• Σε ό,τι αφορά την παρ. 1 για την ιεράρχηση στην πρόληψη & διαχείριση αποβλήτων τροφίμων σε σε ΑΕΠΟ, ΜΠΕ, ΠΠΔ, σύμφωνα με την «κατάταξη δημοσίων έργων και δραστηριοτήτων σύμφωνα με το Άρθρο 1, παρ. 4 του Ν. 4014/2011» (https://www.e-nomothesia.gr/kat-periballon/periballontike-adeiodotese/ya-1958-2012.html), η εστίαση και το catering ΔΕΝ περιλαμβάνονται στις δραστηριότητες οι οποίες έχουν αυτή την υποχρέωση, συνεπώς το ζητούμενο είναι εκτός των δυνατοτήτων μας. Σε ό,τι αφορά την παρ. 4, για την καταχώριση στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων Τροφίμων (ΗΜΑΤ) ανά τρίμηνο τόσο των αποβλήτων τροφίμων, όσο και των πλεονασμάτων τροφίμων, κατάλληλων προς δωρεά ή άλλη αναδιανομή για ανθρώπινη κατανάλωση (από 01.01.22), θα πρέπει να αποσαφηνιστούν περαιτέρω ο ορισμός «απόβλητα τροφίμων» και το πεδίο εφαρμογής της νομοθεσίας (τι εμπίπτει στην υποχρέωση καταμέτρησης, ποια είναι τα προς καταχώριση δεδομένα και με ποια –ενιαία– μεθοδολογία κλπ). Σε κάθε περίπτωση, η καταχώριση των δεδομένων από τους υπόχρεους θα πρέπει να είναι απλή και εύκολη διαδικασία, ώστε να διευκολύνει (και όχι να αποτρέπει) τη δωρεά πλεονασμάτων τροφίμων. Μάλιστα προς την κατεύθυνση αυτή, είναι σημαντική η αποσαφήνιση υποχρεώσεων και κατανομής ευθύνης δωρητών και δωρεοδόχων ως προς την ασφάλεια & υγιεινή των τροφίμων, στη βάση των σχετικών Κατευθυντήριων Οδηγιών της Ε.Ε. Τέλος, με στόχο την ενθάρρυνση της δωρεάς προτείνεται η δημιουργία «ειδικού σήματος» που θα χορηγείται, κατόπιν ελέγχου και συμμόρφωσης, σε όσους εντάσσονται στη σχετική διαδικασία. Το συγκεκριμένο σήμα οιονεί πιστοποίησης, στα ελληνικά και τα αγγλικά, μπορεί να υποστηριχτεί διαφημιστικά και να προσθέτει επιπλέον αξία σε ένα brand name, αναδεικνύοντας τις περιβαλλοντικά ευαίσθητες εταιρείες. Επιπλέον των παραπάνω, το προβλεπόμενο όριο του κύκλου εργασιών €500,000 για τις επιχειρήσεις εστίασης, θα πρέπει να αυξηθεί στο €1,5 εκατ. ευρώ, ώστε να δικαιολογεί την επιβάρυνση του καταστήματος σε επίπεδο διαδικασίας και λειτουργικού κόστους. Δεδομένου, δε, του σύντομου χρόνου, των σημαντικών προϋποθέσεων συμμόρφωσης και της έως σήμερα έλλειψης πλαισίου για κάποιες επιμέρους ενέργειες διαχείρισης, προτείνεται να δοθεί παράταση του χρόνου έναρξης ισχύος των σχετικών διατάξεων κατά τουλάχιστον έξι (6) μήνες.