• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ Α.Ε.' | 17 Μαρτίου 2010, 09:00

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου του ΥΠΕΚΑ για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τις ενεργειακές υπηρεσίες , παρακαλούμε λάβετε υπόψη σας τις ακόλουθες παρατηρήσεις της ΕΠΑ Αττικής: Γενική παρατήρηση: Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι διαχειριστές δικτύων διανομής φυσικού αερίου στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και η ΕΠΑ Αττικής υποχρεούνται κατά το άρθρο 8 να προσφέρουν στους τελικούς καταναλωτές τους σε ανταγωνιστικές τιμές: α) ενεργειακές υπηρεσίες και β) ενεργειακές επιθεωρήσεις ή/και μέτρα βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης, καθίσταται ασαφές αν οι διαχειριστές δικτύων διανομής φυσικού αερίου εντάσσονται αυτοδίκαια στο Μητρώο ΕΕΥ του άρθρου 17 και στο Μητρώο Επιθεωρητών του άρθρου 12. Επειδή ως προς τα συγκεκριμένα πρόσωπα (διαχειριστές δικτύων διανομής φυσικού αερίου) δεν τίθεται δικαίωμα επιλογής τους για την παροχή των παραπάνω υπηρεσιών αλλά νομική τους υποχρέωση, θα παρακαλούσαμε να διευκρινισθεί πώς εκπληρώνεται η παραπάνω νομική υποχρέωση των διαχειριστών δικτύων διανομής όταν δεν πληρούν τα κριτήρια για να ενταχθούν στο Μητρώο ΕΕΥ και στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών. Για παράδειγμα στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών εγγράφεται νομικό πρόσωπο, της οποίας τα μέλη – εταίροι κατέχουν ατομική άδεια Ενεργειακού Επιθεωρητή. Θεωρητικά η ΕΠΑ Αττικής δεν έχει ούτε πρόκειται να έχει μέτοχο που να λάβει άδεια ενεργειακού επιθεωρητή. Αν η ίδια η εταιρεία ως νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να λάβει διαπίστευση για τη διενέργεια επιθεωρήσεων και να εγγραφεί στο σχετικό μητρώο πώς υποχρεώνεται νομικά από τον παραπάνω νόμο να παρέχει ενεργειακές επιθεωρήσεις; 1. Άρθρο 7 – «Ενεργειακή απόδοση κατά την τελική χρήση στο Δημόσιο και ευρύτερο Δημόσιο Τομέα» Θεωρούμε ότι θα πρέπει να προσδιοριστεί το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο θα πρέπει να υλοποιηθεί η υποχρεωτική χρήση φυσικού αερίου συνεπώς προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 3 ως ακολούθως: «….Ειδικότερα, ρυθμίζονται οι απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης κατά την αγορά, εκμίσθωση ή ανέγερση κτιρίων ή τμημάτων τους, η υποχρεωτική χρήση φυσικού αερίου, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα δικτύου, εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου ….». Επιπρόσθετα, θεωρούμε ότι στην παράγραφο 6 θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα έτσι ώστε η αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής να συνεργάζεται με τις αντίστοιχες ΕΠΑ έτσι ώστε να διασφαλίζεται η τήρηση της υποχρεωτικής χρήσης φυσικού αερίου σύμφωνα και με την παράγραφο 3. 2. Άρθρο 8 – «Υποχρεώσεις των διανομέων ενέργειας, διαχειριστών δικτύων διανομής και επιχειρήσεων λιανικής πώλησης ενέργειας» Προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 ως ακολούθως, δεδομένου ότι τέτοια δυνατότητα παρέχεται και από την κοινοτική οδηγία 2006/32/ΕΚ: Οι διανομείς ενέργειας … υποχρεούνται να προσφέρουν στους τελικούς καταναλωτές τους σε ανταγωνιστικές τιμές: α) ενεργειακές υπηρεσίες ή/και β) ενεργειακές επιθεωρήσεις ή/και μέτρα βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης, σύμφωνα με το άρθρο 12 του παρόντος. 