• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΡΑΠΑΣ' | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 11:20

    Τέλος Σεπτέμβρη τελειώνει θεωρητικά η παράταση για την υπαγωγή Κατ. 5. Πρόκειται για κάτι αδιανόητο για όποιον έχει επαφή με την καθημερινότητα. Το ορθότερο είναι όπως έχει προταθεί από φορείς να παραταθεί η εν λόγω προθεσμία μεχρί την ταυτότητα του κτιρίου. Πως άλλωστε λήγει η δυνατότητα υπαγωγής Κατ. 5 όταν τροποποιείται παράλληλα πλήθος διατάξεων νόμου? Ο Υπουργός δήλωσε προχθές ότι είναι ορθό να λήγει η δυνατότητα υπαγωγής για τους ιδιοκτήτες με μεγάλες παραβάσεις που δεν έχουν δηλώσει εδώ και περίπου 10 χρόνια , κατί που φαίνεται λογικό καταρχήν , πλήν όμως δεν έχει λάβει υπόψη την πραγματική κατάσταση, πχ με τις μακροχρόνιες προαπαιτούμενες εγκρίσεις αρχαιολογίας, πράξεις χαρακτηρισμού κλπ. Επί παραδείγματι με το εν λόγω άρθρο απαγορεύεται η υπαγωγή σε δάση ή δασική έκταση. Με την Εγκ 2/2019 ΔΑΟΚΑ/ΥΠΕΝ προστέθηκε σε αντίθεση με τους προηγούμενους νόμους τακτοποιήσεων ότι «Στην περίπτωση στ) για είναι δυνατή η υπαγωγή θα πρέπει να προκύπτει ότι η έκταση δεν είναι δασική, είτε από κυρωμένο δασικό χάρτη, είτε από τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού.» Τι γίνεται όμως στις περιπτώσεις που δεν έχουν αναρτηθεί δασικοί χάρτες? Τι γίνεται σε περιοχές οικιστικών πυκνώσεων που οι δασάρχες πλέον δεν προχωρούν τις πράξεις χαρακτηρισμού? Σε τέτοιους οικισμούς (περιοχές οικιστικών πυκνώσεων) δεν μπορεί τυπικά να γίνει πλέον καμία υπαγωγή και επομένως δεν φταίνε αυτοί οι ιδιοκτήτες μικρών ή μεγάλων παραβάσεων. Συνεπώς η δυνατότητα υπαγωγής πρέπει να παρατείνεται όσο δεν υπάρχουν δασικοί χάρτες σε ισχύ αφού για την τακτοποίηση απαιτείται τελεσίδικα να μην είναι δασικό το ακίνητο.