• Σχόλιο του χρήστη 'Σαμαρτζής Παναγιώτης' | 29 Οκτωβρίου 2020, 18:26

    Κατά την άποψή μου, μετά από 10 χρόνια από την ψήφιση και εφαρμογή (;) του Ν. 3882/2010, η προτεινόμενη στρατηγική αδικεί τις προσπάθειες που έχουν γίνει και συνεχίζονται αλλά και τις απαιτήσεις της εποχής. Παρόλα αυτά, δεν μπορεί κανείς να μην ανταποκριθεί με θετική διάθεση στη πρόσκληση για διαβούλευση για ένα τόσο σημαντικό πεδίο δημόσιας πολιτικής. Γενικές παραδοχές 1. Η απουσία ενός πολιτικού χαρτογραφικού φορέα θα δυσκολέψει το έργο της ΕΥΓΕΠ, τουλάχιστον όσον αφορά στη δημιουργία των εθνικών συνόλων αναφοράς. 2. Η στρατηγική δεν μπορεί να σταθεί αν δεν υπάρξουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις (τροποποίηση του 3882) που να θεραπεύουν ό,τι δεν πήγε καλά, βάσει της εμπειρίας της τελευταίας 10ετίας. Γενικές παρατηρήσεις 1. Η ορθή συσχέτιση με την Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική “εξαφανίζεται” στο κείμενο. 2. Δεν γίνεται αντιληπτό από το κείμενο ποιός καταρτίζει τον “οδικό χάρτη” Ειδικότερες παρατηρήσεις: Σελ 11 Ο πρώτος στόχος της ΕΥΓΕΠ εμφανίζει το τι λέει ο Ν. 3882/2010 και προσιδιάζει περισσότερο σε μέθοδο διοίκησης του εγχειρήματος. Στον τρίτο στόχο θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα δεδομένα υποβάθρου. Αυτά τα δεδομένα είναι και τα πιο δαπανηρά και είναι αυτά που πρέπει να εξασφαλιστεί η αρχική προμήθεια/δημιουργία τους σε υψηλή ποιότητα και η επαναχρησιμοποίηση από όλους. Εφαρμόζοντας την κοινοχρησία, όχι μόνο μεταξύ των δημοσίων αρχών αλλά και για τρίτους (πολίτες, ακαδημία, επιχειρήσεις) το κράτος και οι «πελάτες» του μπορούν να μιλούν την ίδια «χωρική» γλώσσα. Σελ 16 Συλλογή και ετοιμασία δεδομένων Στην 2η παράγραφο Ενώ γίνεται – ορθά – λόγος για ένα εθνικό μοντέλο δεδομένων, στις «φάσεις» που προτείνονται δεν υπάρχει καμία αναφορά σε αυτό. Πρέπει ένα από τα πρώτα βήματα της εφαρμογής της στρατηγικής για την ΕΥΓΕΠ να είναι η δημιουργία του εθνικού μοντέλου των δεδομένων της ΕΥΓΕΠ, αξιοποιώντας (επεκτείνοντας) το μοντέλο δεδομένων INSPIRE. Στην 3η παράγραφο Ο συγκεκριμένος διαχωρισμός σε φάσεις δεν συνάδει με το σκεπτικό και την ανάγκη ανάπτυξης μιας υποδομής γεωχωρικών πληροφοριών. Παραπέμπει στη δημιουργία ενός ακόμη αποθετηρίου αρχείων. Με δεδομένο το ότι λήγουν και οι τελευταίες προθεσμίες για συμμόρφωση με τις προδιαγραφές της INSPIRE και για τη συνεισφορά δεδομένων και υπηρεσιών στην ευρωπαϊκή γεωπύλη, δεν υπάρχει το περιθώριο να σπαταλούνται χρόνος και χρήματα για τη δημιουργία ενός συστήματος και την προετοιμασία δεδομένων «as-is», για τα οποία θα έρθουμε αμέσως μετά ως Χώρα να αλλάξουμε (η εμπειρία από τη Σουηδία είναι αξιοπρόσεκτη). Συνέργειες και επικοινωνία Ένας από τους βασικούς λόγους που δεν προχώρησε η ανάπτυξη της ΕΥΓΕΠ την τελευταία δεκαετία ήταν οι ασάφειες σχετικά με τις θεσμικές αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των εμπλεκόμενων. Αυτή τη φορά θα πρέπει να είναι σαφείς οι ρόλοι και οι υποχρεώσεις αλλά και να τεθεί η δημιουργία της ΕΥΓΕΠ μεταξύ των βασικών κυβερνητικών προτεραιοτήτων. Σωστή επισήμανση στρατηγικής. Σελ 19 (αρχή σελίδας) Μερική συμπλήρωση του 2ου εδαφίου της ενότητας: Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων (προς φορείς/κύριους πρωτότυπων συνόλων) : Χρηματοδότηση για την εναρμόνιση των στοιχείων των υφιστάμενων συνόλων και υπηρεσιών με τις προδιαγραφές της Οδηγίας INSPIRE Πρόταση αλλαγής Τεχνική υποδομή (προς φορείς) Οι φορείς που θα είναι κύριοι συνόλων και υπηρεσιών γεωχωρικών δεδομένων θα πρέπει να αναπτύξουν κατάλληλες υποδομές συνεισφοράς στην Εθνική Γεωπύλη» η οποία να εξασφαλίζει διαρκώς τη συμμόρφωση των δεδομένων, των δικτυακών υπηρεσιών και των μεταδεδομένων τους με τις προβλέψεις της INSPIRE και της ΕΥΓΕΠ.