• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΑΣΕΠΠΕ' | 4 Δεκεμβρίου 2020, 16:05

    ΣΧΟΛΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Άρθρο 2: Η Παρ 4. «Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος τα πλοία….», δεν περιλαμβάνεται στην Οδηγία, ως εκ τούτου δεν φαίνεται να εξυπηρετεί κάποιον σκοπό. Άρθρο 6., Παρ. 2. « …, με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών, να καθορίζονται…»: Το εδάφιο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα όσα αναφέρονται στην Παρ.3, σύμφωνα με την οποία τα αντίστοιχα αναλυτικά κριτήρια καθορίζονται σε ΜΠΕ. Ο καθορισμός κριτηρίων από διάφορες αδειοδοτούσες υπηρεσίες αυξάνει την περιπλοκότητα της διαδικασίας χαρακτηρισμού αποβλήτου ως υποπροϊόν. Άρθρο 6., Παρ.3 και Άρθρο 7, Παρ. 3, Προτείνεται να διαγραφούν οι εν λέγω παράγραφοι, ώστε η διαδικασία αποχαρακτηρισμού και κατηγοριοποίησης αποβλήτων να πραγματοποιείται μέσω μιας ενιαίας διαδικασίας. Κατ’ επέκταση, οι Εκτελεστικές Πράξεις της Επιτροπής θα αντικαθίστανται μόνο ως εξής: αίτημα προς την πενταμελή επιτροπή των αντίστοιχων Παρ.4, αξιολόγηση, και στη συνέχεια καθορισμός αναλυτικών κριτηρίων και έγκριση από Γ.Γ., όσον αφορά τις περιπτώσεις κατηγοριοποίησης. Για τις περιπτώσεις αποχαρακτηρισμού θα πρέπει να εκδοθεί ΚΥΑ. Άρθρο 11., Παρ. 2 «…μεταχειρισμένα αντικείμενα κάθε είδους,…»: Θα πρέπει να εξαιρεθούν τα επικίνδυνα οικιακά, όπως για παράδειγμα λαμπτήρες φθορισμού, μπαταρίες και φάρμακα. Άρθρο 20, Παρ.1: Στις ελάχιστες απαιτήσεις σε εξοπλισμό αναφέρονται και εκείνες που αφορούν θέματα ασφαλείας και όσον αφορά τα θέματα πυρασφάλειας, θα πρέπει να περιλαμβάνονται κατ’ ελάχιστο: μόνιμο πυροσβεστικό δίκτυο με αυτόματο σύστημα πυρανίχνευσης και χειροκίνητο σύστημα αναγγελίας πυρκαγιάς, και αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης. Άρθρο 20, Παρ. 4. και Παρ. 5: Προτείνεται να διαγραφούν, διότι εφόσον εφαρμοστούν και υλοποιηθούν τα όσα αναφέρονται στο Άρθρο 32, τα ανωτέρω καλύπτονται Άρθρο 23, Παρ 4., α) «έως το 2020,..»: θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί το έτος 2020. Άρθρο 28, αναφορικά με την απαγόρευση καταστροφής προϊόντων, θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα προϊόντα αυτά δεν θα μεταπωλούνται, ώστε να διασφαλίζεται η ακεραιότητα της εμπορικής ταυτότητας των παραγωγών/διανομέων τους. Άρθρο 30, «Το άρθρο 40 του ν.4042/2012….», Η οδηγία αναφέρεται σε απόβλητα Κατασκευών και Κατεδαφίσεων, όχι εκσκαφών. Άρθρο 32, Παρ.1 «Υπόχρεοι καταβολής του τέλους ταφής είναι οι…»: Θα πρέπει να προστεθεί ότι υπόχρεοι είναι και οι ιδιώτες, δηλαδή όλοι οι φορείς που διαθέτουν σε ΧΥΤΑ απόβλητα. Άρθρο 32, Παρ. 2 και παρ. 3: Το αναφερόμενο τέλος ταφής είναι ιδιαίτερα μικρό και δεν θα αποτελέσει αντικίνητρο. Προτείνεται κατ’ ελάχιστο 35 ευρώ/τόνο αποβλήτων με στόχο να φτάσει στα 50 ευρώ/τόνο αποβλήτων. Θα πρέπει επίσης να θεσπιστεί κεντρικά από τους ΦοΔΣΑ για τις τιμές διάθεσης των αποβλήτων που διατίθενται σε ΧΥΤΑ, από 1/1/21, ότι καθορίζεται ελάχιστο ποσό των 50 ευρώ /τόνο αποβλήτων κάθε είδους. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφευχθεί η παράνομη μεταφορά αποβλήτων προς διάθεση σε ΧΥΤΑ από μια περιφέρεια σε άλλη. Άρθρο 34, Παρ.2 «Από της 1ης/1/2022 επιβάλλεται η τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος εντοπισμού θέσης….» Δεν καθορίζεται ο τρόπος εξασφάλισης ιχνηλασιμότητας από την παραλαβή μέχρι τον τελικό προορισμό των επικίνδυνων αποβλήτων. Οι κωδικοί 16 και 20 δεν θα πρέπει να εξαιρούνται καθώς περιλαμβάνουν πολλά είδη αποβλήτων και καλό θα είναι παρακολουθούνται επίσης. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΑΣΕΠΠΕ