• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΔΟΕ' | 10 Ιουνίου 2021, 09:54

    Άρθρο 12, Παράγραφος 18 Οι προϋποθέσεις κατάπτωσης της χρηματικής εγγύησης, σε αντίθεση με τον σαφή προσδιορισμό του τρόπου επιβολής προστίμων, όπως έχει διατυπωθεί στην παράγραφο 14 του ιδίου άρθρου και ο οποίος είναι απόλυτα μετρήσιμος, είναι ασαφείς ως προς τον προσδιορισμό τους. Για παράδειγμα όλοι οι στόχοι οι οποίοι τίθενται στην απόφαση έγκρισης ενός ΣΕΔ δεν έχουν την ίδια βαρύτητα. Επομένως μπορεί να καταπέσει η χρηματική εγγύηση εξαιτίας της μη επίτευξης ενός στόχου ελάσσονος σημασίας ενώ το ΣΕΔ μπορεί να έχει επιτύχει όλους τους υπόλοιπους στόχους. Επίσης η αξιοποίηση του χρηματικού ποσού το οποίο θα προκύψει από την κατάπτωση της εγγυητικής είναι ανεφάρμοστη. Για παράδειγμα στην περίπτωση ενός ΣΕΔ το οποίο δεν επιτυγχάνει τους ποσοτικούς στόχους συλλογής του αντίστοιχου αποβλήτου (και του έχουν υποβληθεί τα ανάλογα πρόστιμα). Ποιες δράσεις θα χρηματοδοτηθούν για την επίτευξη των στόχων; Θα χρηματοδοτηθεί ένα παράλληλο ΣΕΔ, θα δημιουργηθεί νέο ΣΕΔ, θα χρηματοδοτηθούν ανεξάρτητοι συλλέκτες; Επιπρόσθετα τίθεται θέμα διαχείρισης της χρηματικής εγγύησης. Συνήθως η χρηματική εγγύηση επιστρέφεται στον ανάδοχο με την ολοκλήρωση ενός έργου εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Στην περίπτωση των ΣΕΔ το έργο είναι συνεχές. Θα υπάρχει διαδικασία επιστροφής της χρηματικής εγγύησης στα ΣΕΔ; Με ποιες προϋποθέσεις και χρονικό προσδιορισμό; Προτείνεται να αντικατασταθεί η χρηματική εγγύηση με ένα επαυξημένο πρόστιμο το οποίο θα καταβάλλει το ΣΕΔ στο τρίτο έτος λειτουργίας του εφόσον συνεχίζεται η μη επίτευξη των στόχων όπως περιγράφεται στην παράγραφο 14.