• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.' | 10 Ιουνίου 2021, 15:41

    παρ. 2 : Με την παρ. 2 του άρθρου 12 προβλέπεται ότι οι μετοχές του φορέα ΣΣΕΔ που λειτουργεί υπό τον τύπο ανώνυμης εταιρείας είναι υποχρεωτικά ονομαστικές. Το ίδιο προβλεπόταν με την παρ. 2 του άρθρου 4α του Ν. 2939/2001. Η προηγούμενη ρύθμιση διατηρείται με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου χωρίς λόγο καθώς πλέον οι μετοχές ανωνύμων εταιρειών είναι υποχρεωτικά ονομαστικές. παρ. 10: Είναι περιττή η υποβολή τριετούς εκθέσεως προγραμματισμού. Δημιουργεί μεγάλο φόρτο εργασίας στα ΣΣΕΔ και γραφειοκρατία, καθώς παράλληλα μειώνεται η διάρκεια έγκρισης από έξι χρόνια σε πέντε. Θα έπρεπε να διατηρηθεί η διατύπωση του άρθρου 4α παρ. 10. παρ. 11: Δεν μπορούν να αναρτώνται όλες οι πληροφορίες αλλά μόνο όσες διαβαθμίζονται ως μη εμπιστευτικές. Θα πρέπει να τηρείται η εμπιστευτικότητα για την προστασία εμπορικών μυστικών πληροφοριών καθώς και τεχνολογικών καινοτομιών των ΣΣΕΔ παρ. 13: Η διάταξη αυτή χωρίς επαρκή αιτιολογία και προφανές όφελος για κάποιον, αποτελεί ευρωπαϊκή πρωτοτυπία και παραβιάζει την αυτονομία των ΣΣΕΔ. Προτείνεται η διαγραφή της καθώς το διοικητικό κόστος τίθεται πάντοτε υπό την κρίση της αγοράς, των υπόχρεων παραγωγών και των μετόχων των ΣΣΕΔ. Επιπλέον τα στοιχεία από α) έως στ) που καλούνται τα ΣΣΕΔ να δημοσιεύουν στην ιστοσελίδα τους υπάρχουν στην απολογιστική και δεν έχει νόημα να δημοσιεύονται ξεχωριστά. παρ. 14: Όλα τα προβλεπόμενα στην παρ. 14 πρόστιμα είναι εξοντωτικά για τα ΣΣΕΔ ενώ διαστρεβλώνουν την εικόνα των ΣΣΕΔ. Με τέτοιου ύψους πρόστιμα παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας αλλά και η αρχή της χρηστής διοίκησης. Τέλος θα πρέπει να επισημανθεί η αναποτελεσματικότητα των μηχανισμών ελέγχων του κράτους, η οποία οδηγεί σε ένα μεγάλο βαθμό στη μη επίτευξη των στόχων. Επίσης πρόστιμο ύψους 40% ή 100% οδηγούν αναπόφευκτα σε σοβαρό πρόβλημα στις ταμειακές ροές των ΣΣΕΔ και κατ΄ακολουθία στη χρηματοδότησης των εργασιών τους. Στην πράξη θα οδηγήσουν σε παύση της λειτουργίας τους. παρ. 16:Μετά την εκκαθάριση σε περίπτωση ανάκλησης ή μη ανανέωσης της απόφασης έγκρισης λειτουργίας του ΣΣΕΔ, θα πρέπει να καταβληθεί στους μετόχους και εταίρους η συμμετοχή τους στο κεφάλαιο και στη συνέχεια το ποσό που απομένει στον ΕΟΑΝ. παρ.18: Προτείνεται η απαλοιφή του άρθρου άλλως ο περιορισμός της ποινικής ρήτρας σε ένα εύλογο ποσό που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1% ή 2%.