3. Άρθρο 9 – «Εθελοντικές Συμφωνίες» Θα θέλαμε να διευκρινίζεται στον νόμο το περιεχόμενο των εθελοντικών συμφωνιών και οι προϋποθέσεις σύναψής τους, διότι ενώ στο άρθρο 14 τίθενται πολλαπλά κριτήρια και προϋποθέσεις για τη σύναψη συμβάσεων ενεργειακής απόδοσης και επιβάλλονται συγκεκριμένες υποχρεώσεις στους παρόχους ενεργειακών υπηρεσιών, όσοι συνάπτουν εθελοντικές συμφωνίες φαίνεται ότι δεν χρειάζεται να πληρούν καμία απολύτως προϋπόθεση. 4. Άρθρο 11 - «Ρύθμιση τιμολογίων και άλλες υποχρεώσεις για την ενίσχυση της ενεργειακής αποδοτικότητα» Θα θέλαμε να διευκρινιστεί το είδος και το περιεχόμενο των υποχρεώσεων υπηρεσιών κοινής ωφέλειας που αφορούν στην ενεργειακή αποδοτικότητα που μπορούν να επιβληθούν στις επιχειρήσεις φυσικού αερίου (παράγραφος 1) καθώς και τα στοιχεία των τιμολογίων των επιχειρήσεων διανομής και διαχείρισης δικτύων φυσικού αερίου που εξυπηρετούν κοινωνικό σκοπό (παράγραφος 2). 5. Άρθρο 12 - «Ενεργειακές επιθεωρήσεις και ενεργειακοί επιθεωρητές» Προτείνουμε τη διαγραφή της παραγράφου 4 του άρθρου 12 «Η διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων στο πλαίσιο συστημάτων που βασίζονται σε εθελοντικές συμφωνίες μεταξύ ενδιαφερομένων φορέων και φορέων του δημοσίου, τεκμαίρεται ότι πληρούν τις απαιτήσεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου», διότι χορηγεί εξαιρέσεις στην παροχή ενεργειακών επιθεωρήσεων και παρέχει το δικαίωμα υπό προϋποθέσεις σε μη διαπιστευμένους φορείς να ενεργούν επιθεωρήσεις. 6. Άρθρο 13 - «Μετρητές και αναλυτικοί λογαριασμοί για την κατανάλωση ενέργειας» Προτείνουμε την τροποποίηση της παραγράφου 2 ως ακολούθως: 2. Οι ανωτέρω φορείς υποχρεούνται να διαθέτουν σε ανταγωνιστική τιμή τέτοιους ατομικούς μετρητές στις ακόλουθες περιπτώσεις εκτός εάν αυτό δεν είναι τεχνικώς δυνατό ή δεν είναι οικονομικώς αποδοτικό σε σχέση με τις εκτιμώμενες δυνατότητες μακροπρόθεσμης εξοικονόμησης ενέργειας: α) σε κάθε νέα σύνδεση τελικού καταναλωτή με τα αντίστοιχα δίκτυα, κατά την κατασκευή νέων κτιρίων ή τη ριζική ανακαίνιση υφιστάμενων κτιρίων, κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν.3661/2008 και β) κατά την αντικατάσταση υφιστάμενου μετρητή. Θα θέλαμε ωστόσο να επισημάνουμε ότι θα πρέπει να δοθούν περαιτέρω διευκρινήσεις ως προς το είδος των μετρητών που απαιτείται για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του συγκεκριμένου άρθρου. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να οριστεί περίοδος προσαρμογής η οποία δεν θα είναι μικρότερη από 15ετία, καθώς και πρόβλεψη χρηματοδότησης της εφαρμογής του μέτρου αυτού. Επιπρόσθετα, θα θέλαμε να προτείνουμε την ακόλουθη τροποποίηση στην αρχή της παρ. 3 του άρθρου 13: «οι κάτοχοι άδειας προμήθειας …. υποχρεούνται, εντός διετίας από την έναρξη ισχύος του παρόντος, να περιλαμβάνουν στους λογαριασμούς τους προς τελικούς καταναλωτές τα ακόλουθα στοιχεία:». 7. Άρθρο 17 - «Μητρώο και Κώδικας Δεοντολογίας ΕΕΥ» Θα θέλαμε να προτείνουμε την ακόλουθη προσθήκη: «μέχρι την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων, που αναφέρονται στο παρόν άρθρο καθώς και στα άρθρα 8 και 12 του παρόντος νόμου, οι φορείς της παραγράφου 2 του άρθρου 8 μπορούν να διενεργούν ενεργειακές υπηρεσίες και ενεργειακές επιθεωρήσεις ή/και μέτρα βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης χωρίς άλλες προϋποθέσεις και τεκμαίρεται ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου αυτού.» Για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση, είμαστε στην διάθεσή σας. Με εκτίμηση, Χ. Μπαλάσκας Γενικός Διευθυντής