• Σχόλιο του χρήστη 'Σταύρος Μαυρουδέας' | 15 Ιουλίου 2020, 10:33

    Αντικατάσταση των οχημάτων Προτεραιότητα της ορθής διαχείρισης (μεταξύ άλλων για τα ΟΤΚΖ) αποτελεί η χρήση/επαναχρησιμοποιήση πριν την ανακύκλωση. Έχει εκπονήσει το ΥΠΕΝ ανάλυση κύκλου ζωής (LCA) για να εξάγει τα συμπεράσματα που περιλαμβάνονται στο κείμενο για την αντικατάσταση των οχημάτων. Πόση ενέργεια χρειάζεται για την κατασκευή των νέων υλικών, όση ποσότητα σπάνιων γαιών θα απαιτηθεί; Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στο περιβάλλον; 55 σταθμοί ανεφοδιασμού συμπιεσμένου φυσικού αερίου μέχρι το έτος 2030. Περίπου 1 σταθμός ανά νομό θα «καλύψει τη σχετική ζήτηση»; ΚΤΕΟ Να γίνεται έλεγχος των πιστοποιητικών του ΚΤΕΟ, του ΚΤΕΟ και των εργασιών συντήρησης του οχήματος, για όσα οχήματα (ειδικά φορτηγά) έχουν περάσει από τον έλεγχο και συνεχίζουν να ρυπαίνουν, ώστε να γίνεται ο εντοπισμός το φορέα που έκανε την παράβαση (ιδιοκτήτης οχήματος ή/και ΚΤΕΟ). Οχήματα έργου Επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων έργου (φορτωτές, κλαρκ κλπ) στους δρόμους. Εκτός από τους ρύπους που εκπέμπουν, δημιουργούν κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο εντείνει την εκπομπή αέριων ρύπων από τα οχήματα που το ακολουθούν. Πυρηνελαιουργεία και λιπάσματα Μια συγκεκριμένη αναφορά στα πυρηνελαιουργεία και στην παραγωγή λιπασμάτων, τα οποία προκαλούν σημαντικά προβλήματα στην ευρύτερη περιοχή τους και για τα οποία ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση "Επανεξετάστηκαν οι όροι αδειοδότησης των εγκαταστάσεων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της κυα, εντός τεσσάρων (4) ετών από τη δημοσίευση των αποφάσεων περί των συμπερασμάτων Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών (ΒΔΤ) και βάσει αυτών καθορίστηκαν οριακές τιμές εκπομπών, με δυνατότητα περιορισμένης έκτασης εξαιρέσεων και παρεκκλίσεων από τις αρμόδιες περιβαλλοντικές αρχές." Να γίνει αναλυτική αναφορά στα σχετικά στοιχεία. Ποιες είναι οι εξαιρέσεις και οι παρεκκλίσεις; Πόσο έλεγχοι έχουν γίνει τα προηγούμενα έτη και το τρέχον έτος; Πρόσβαση του κοινού στα δεδομένα των βιομηχανιών. Τέλος, αφού οι στόχοι έχουν επιτευχθεί (όπως αναφέρεται στο κείμενο), οι επιλογές των νέων μέτρων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη και την οικονομική κατάσταση της χώρας και των πολιτών. Όταν ένα μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού (περίπου 30% σύμφωνα με ορισμένα άρθρα) δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει στις καθημερινές υποχρεώσεις του, τότε τα μέτρα θα πρέπει να στηρίζουν περισσότερο το εν λόγω μέρος του πληθυσμού (π.χ. να είναι μικρότερη η τιμή για το ίδιο όχημα για τους οικονομικά ασθενέστερους και πιο ακριβό ή/και χωρίς επιδότηση για όσους έχουν μεγάλα εισοδήματα).