• Σχόλιο του χρήστη 'Στέφανος Κουνιάδος' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 11:40

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ : Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίας» Α. Για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια δεν είναι δυνατόν ο κάθε υποψήφιος Δήμαρχος και ειδικότερα της Δημοτικής Αρχή Καλαμάτας, προεκλογικά να τάζει ότι θα βάλει σε Σχέδιο Πόλης μια περιοχή χωρις να έχει εξετάσει τα απαραίτητα δεδομένα μεταξύ αυτών την οικιστική πίεση, τη «φέρουσα ικανότητα της περιοχής», το ρόλο που παίζει το περιαστικό πράσινο στην υγεία των κατοίκων της πόλης και όχι μόνο αυτά. Αλλά να επιδιώκει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ και ΚΥΡΙΩΣ μέσα από αυτό το Τοπικό Σχέδιο να περάσει και έναν δρόμο απόλυτα υπεραστικής κυκλοφορίας μέσα από την ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΔΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΕΝΗΣ ΠΟΛΗΣ, όταν υπάρχει ο Περιφερειακός της πόλης με 8 εισόδους και εξόδους για να πάρουν και να δώσουν την κυκλοφορία από και προς Μάνη και από και προς ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Αυτό συμβαίνει στον Περιφερειακό δρόμο της ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ για τον οποίον διατέθηκαν πάνω από 50 εκατομμύρια ΕΥΡΩ χώρια τις απαλλοτριώσεις και από αυτόν τον τετράμηνο δρόμο να περνά ένα αυτοκίνητο κάθε 10 λεπτά !! Γιατί καταβάλαμε τόσα εκατομμύρια στον αέρα; Αυτόν τετράιχνο δρόμο από Μάνη προς Καλαμάτα και αντίστροφα όπως και από όλη την Ελλάδα και προς όλη την Ελλάδα προεκλογικά ο κ. Δήμαρχος που εκλέχθηκε, τον ακύρωσε εν τοις πράγμασει και επιχειρεί να περάσει ολόκληρη την κυκλοφορία μέσα από το υπογάστριο της πόλης αφήνοντας τον Περιφερειακό να γίνει βοσκή για τα πρόβατα αφού μέχρι τώρα δεν έχει ενταχτεί στο Κυκλοφοριακό της πόλης και ούτε στα φυλλάδια του Δήμου ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.!!! Τα Τοπικά Σχέδια και γενικά τις πολεοδομήσεις πρέπει να τις αναλάβει η Πολιτεία, το Κεντρικό Κράτος και όχι ο κάθε «Δημοτική Αρχή με το Δημοτικό Συμβούλιο που το κάνει ό,τι θέλει» να πολεοδομεί κάνοντας τους χωροτάκτες. Καμία αρμοδιότητα τέτοιας μορφής δεν επιτρέπεται στους Δήμους, για πάρα πολλούς λόγους τους οποίους όλοι γνωρίζουν και κυρίως τον ψηφοθηρικό. Τα Κεντρικό Κράτος, αφού θα υπάρχει Στρατηγικός Σχεδιασμός για ολόκληρη την χώρα, μέσω μιας ανεξάρτητης Αρχής, θα πρέπει αφού της δοθούν όλα τα στοιχεία και αφού θα τεκμηριώνεται Περιβαλλοντικά και Οικιστικά το μέγεθος της επέμβασης με προκαταρκτική ΜΠΕ, μόνο τότε τόσο ο Δήμος όσο και οι πολίτες θα έχουν την ίδια δυνατότητα να καταθέτουν προτάσεις για τους σχεδιασμούς και θα ανατίθεται με κλήρωση η εκπόνηση της μελέτης από ισοδύναμες επιστημονικές ομάδες μελετητών. Μια περιοχή όταν δίνεται για πολεοδόμηση ΧΑΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ «ΕΣΑΕΙ» Δηλ. ΠΑΝΤΟΤΕΙΝΑ. Και οι απώλειες τέτοιων περιβαλλοντικά ευαίσθητων εκτάσεων για ολόκληρη την πόλη και τη χώρα είναι μια ΑΠΩΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ. «Δρόμοι μονοπάτια» σε διάφορες περιοχές αποτελούν σκανδαλώδες εμπόδιο στη λειτουργία των εκτός πόλεων εκτάσεων κοινοτήτων και αγροτικών εκτάσεων. Επομένως απαιτείται μεγάλη περίσκεψη. Και όπως λέει η λαϊκή ρήση «Χίλια μέτρα και ένα κόβε» !! Β. Ρυθμίσεις για τις οδούς που είναι μικρότεροι των 6 μέτρων, οπουδήποτε εκτός των πολεοδομικών ιστών. Γενική αρχή. 1. Όλοι οι νέοι δρόμοι των κοινοτήτων θα πρέπει να έχουν πλάτος τουλάχιστον 7 μέτρων καθώς και για κάθε πεζοδρόμιο 2,75 μέτρα (για δυνατότητα δενδροφυτεύσεων). Δηλ. συνολικά μέτρα δρόμος σύν 5,50 μ. πλάτος πεζοδρομίων ήτοι σύνολο 12,50 μ. 2. Για δρόμους σε περιοχές εκτός σχεδίου προτείνω τη διαπλάτυνση με παραχώρηση στην κοινή χρήση και την αποζημίωση των υπερκειμένων. Ως αντάλλαγμα της παραχώρησης αυτής τα τμήματα αυτά θα προσμετρούνται ως «οιονεί» ιδιοκτησία των παραχωρούντων, διότι πλεον με την παραχώρηση αυτή εσαεί, στην κοινή χρήση στην ουσία λειτουργεί ως «οιονεί» απαλλοτρίωση. Σε περίπτωση οικοδόμησης εκτός σχεδίου τα τμήματα αυτά θα προσμετρούνται ως τμήματα των ακινήτων και θα υπολογίζεται το εμβαδόν τους στο συνολικό εμβαδόν του όλου αρχικά ακινήτου για την εκτός σχεδίου κάλυψη. Ρυθμίσεις για τα θέματα της υποχρεωτικής παραχώρησης εκτάσεων των ιδιοκτησιών για τις ρυμοτομήσεις γης και για την καταβολή σε χρήμα. Επειδή η παραχώρηση αυτή μειώνει το εμβαδόν του ρυμοτομούμενου ακινήτου, ιδιαίτερα όταν υπάρχουν ακατάτμητες μεγάλες ιδιοκτησίες, 4 και πάνω από 4 στρέμματα, και ταυτόχρονα οδηγεί στη μείωση της έκτασης της ιδιοκτησίας, ανεξάρτητα ότι δημιουργεί δυνατότητα μεγαλύτερης δόμησης αλλά ταυτόχρονα και μείωση της αξίας ως «αστικοποίησης» της ιδιοκτησίας, πρέπει να υπάρχει ένα «μπόνους» επί πλέον ποσοστού για την οικοδόμηση των ιδιοκτησιών (ακινήτων) που θα δημιουργηθούν να προσμετράται για τις οικοδομές αυτές. Η αποκοπή τμημάτων από μεγάλες ιδιοκτησίες άνω των 4ρων στρεμμάτων, παρ’ όλο πως συνταγματικά, έχει θεσμοθετηθεί από το Σύνταγμα, που μειώνουν σύμφωνα με τον υπάρχοντα Νόμο, στην ουσία καταστρατηγεί με τα πολύ μεγάλα ποσοστά που προβλέπονται από το Νόμο. Αν συγκριθούν τα ποσοστά που αποκόπτονται από τις πολύ μικρές υπάρχουσες ιδιοκτησίες που, «παρανόμως» τεμαχίστηκαν από άλλες μεγαλύτερες ιδιοκτησίες για την προσπόριση «κέρδους» από τον μεγαλοϊδιοκτήτη τους, είτε από τη διανομή μεταξύ κληρονόμων σε μικρά τεμάχια τα οποία παρανόμως διανεμήθηκαν και πωλήθηκαν, σε σχέση με τα ποσοστά που «αποκτώνται» από τις «μεγάλες ιδιοκτησίες» δημιουργείται στην ουσία «αντισυνταγματικότητα του υπάρχοντος Νόμου». Υπάρχουν δύο τρόποι για να αμβλυνθούν αυτές οι «αντισυνταγματικές ανισότητες» που είναι : 1. Είτε για την αποζημίωση των ιδιοκτητών οι οποίοι «υποχρεούνται» να μεταβιβάσουν το ποσοστό τους για τη ρυμοτόμηση και την πρόβλεψη κοινόχρηστων χώρων, που είναι κατά τα ανωτέρω αναφερθέντα «υπέρμετρο» σε σχέση με το «κέρδος» της ένταξης μιάς «άλλου τύπου ιδιοκτησίας» που είναι τα από τα 4 και άνω στρέμματα γης, να αποζημιωθούν από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων του υπάρχοντος ΓΠΣ με ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ καταβολές σε χρήμα, που έχουν οικοδομηθεί ή των αδόμητων κατ΄αναλογία του συνολικού ποσοστού που «απαλλοτριώνεται από τις ιδιοκτησίες των ρυμοτομούμενων ακινήτων». Και αυτό διότι όχι μόνον ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΕΙΣΦΕΡΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ από την ιδιοκτησία τους για κοινόχρηστους χώρους , αλλά ούτε και ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΟΥΤΕ 1 ΛΕΠΤΟ ως εισφορά σε χρήμα», απεναντίας αποζημιώνονται και σήμερα για τη διάνοιξη των δρόμων. Π.χ ΓΠΣ Καλαμάτας 1907. 2. Είτε να τροποποιηθεί ο υπάρχων Νόμος και να μειωθούν τα ποσοστά «απομείωσης» των ιδιοκτησιών που εισφέρονται και να προβλεφθούν για τα επί πλέον ποσοστά που απαιτούνται πολεοδομικά για την κτήση των κοινόχρηστων χώρων ή και για τη διάνοιξη δρόμων με απαλλοτρίωση για τους ιδιοκτήτες.