• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού' | 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:57

    Στο άρθρο 13 η ουσιαστική αλλαγή που προτείνεται αφορά τη διαδικασίας έγκρισης Ρυμοτομικού Σχεδίου σε περιοχές που έχουν ενταχθεί σε Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (παρ.5β). Κατά τα λοιπά η Πράξη Εφαρμογής κυρώνεται ταυτόχρονα με το Ρυμοτομικό Σχέδιο και ακολουθεί τις διατάξεις των άρθρων 8 και 9 του Ν. 1337/1983, που τροποποιήθηκαν ήδη με το Ν.4315/2014. Η πολυσχιδής διαδικασία έγκρισης, η κλιμάκωση των εισφορών βάση του εμβαδού που είχαν οι ιδιοκτησίες στις 28/05/2014, η ανάγκη νέας αναλογικής ποσοστιαίας αύξησης για την εξασφάλιση κοινόχρηστων-κοινωφελών χώρων, οι διορθωτικές πράξεις εφαρμογής κ.ά. οδηγούν σε επί μακρόν καθυστερήσεις και τμηματικές εφαρμογές του σχεδίου, εις βάρος της εύρυθμης λειτουργίας της περιοχής. Συχνά πρόκειται για διατάξεις που δεν έχουν εφαρμοστεί μέχρι σήμερα, αλλά αν είχαν τύχει μεγαλύτερης επεξεργασίας –ειδικά για τις αστικές αναπλάσεις– μπορεί να συνέβαλαν στην ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εφαρμογή τους προς όφελος του αστικού περιβάλλοντος. Οι ανατρεπτικές προθεσμίες που προβλέπονται κατά τη διαδικασία κατάρτισης, (όπως ακριβώς και στο άρθρο 10 του ν. 4447/2016) ασφαλώς και μπορούν να μειώσουν σημαντικά τους χρόνους. Προϋπόθεση όμως είναι η επαρκής στελέχωση και οργάνωση Δημοτικών, Αποκεντρωμένων Περιφερειακών, και Κεντρικών Υπηρεσιών. Αν η έγκαιρη συγκρότηση κατάλληλων υπηρεσιακών μηχανισμών είναι εφικτή, οι επιδιώξεις του σ/ν θα τελεσφορήσουν. Σε διαφορετική περίπτωση θα οδηγηθούμε σε παραγωγή σχεδίων με αστοχίες, κενά, ποιοτικά προβλήματα και δυσμενή αποτελέσματα.