• Παρά την θετική αφετηρία, δεν λύνεται το πρόβλημα της γραφειοκρατίας, ενώ υποχρεώνεται ο δωρητής να αναζητά κάθε φορά τη νομική σύσταση του κάθε δωρεοδόχου. Για τον σκοπό αυτό, προτείνεται να προβλεφθεί η σύσταση Ηλεκτρονικού Μητρώου Δωρεοδόχων, όπως προβλεπόταν στο κείμενο του σ/ν ΥΠΕΝ Νοεμβρίου 2020 (και συνακόλουθη τροποποίηση της Υπ. Απόφαση ΠΟΛ 1095/ 10.04.2014, δυνάμει της οποίας υποχρεούνται οι δωρητές να «εξακριβώνουν τη νόμιμη σύσταση στην Ελλάδα, τον αποδεδειγμένα μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα και τον κοινωφελή ή φιλανθρωπικό σκοπό των δωρεοδόχων»). Επίσης, βάσει του ισχύοντος νόμου για κάθε παράδοση αγαθού που γίνεται με σκοπό τη δωρεάν διάθεση (δωρεά), πρέπει να εκδίδεται και να καταχωρείται στα λογιστικά βιβλία του δωρητή ένα ειδικό στοιχείο αυτοπαράδοσης, με την αξία των χορηγούμενων αγαθών και του αντίστοιχου ΦΠΑ αυτών για λογιστική τακτοποίηση τόσο της δαπάνης όσο και του ΦΠΑ. Επισημαίνεται ως πολύπλοκη η ισχύουσα διαδικασία με τη σύνταξη πρωτοκόλλων παράδοσης-παραλαβής κατά την παράδοση των δωρεών και προτείνεται η απλοποίησή της για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων. Η αξία της δωρεάς θα πρέπει να υπολογίζεται επί της αξίας κτήσης και να βεβαιώνεται από τα αντίστοιχα τιμολόγια αγοράς. Επιπλέον, κάθε δαπάνη διαφήμισης από τις εταιρίες που θα σχετίζεται με τις δωρεές, μπορεί να δίνει επιπλέον αναγνώριση δαπάνης σε ποσοστό 100% ή έστω και κάποιου μικρότερου ποσοστού.