• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΙΟΣ' | 7 Δεκεμβρίου 2020, 21:56

    Άρθρο 7 παρ. 2 Οι ενεργειακοί έλεγχοι είναι ανεξάρτητοι και διενεργούνται από «δύο» ή περισσότερους…….. παρ. 3β & 3γ Πως το σύστημα μπορεί να ελέγξει τους ενεργειακούς ελεγκτές Guest Star? Μήπως χρειάζεται ένας δειγματοληπτικός προφορικός έλεγχος από το ΥΠΕΝ για το κατά πόσο γνωρίζουν τουλάχιστον 2 από αυτούς τους 5 ελέγχους κατά την άνοδο στις τάξεις Β και Γ? Επίσης μήπως πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά πάνω στον τομέα της ενέργειας κατά την άνοδο σε μεγαλύτερη κατηγορία? παρ. 5 Προτείνεται στο τέλος της παραγράφου να συμπληρωθεί η πρόταση: Οι διαπιστευμένοι φορείς δεν έχουν δικαίωμα εγγραφής στο Μητρώο νομικών προσώπων, εξαιτίας του ασυμβίβαστου των υπηρεσιών ενεργειακού συμβούλου που εξ ορισμού είναι ο ενεργειακός ελεγκτής. παρ. 6 Προτείνεται στο τέλος της παραγράφου να συμπληρωθεί η πρόταση: Οι ενεργειακοί έλεγχοι διενεργούνται σύμφωνα με τον Οδηγό ενεργειακών ελέγχων που αναρτά με ευθύνη του το ΥΠΕΝ στην ιστοσελίδα του. παρ. 8 Αυτή την ΥΑ που ενθαρρύνει τις ΜΜΕ ακόμα την περιμένουμε εδώ και 5 έτη. Προτείνεται δε να ενταχθούν στις υπόχρεες επιχειρήσεις για τον ενεργειακό έλεγχο και αυτές που καταναλώνουν ετησίως πάνω από 5GWh τελικής χρήσης. Η Γερμανία και η Ιταλία έχουν εντάξει και τις ΜΜΕ που καταναλώνουν πάνω από 2GWh. Ισχύει δε το Ελληνικό παράδοξο: Να υπάρχουν επιχειρήσεις υπόχρεες στην εμπορία ρύπων, αλλά επειδή δεν είναι Μεγάλες επιχειρήσεις με βάση τον ορισμό της ΕΕ, να μην υποχρεούνται σε ενεργειακό έλεγχο. παρ. 9α Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμία ενημέρωση των ΜΜΕ για τα οφέλη του ενεργειακού ελέγχου και ελάχιστες από αυτές έχουν δεχτεί ενεργειακό έλεγχο στα πλαίσια των καθεστώτων επιβολής, εκτός αν πρόκειται για θυγατρικές πολυεθνικών, οπότε έξωθεν έχουν υιοθετήσει συστήματα ISO50001 που περιλαμβάνουν ενεργειακούς ελέγχους . Υπενθυμίζεται ότι για το αντίστοιχο ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων τηρήθηκε ευλαβικά αρχείο με παρουσίες των εκπροσώπων των επιχειρήσεων κατά την καμπάνια ενημέρωσης του ΥΠΕΝ. Η δε ενημέρωση που έγινε στις Μεγάλες επιχειρήσεις για τους ενεργειακούς ελέγχους ήταν τηλεφωνική (με ανάθεση σε ιδιωτική επιχείρηση) και με μη συστηματικό και οργανωμένο τρόπο, ενώ εκ των υστέρων σε όσες δεν είχαν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους, εστάλη έγγραφη προειδοποίηση για υπέρβαση του χρονικού ορίου κατάθεσης έκθεσης ενεργειακού ελέγχου. παρ. 9γ Ποτέ δεν έχει επικοινωνηθεί καν ο Οδηγός ενεργειακών ελέγχων στους ενεργειακούς ελεγκτές, με αποτέλεσμα να κατατίθενται από τους συναδέλφους παραδοτέα πολλών ταχυτήτων και να γίνεται παρεξήγηση ορισμένων βασικών και θεμελιωδών μεγεθών. Είναι επιτακτική η ανάγκη να γίνει υποχρεωτική η εκπαίδευση των ενεργειακών ελεγκτών, ανά τάξη (έστω πχ 1 ημέρα για τους Γ τάξης, 2 ημέρες για τους Β τάξης και 4 ημέρες για τους Α τάξης). Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι χρειάζεται αναβάθμιση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταχώρησης των ενεργειακών ελέγχων, επειδή είναι προσαρμοσμένη κυρίως στις κτιριακές ανάγκες και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της βιομηχανίας. παρ. 11 Οι επιχειρήσεις που διαθέτουν σύστημα ISO14001 και εκτελούν ειδικά προσαρμοσμένο στο σύστημα αυτό ενεργειακό έλεγχο δεν εξαιρούνται πλέον? Αλλιώς θα πρέπει να αλλάξει και το παράρτημα VI. παρ. 14 Δεν υπάρχει καμία ΚΥΑ τα τελευταία 5 έτη για στήριξη και παροχή κινήτρων για την υλοποίηση των μέτρων ΕΞΕ & ΑΠΕ που προτείνονται από τους ενεργειακούς ελέγχους. Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμα και η μείωση του ΕΤΜΕΑΡ για τις Μεγάλες επιχειρήσεις έχει κολλήσει στη γραφειοκρατία. παρ. 15 Χρειάζεται στελέχωση του ΥΠΕΝ με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό για τον έλεγχο της ποιότητας των ενεργειακών ελέγχων, και επιπλέον εκπαίδευση των υφιστάμενων στελεχών. παρ. 16 Χρειάζεται εκπαίδευση και αυστηρά κριτήρια της επιλογής των ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων . Όσο καθυστερεί μια τέτοια ΥΑ και δεν αναβαθμίζεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα καταχωρήσεων, τα θέματα των ενεργειακών ελέγχων θα παραμένουν σε εκκρεμότητα, πολλώ δε μάλλον που στην επόμενη φάση από το 2024 θα περάσουμε στην υποχρεωτική εφαρμογή των μέτρων. Για τα λειτουργήσει όμως ορθά η διαδικασία, θα πρέπει η πλατφόρμα να είναι έτοιμη από τους ελέγχους του δεύτερου κύκλου για την Ελλάδα το 2022. παρ. 17 Προτείνεται στο τέλος της παραγράφου να συμπληρωθεί η φράση: …., καθώς και των διαπιστευμένων φορέων πιστοποίησης.