• Σχόλιο του χρήστη 'Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα' | 25 Αυγούστου 2020, 09:43

    Γενικά: Το Νέο Ρεύμα- Νέο Όραμα είναι ένα think- tank επιχειρήσεων με έδρα τη Β. Ελλάδα και οι 471 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών αποτελούνται από πάνω από 300 ενώσεις και πολίτες και τις 150 μεγαλύτερες επιχειρήσεις της Β. Ελλάδος με ~15.000 εργαζόμενους και πωλήσεις το 50% του ΑΕΠ της Κ. Μακεδονίας. Πιστεύουμε ότι οι απόψεις έχουν ευρύτερη βαρύτητα για να ληφθούν σοβαρά υπόψιν. Το σχέδιο νόμου αφορά κυρίως την μεταφορά συντελεστού δόμησης και την εκτός σχεδίου δόμηση. Περιέχει επιπροσθέτως πληθώρα άλλων διατάξεων που αυξάνουν την γραφειοκρατία, απομακρύνουν το αυτονόητο και την χωρίς προσκόμματα επενδύσεων, προσθέτουν νέα στάδια γραφειοκρατίας, δεν δίνουν λύσεις σε χρόνια προβλήματα όπως το περιφερειακό χωροταξικό Κ. Μακεδονίας, δεν ενσωματώνει στη χωροταξική νομοθεσία την θετική λύση για τις υφιστάμενες και νέες μονάδες παραγωγής του αναπτυξιακού νόμου 4635/2019, δεν ενσωματώνει τις κατευθύνσεις της Κομισιόν της ΕΕ του 2019 για την οδηγία Σεβέζο ΙΙΙ 2012, για να λυθούν μείζονα προβλήματα ερήμωσης της μισής Θεσσαλονίκης, όπως λύθηκαν σε όλη την ΕΕ με 4.000 δεξαμενές και την Αττική. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν διφορούμενα είτε στο Περιφερειακό Χωροταξικό Κ. Μακεδονίας, είτε στις διατάξεις του παρόντος, που ακυρώνουν την ανάπτυξη και τις επενδύσεις. Ποια ξένη μεγάλη επένδυση θα έρθει με νέα γραφειοκρατικά εμπόδια και εξαρτήσεις από την γραφειοκρατία. Η κυβέρνηση σωστά επαγγέλλεται το αυτόματο της διαδικασίας και την ευκολία των επενδύσεων. Κατά άρθρο: Άρθρο 1: Σωστά προτείνεται από τον Ν. Αντωνιάδη αυτοτελές άρθρο που να επιλύει την καταστροφική διάταξη του α.70 ν. 4549/18 που προέβλεπε μετεγκαταστάσεις- λουκέτα στην χαμηλή και μέση όχληση. Όμως υπάρχει η διατύπωση του αναπτυξιακού νόμου αυτής της κυβέρνησης που μπορεί να ενσωματωθεί και αν λύσει το πρόβλημα. Νόμος 4635/19- Μέρος Ζ. Άρθρο 13.3.9β. Δραστηριότητες για τις οποίες έχει υποβληθεί αίτηση υπαγωγής στον ν. 4608/2019 ή έγκρισης εγκατάστασης ή γνωστοποίηση ή αίτηση έγκρισης ή τροποποίησης περιβαλλοντικών όρων έως την δημοσίευση του παρόντος νόμου ή που ασκούνται νόμιμα κατά τον χρόνο έκδοσης της υπουργικής απόφασης της προηγούμενης παραγράφου και που, κατόπιν και εξαιτίας της, κατά τα ανωτέρω, περιβαλλοντικής κατάταξής τους, δεν είναι συμβατές με τις χρήσεις γης του ακινήτου στο οποίο είναι εγκατεστημένες, εξακολουθούν να θεωρούνται νόμιμες για τριάντα (30) έτη από την έκδοση της απόφασης αυτής. Κατά το χρονικό αυτό διάστημα, οι δραστηριότητες του προηγούμενου εδαφίου επιτρέπεται να τροποποιούνται ή να εκσυγχρονίζονται ή να επεκτείνονται εντός του γηπέδου ή άπαξ σε όμορο, η έκταση του οποίου δεν υπερβαίνει το 50% του υφιστάμενου γηπέδου και πριν από τη μετάπτωση επιτρεπόταν σε αυτό η συγκεκριμένη δραστηριότητα εφόσον η τροποποίηση ή ο εκσυγχρονισμός τους ή η επέκτασή τους κατά τα ανωτέρω δεν οδηγούν σε υπαγωγή τους σε υψηλότερη κατηγορία της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011.» Άρθρο 4 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας Κάθε νέο συμβούλιο προσθέτει μια βαθμίδα γραφειοκρατίας. Σε κάθε περίπτωση να ορισθεί η συμμετοχή του επικεφαλής των 471 μεγάλων επιχειρήσεων και ενώσεων πολιτών με μακρά εμπειρία, θετική συμβολή, μεγάλη εκπροσώπηση και γνώση χωροταξικών θεμάτων. Άρθρο 05 – Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΧΩ.Θ.Α.) Στο άρθρο αυτό προβάλλουμε αντιρρήσεις?? Γίνεται ένα νέο γραφειοκρατικό εργαλείο! Άρθρο 7- Ειδικά χωρικά σχέδια § 2.β- Σαν έννοια είναι σωστή, αλλά ανοίγει παράθυρο επικίνδυνων περιπλοκών. Στο σχέδιο Περιφερειακό Χωροταξικό Κ. Μακεδονίας και σχέδιο ΚΥΑ γίνεται μία παράνομη αναφορά σε ... ειδικό χωρικό για την παρέλκυση διόρθωσης της παράνομης ερήμωσης της δυτικής Θεσσαλονίκης από την μη εφαρμογή των διατάξεων της συνθήκης Σεβέζο ΙΙΙ του 2012, όπως το προβλέπει η Κομισιόν της ΕΕ και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής. Έχουν τοποθετηθεί θετικά και σύμφωνα με τα νόμιμα στην ΕΕ όλοι οι φορείς Δήμαρχοι, βουλευτές, ευρωβουλευτές, 5 οικονομικοί φορείς και οι 471 μεγάλες επιχειρήσεις και ενώσεις πολιτών. Προς αποφυγή παρανοήσεων προτείνεται να ενσωματωθεί η διατύπωση της ΕΕ: η Κομισιόν της ΕΕ, Υπηρεσία Σεβέζο και ο Πρόεδρος Γιούνκερ για την κατάργηση των παράνομων κύκλων ερήμωσης δυτικής Θεσσαλονίκης από την Σεβέζο εκτός των ορίων των εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης - δεξαμενές: “....This does not prescribe the re-location of existing industries near establishments storing large quantities of dangerous substances nor does it prohibit investments into new or existing activities or require the closure of schools and health centres”. Να ακυρωθεί με απλό Υπουργικό έγγραφο το ήδη άκυρο έγγραφο του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης από το 2009 με την απαγόρευση αδειών δυτικά στους Δήμους Κορδελιού – Ευόσμου, γιατί έχει καταργηθεί ή Σεβέζο ΙΙ του 2007, υπάρχει η Σεβέζο ΙΙΙ του 2012 που δεν υπάρχουν πουθενά τέτοιες διατάξεις. Το παράτυπο και παράνομο αυτού αναφέρονται στην Σεβέζο ΙΙΙ, στο έγγραφο της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής και στο ειδικό έγγραφο ΕΕ Διεύθυνση Σεβέζο, κατόπιν παρέμβασης Π. Γιούνκερ να δοθεί η δυνατότητα νέων επενδύσεων στα κενά κτίρια 1.000.000 μ2, με νέα ΑΦΜ και νέα ΚΑΔ με τροπολογία στον αναπτυξιακό ή διάταξη στην ΚΥΑ του περιφερειακού χωροταξικού! Άρθρο 08 – Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια §7.γ - Το Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας διατυπώνει γνώμη σε 1 μήνα για τα ΠΠΧΣΣΑ. Είναι νέα και επικίνδυνη διαδικασία που αλλάζει τη ροή της ΚΥΑ του ΠΠΧΣΣΑ και προσθέτει ένα άλλο κατευθυνόμενο στάδιο γραφειοκρατίας. Ειδικά για το ΠΠΧΣΣΑ.ΠΚΜ να ολοκληρωθεί με τις κατευθύνσεις της ΕΕ Κομισσιόν και των διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου και όχι με ένα νέο γραφειοκρατικό στάδιο προκάλυψη διατήρησης παρανομιών και σκανδάλων!! Στην §11.γ - προβλέπεται ειδικά για την ΠΚΜ ειδικό κεφάλαιο στρατηγικού σχεδιασμού για την Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη, ενώ θα πρέπει να είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟ το τοπίο για την ανάπτυξη και αναστροφή της ερήμωσης της δυτικής Θεσσαλονίκης από τους παράνομους κύκλους Σεβέζο και την αναστροφή των διατάξεων μετεγκατάστασης και λουκέτων στις μονάδες παραγωγής, όπως επιβάλλει ο αναπτυξιακός νόμος. Σε διαφορετική περίπτωση δεν θα υπήρχε νέα αναφορά σε αυτό το νομοσχέδιο!! §8.13- αναφέρει ότι νοούνται τα περιφερειακά χωροταξικά, προφανώς και τα μη ολοκληρωμένα, για να μην λυθεί ύστερα από 5 χρόνια το καταστροφικό εμπόδιο στου ΠΠΧΣΣΑ.ΠΚΜ. Προτείνεται να εξαλειφθεί η παράγραφος ή σε κάθε περίπτωση να μην ισχύει για τα εν εξελείξει περιφερειακά χωροταξικά. Άλλωστε από τα 13, έχουν ολοκληρωθεί τα 10 επιτυχώς. Μόνο αγκάθι η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας. Άρθρο 11 – Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια §3.β – Εδικά για την Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα ειδικά πολεοδομικά να αφορούν μόνο αναπτυξιακές και επενδυτικές δραστηριότητες, να θεραπεύουν και να μην αφήνουν ανοικτές θύρες για τις αντιφάσεις των περιφερειακών χωροταξικών με την Σεβέζο και τις μετεγκαταστάσεις – λουκέτα. Άρθρο 15 – Εναρμόνιση χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων προς το νέο σύστημα χωρικού σχεδιασμού Να προστεθεί §2: για τα δρομολογημένα περιφερειακά χωροταξικά και τα επακόλουθα ΤΧΣ ...ολοκληρώνονται με την υπάρχουσα διαδικασία. Άρθρο 23 – Δημόσια διαβούλευση – συμμετοχή του κοινού Να προστεθεί παράγραφος όπου θα προβλέπεται η διαβούλευση με το κοινό να είναι κυρίως με τις ενώσεις πολιτών και τους οικονομικούς φορείς και λιγότερο με τους κρατικούς/ συνδικαλιστικούς/ γραφειοκρατικούς φορείς. Άρθρο 26 – Σκοπός Με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου επιδιώκονται ο σταδιακός περιορισμός της δόμησης σε περιοχές, για τις οποίες δεν υπάρχει καμιάς μορφής σχεδιασμός και η παροχή κινήτρων για τη συγκέντρωση περιβαλλοντικώς οχληρών δραστηριοτήτων σε οργανωμένους υποδοχής. Άρθρο 27 & 28 & 29 – Εκτός σχεδίου δόμηση Να δοθεί προθεσμία 4 χρόνια για την έκδοση αδειών. Στην ΕΕ ο καθορισμός χρήσεων γης διαρκεί ελάχιστο χρόνο και δεν έχει τόσες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Μόνο 5 χρόνια για το Περιφερειακό Χωροταξικό Κ. Μακεδονίας και αυτό σέρνεται χωρίς ακόμη τις αναμενόμενες θετικές λύσεις ... τα λέει όλα! Άρθρο 29: για τις βιοτεχνίες βιομηχανίες να δοθεί συντελεστής 1. Άρθρο 31 – Συντελεστής δόμησης στις οργανωμένες μορφές ανάπτυξης δραστηριοτήτων – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 3982/2011 Άρθρο 52 Πολεοδόμηση των Επιχειρηματικών Πάρκων §1.1.2. Οι όροι δόμησης προσδιορίζονται στην απόφαση της παρ. 6 του άρθρου 46. Σε κάθε περίπτωση τηρούνται τα παρακάτω όρια: α. Ποσοστό κάλυψης μέχρι 70%. β. Συντελεστής δόμησης μέχρι 2,0 για τις βιοτεχνικές και βιομηχανικές χρήσεις, 1,6 για τα επαγγελματικά εργαστήρια και τις χρήσεις εφοδιαστικής και 1,4 για τις υπόλοιπες χρήσεις. §1.1.5.