• Σχόλιο του χρήστη 'Στέφανος Χ. Σαμακάς' | 21 Αυγούστου 2020, 09:44

    Εμείς θα μιλήσουμε για τα ΟΤΚΖ ( οχήματα στο τέλος κύκλου ζωής ) που στον πίνακα της σελίδας 10 με τις κατηγορίες που καλείται να αντιμετωπίσει το ΕΣΔΑ φαίνονται να αφορούν μόνο το 1% του συνόλου των αποβλήτων - σε τόνους βάρους. Η οικονομική αξία ομως αυτών των συγκεκριμένων αποβλήτων είναι τέτοια, που κάθε μέρα δεκάδες αυτοκινητάμαξες τα εξάγουν στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης για Επαναχρησιμοποίηση. Αυτή την επαναχρησιμοποίηση συνεχίζετε και μας την αρνείστε παρόλες τις Οδηγίες της ΕΕ που την θέτουν σε απόλυτη προτεραιότητα και παρα τις ευκαιρίες οπως την παρούσα. Και με τι στοιχεία να την σκεφτείτε καν, αφού στον πίνακα 70 της σελίδας 193 και την αξιολόγηση της ENVIROPLAN A.E δεν υπάρχει καμμία διάκριση μεταξύ επαναχρησιμοποίησης, ανάκτησης και ανακύκλωσης οπως θα έπρεπε – αντιθέτως παρουσιάζονται ως επαναχρησιμοποίηση & ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση & ανάκτηση δηλαδή μηλοπορτόκαλα και πατατοκρέμμυδα που δεν είναι σωστό να τα βάζουμε μαζί. Πως να μην έχουμε αντίρρηση λοιπον σε αυτό το αποτυχημένο outsourcing του ΥΠΕΝ που δεν περνάει τις εξετάσεις του δημοτικού? Πως πέρασε τις εξετάσεις της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ ΥΠΕΝ Τομέα Περιβάλλοντος και χρηματοδοτήθηκε απο ΕΤΠΑ και ΕΣΠΑ η βιασύνη, η προχειρότητα και η δημιουργική αποφυγή κοινοτικών υποχρεώσεων ? Ετσι πιάνουμε τους στόχους ? Αυτά ομως είναι γενικώτερα θέματα που δεν μας δίνεται χρόνος να αναπτύξουμε. Να θίξουμε ομως λόγω ειδικότητος, πόσο ανώφελη είναι αυτού του είδους η νομοθεσία : τα παλιά, καλά αυτοκίνητα χρήσης της χώρας μας, αφού αδικήθηκαν επι 20 χρόνια απο την στρεβλή εφαρμογή των Ευρωπαικών Οδηγιών ( Auto Oil, ΟΤΚΖ, κ.ά. ) τελικά αυτο - εξαιρέθηκαν απο την κατηγορία των αποβλήτων,παραμένοντας περιζήτητα λογω της οικολογικής και οικονομικής αξίας τους, οσο και αν αυτή υποβαθμίστηκε νομοθετικά και δημιουργώντας μάλλιστα κοινοτικές ροές που είναι απο χρόνια καταγραμμένες στις αξιολογήσεις των Οδηγιών και συνεχίζονται με αυξητική τάση. Μιας και το ΥΠΕΝ βρίσκεται σήμερα σε εμφανώς δεσπόζουσα θέση και σε νομοθετική πρωτοβουλία τεράστιου εύρους αλλα και ταχύτητας, καλό θα ήταν να λάβει υπόψιν χρόνιες ανισορροπίες οπως την εν λόγω και τις αιτίες τους που θέτουν τα πάντα υπο αμφισβήτηση και σε κίνδυνο. Η συνεχιζόμενη απαγόρευση επαναχρησιμοποίησης των αυτοκινήτων στη χώρα μας, είναι μια κραυγαλέα Ευρωπαική αναντιστοιχία που αντανακλά το κλαδικό συμφέρον των τοπικών εισαγωγέων προς βλάβη ολων των άλλων και είναι πολύ εύκολο να αρθεί με μια ΚΥΑ αντίστοιχη της πρόσφατης απαγόρευσης εισαγωγών.