποίος δέν έχει την οικονομική ευχέρεια να διαθέσει ένα ποσό της τάξης των 12000 και πλέον για την αγορά ενός ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ αυτοκινήτου και 30000/40000 και πλέον για Υβριδικού τύπου και δεν μπορεί να πάρει δάνειο για την εξαγορά του για οποιονδήποτε λόγο, ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΊ με το ήδη υπάρχον μέσο του (ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΕΑΡ ΜΕΤΡΟ 3 ΣΕΛ 19), ΑΠΟΤΡΕΠΟΝΤΑΣ/ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ; Δεν νομίζω ότι κάτι τέτοιο είναι θεμιτό από το Σύνταγμα μας (ΑΡΘΡΟ 5) στο οποίο ορκιστήκατε; Ο πολίτης που κυκλοφορεί με 10ετίας/15ετίας/20ετίας αυτοκίνητο, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΕΙ για την ΑΓΟΡΑ ενός καινούριου αυτοκινήτου και αυτό γιατί έχει ανάγκες να καλύψει και έξοδα τα οποία μεταφράζονται σε Έσοδα για το ίδιο το κράτος. 3)«ΕΠΕΑΡ ΜΕΤΡΟ 3 ΣΕΛΙΔΑ 19: Σύστημα πριμοδότησης κυρώσεων μέσω φορολογίας και κινήτρων για νέα/ παλαιά και καθαρά/ ρυπογόνα οχήματα (παντός τύπου): Υπάρχουν ελλείψεις στη διαφοροποίηση των κινήτρων για παλαιά ή νέα και καθαρά ή μη οχήματα.Συνιστάται να ορισθεί ένα σταδιακό πρόγραμμα κινήτρων/εκπτώσεων/φόρων/τελωνειακών δασμών ανά τύπο οχήματος, τύπο καυσίμου και ηλικία, και για τους δύο ορίζοντες (2027, 2037).» Γιατί ο πολίτης ο οποίος δεν ΕΧΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ κατά το άνωθεν σκεπτικό να υποστεί κυρώσεις (οικονομικές κυρίως) μέσω παραπάνω φορολόγησης, αφού δεν έχει χρήματα να αγοράσει ένα καινούριο όχημα ; Τελικά η πολιτεία πρέπει να ΤΙΜΩΡΕΊ ΕΠ ΑΟΡΙΣΤΟΝ έναν χαμηλοσυνταξιούχο η έναν υπάλληλο λόγο εισοδηματικών κριτηρίων ; Πως θα μπορέσει να "ανασάνει" με τόσους φόρους ο εν λόγω πολίτης για να μπορέσει μετά από καιρό (πχ 2027) να αγοράσει και αυτός ένα καινούριο ΜΗ ρυπογόνο όπως λέτε αυτοκίνητο; Και βέβαια να δώσετε κίνητρα για την αγορά καινούριων μη ρυπογόνων αυτοκινήτων αλλά όχι κυρώσεις για τους ήδη κατόχους παλαιότερων.Σε αυτήν την περίπτωση αντί για κυρώσεις θα μπορούσατε να εφαρμόσετε αντικίνητρα.Θα ήταν ίσως πιο ¨ήπια¨ δράση για όλους τους κατόχους αυτοκινήτων. Κλείνοντας την μακροσκελή μου σκέψη θα σας προτείνω κάποιες προτάσεις που ακούω και που ενδεχομένως να είναι πιο σωστές συγκριτικά με την ΕΠΙΒΟΛΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ(υψηλότερα τέλη, φόρος σε κατόχους παλαιότερων αυτοκινήτων. 1)Θεσμοθετείστε τον ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για όλα τα αυτοκίνητα ΙΕΧ και ΔΧ / φορτηγά μετά τα 3 πρώτα χρόνια λειτουργίας τους.Έτσι θα περιορίσετε μέσω των ΚΤΕΟ και της λειτουργίας αυτών (η οποία είναι ΑΞΙΟΛΟΓΗ) την εκπομπή επιπλέον ρύπων από κακή λειτουργία του οχήματος και θα δημιουργήσετε αυτομάτως αντικίνητρο για την κατοχή του ρυπογόνου αυτοκινήτου/φορτηγού (με το σκεπτικό της αλλαγής του αυτοκινήτου/φορτηγού καθε 3 χρόνια).Το παράβολο των ΚΤΕΟ να μειωθεί κατά 50% αφού θα μειωθεί και ο χρόνος περιοδικού ελέγχου στο μισό.Οπότε θα υπάρξουν και συνεχόμενα έσοδα στο κράτος και θα αναγκάζεται ο ιδιοκτήτης παλαιότερου αυτοκινήτου να επισκευάζει το παλιότερο αυτοκίνητό του λόγω ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ που παρατηρήθηκαν κατά τον έλεγχο ΚΤΕΟ οπότε δεν θα μολύνει περισσότερο.(Επιπλέον έσοδα στο κράτος από την επισκευή του). 2)Καθορίστε κίνητρα για την αγορά ΚΑΙΝΟΎΡΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ( ΧΑΜΗΛΌΤΕΡΟ ΤΕΛΟΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ,ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΣ ΦΟΡΟΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΕΚΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ, (ΜΗΔΕΝΙΚΑ ΤΕΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Η ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ)(ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΔΑΚΤΥΛΙΟ) 3)Απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων diesel και των diesel ταξί στον δακτύλιο ή κέντρα πόλεων.Δεν ειναι τα Nox που σκοτώνουν όπως γράφετε 68000 κόσμο στην ΕΕ.Είναι και η αιθάλη PPM (τα μικροσωματίδια) που κατακάθονται στον πνεύμονα και δημιουργούν καρκίνους και διάφορα προβλήματα υγείας στο αναπνευστικό και στη σημερινή εποχή υπάρχει πολλή σε διάφορα σημεία της Αττικής, Θεσσαλονίκης και περιχώρων. 4)Κίνητρα στους επαγγελματίες για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων ΒΕΝΖΊΝΗΣ-ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ (όχι υγραερίου) για την αντικατάσταση του παλιού και ρυπογόνου στόλου των επαγγελματικών τους (κυρίως στα ΤΑΞΙ για την αποσυμφόρηση από αιθάλη και ΝΟχ των πόλεων). 5)Κίνητρα στους κατόχους ΙΧ για την αγορά καινούριων αυτοκινήτων ΒΕΝΖΙΝΗΣ-ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ (λιγότερες εκπομπές καυσαερίων=καθαρότερο περιβάλλον.) 6)Περιβαλλοντική Μελέτη για τους ρυπαντές σε Εθνικό επίπεδο για τις πόλεις, τακτικός έλεγχος των ρυπαντών (και όχι μόνο στην Αθήνα)και θεσμοθέτηση ανάλογων πρακτικών για την αποσυμφόρηση των εκάστοτε πόλεων από ρυπαντές ανάλογων με τα αποτελέσματα των τακτικών ελέγχων. Μην μας τιμωρείτε που έχουμε ένα παλαιότερο αυτοκίνητο για να μετακινούμαστε το οποίο δεν είναι EURO 6 ή 6+. Δώστε μας κίνητρα σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών να το αλλάξουμε παρότι είναι Euro 3 και καλοσυντηρημένο. Ελπίζω να σας βοηθήσουν οι σκέψεις μου.Ευχαριστούμε για την φιλοξενία