- η εισφορά σε γη 25% είναι υπερβολική. Ειδικά για το Καλοχώρι Θεσσαλονίκης που είναι σχεδόν εντός σχεδίου, να μην υπερβαίνει το 5%. § 1.1.6- η εισφορά σε χρήμα 15% είναι παραπάνω από υπερβολική. Ειδικά για το Καλοχώρι Θεσσαλονίκης που έχει αντικειμενικές τιμές μέχρι 100 € /μ2 προτείνεται να μην υπερβαίνει το 1%. Άρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξεις Άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα. Άρθρο 36 – Σκοπός Με τις διατάξεις του κεφαλαίου αυτού απλουστεύεται και ενοποιείται η ονοματολογία των χρήσεων γης, που περιγράφουν τη δραστηριότητα στον χώρο και αξιοποιούνται σε κάθε επίπεδο σχεδιασμού, καθώς και στην περιβαλλοντική αδειοδότηση. Άρθρο 37 – Εθνική ονοματολογία χρήσεων γης Άρθρο 39 – Προσθήκες στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης Να ΜΗΝ υπάρχει δυνατότητα προσθήκης ή αλλαγής χρήσεων γης, είναι φωτογραφική διάταξη!!!! Άρθρο 39 – Προσθήκες στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης Άρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις §40.1. Τι θα πει Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης, δεν είναι φωτογραφικό, αόριστο και χωρίς σκοπό και κατεύθυνση? Να μην γίνουν νέες αλλαγές στις χρήσεις γης. Ποιος επενδυτής θα έρθει με επικρεμάμενες νέες αλλαγές. Κανένας!! Άρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής- §1.ε- Να καταργηθεί ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ η παράγραφος αυτή, γιατί φωτογραφίζει τις μεγάλες επενδύσεις άνω των 5.000 μ2 σε ισχύοντες όρους δόμησης. Κανένας μεγάλος επενδυτής δεν θα έρθει ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟΣ από νέα γραφειοκρατικά εμπόδια!! §.3.- Να καταργηθεί η διάταξη αυτή για το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Μακεδονίας Θράκης, γιατί είναι φωτογραφικό και σκανδαλώδες για την Μακεδονία μόνο. Άρθρο 51 – Σκοπός, Μεταφορά συντελεστή δόμησης Σκοπός των διατάξεων του παρόντος κεφαλαίου είναι η δημιουργία μηχανισμού για την αξιοποίηση του θεσμού της μεταφοράς συντελεστή δόμησης, ο οποίος θα είναι σύμφωνος με τις αρχές του ορθολογικού σχεδιασμού. Άρθρο 85 – Επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης §1.5.β- ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ, γιατί είναι φωτογραφική διάταξη, για τους μη θερμαινόμενους καλυμμένους χώρους. Άρθρο 102 – Τροποποιήσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής Φωτογραφικό για το θαλάσσιο μέτωπο στο Ελληνικό. Προτείνεται ή να διαγραφεί ή για να υπάρχει ίση μεταχείριση και όχι “διχόνοια” νότου- βορρά ...να προστεθεί και σχετική διάταξη για το θαλάσσιο μέτωπο της Θεσσαλονίκης 50 χλμ που να προβλέπει την εξάλειψη των συνθηκών ερήμωσης και βούρκου της δυτικής Θεσσαλονίκης από τους παράνομους κύκλους Σεβέζο και την εξάλειψη των καταστροφικών διατάξεων για τις μετεγκαταστάσεις λουκέτα σε όλες τις μονάδες χαμηλής και μέσης όχλησης, ενώ προστατεύεται η υψηλή όχληση!! Άρθρο 106 Διατάξεις για το Κτηματολόγιο §2.2 - η προθεσμία να παραταθεί από 30.9.20 μέχρι 30/9/2021.