• Σχόλιο του χρήστη 'Τσιλιγκερίδης Ευκλείδης' | 17 Μαρτίου 2010, 13:15

    Παράγραφος 2.α. «θέσπιση υποχρεωτικών διαδικασιών για την προμήθεια ενεργειακά αποδοτικού εξοπλισμού και τεχνολογιών». Αν δεν υπάρξει ανάλυση μέσω του κύκλου ζωής των ενεργειακών συστημάτων, δεν πρόκειται να μεταβούμε σε χρήση πιο αποδοτικών τεχνολογιών. Εδώ έρχεται το σύστημα ενεργειακής διαχείρισης παράγραφος 2.β. και παράγραφος 3. «και η εγκατάσταση συστημάτων μετρήσεως της κατανάλωσης ενέργειας» το οποίο απαιτεί ομάδα ενεργειακής διαχείρισης, εποπτείας – ελέγχου και ενημέρωσης – επιμόρφωσης των τελικών χρηστών (δημοσίων υπαλλήλων) σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Ποια δημόσια υπηρεσία αυτή τη στιγμή έχει το δυναμικό ώστε να στελεχώσει ομάδα «ενεργειακών manager»; Χωρίς αυτούς η όλη προσπάθεια θα καταλήξει σε φιάσκο. Παράγραφος 4.α) «η διαδικασία για την υποχρεωτική ποσόστωση καθαρών οχημάτων, όπως ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου, βιοκαυσίμου, υδρογόνου στις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς.» Ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν διότι δεν υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού/φόρτισης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν ιδιαίτερο πλάνο ανάπτυξης και ένταξης στο στόλο της Ελλάδος και δεν έχουμε πραγματοποιήσει το παραμικρό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Το ίδιο αλλά σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό ισχύει για τα αυτοκίνητα υδρογόνου, τα οποία δεν εισάγονται καν στην Ελλάδα. Επίσης και για τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου θα υπάρχει πρόβλημα ανεφοδιασμού αν δεν υπάρξει γενικότερο πλάνο. Τα αυτοκίνητα βιοκαυσίμου θεωρούνται DIESEL και δεν μπορούν να εισέλθουν στα μεγάλα αστικά κέντρα λόγω παρωχημένης νομοθεσίας. Άρα μιλάμε μόνο για τα 3 υβριδικά μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ελληνική αγορά. Μήπως θα γεμίσει όλος ο δημόσιος τομέας με LEXUS γιατί κανένας δεν θα δεχτεί να κυκλοφορεί με PRIUS ή CIVIC; Προτείνουμε πριν την συγκεκριμένη ΚΥΑ πρέπει πρώτα να υπάρξει μελέτη και μακροχρόνιος σχεδιασμός για την ένταξη και άλλων τεχνολογιών οχημάτων στις Ελληνικές Μεταφορές και αναθεώρηση της υφιστάμενης νομοθεσίας. Επίσης θεωρούμε πως απαιτείται σύνεση στις αντικαταστάσεις. Οχήματα καλοσυντηρημένα θα έχουν πολύ μικρότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο (μέσω ανάλυσης κύκλου ζωής) από το να αντικατασταθούν από καινούργια. Παράγραφος 4. β) «η διαδικασία αντικατάστασης των παλαιών μεσαίων και βαρέων οχημάτων δημοσίας χρήσης άνω των 3,5 τόνων και άνω δεκαετίας,» Θεωρούμε πως είναι προτιμότερο να υπάρξει μετατροπή ή αντικατάσταση των κινητήρων τους, ώστε να μπορούν να κινούνται με βιοκαύσιμα και καλή συντήρηση των λοιπών μερών των οχημάτων παρά να υπάρξει καθολική αντικατάσταση τους. Αυτό βέβαια στις περιπτώσεις που είναι τεχνικοοικονομικά δυνατό. Τα οφέλη είναι: πρώτον το κόστος μετατροπής είναι μικρότερο. Δεύτερον, τα λεφτά θα πάνε σε συνεργία και όχι στις αντιπροσωπείες. Τρίτον μπορεί μέσω του Ταμείου (Άρθρο 8, παράγραφος 4) να επιδοτηθούν νέα εξειδικευμένα συνεργεία που θα αναλαμβάνουν τέτοιου είδους μετατροπές και να δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας. Παράγραφος 4. δ) «οι όροι και τα κριτήρια εφαρμογής εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την προώθηση των αρχών της οικονομικής οικολογικής και ασφαλούς οδήγησης προς τους οδηγούς στόλων οχημάτων στους οργανισμούς του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα.» Προτείνουμε να προστεθεί στην παράγραφο το εξής: Να δίδεται η δυνατότητα στους προϊσταμένους οδηγών στόλων οχημάτων να παρέχουν επιπλέον κίνητρα, μη οικονομικά, προς τους οδηγούς-πρότυπα καλής χρήσης (π.χ. ο οδηγός με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου να έχει ένα επιπλέον ρεπό για το συγκεκριμένο μήνα που επέτυχε την επίδοση) Μετα τιμής, Τσιλιγκερίδης Ευκλείδης Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός