• Σχόλιο του χρήστη 'Μιχάλης Γεράνης' | 10 Ιουνίου 2021, 15:57

    Άρθρο 67. παράγραφος 1, εδάφιο ι) όπως και για το άρθρο 90, δεν έχει λογική ο ΕΟΑΝ να ελέγχει τους ΦοΔΣΑ. Δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές του να διενεργεί ελέγχους σε Οργανισμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και σε αντικείμενα διάφορα από τον σκοπό σύστασής του που είναι η εφαρμογή της πολιτικής για την πρόληψη και την εναλλακτική διαχείριση προϊόντων και αποβλήτων για τα οποία εφαρμόζονται προγράμματα εναλλακτικής διαχείρισης. Η αναρμοδιότητα του ΕΟΑΝ επιβεβαιώνεται και από την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου που αναφέρεται ότι «Ο Ε.Ο.ΑΝ., κατά τη διενέργεια μέρους ή του συνόλου των ελέγχων, επιτρέπεται να υποβοηθείται από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ή φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και τα οποία συνάπτουν σχετική σύμβαση με τον Ε.Ο.ΑΝ.! Δηλαδή οι ΦοΔΣΑ ως ΝΠΔΔ υπαγόμενα στο Μητρώο Φορέων της Γενικής Κυβέρνησης θα ελέγχονται από ένα φυσικό πρόσωπο; Επισημαίνεται δε, ότι καταστρατηγείται το συνταγματικώς κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των ΟΤΑ. Περαιτέρω, σύμφωνα με την παράγραφο 4 ο ΕΟΑΝ για την διενέργεια των ελέγχων μπορεί να ζητά την συνδρομή της Γενικής Διεύθυνσης Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, των αρμόδιων για την περιβαλλοντική αδειοδότηση της εγκατάστασης αρχών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) , της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας, της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων (ΕΛΤΕ), καθώς και κάθε άλλης δημόσιας αρχής. Οι ανωτέρω αναφερόμενες δημόσιες αρχές, ήδη ασκούν έλεγχο στους ΦοΔΣΑ απευθείας και λόγω του θεσμικού τους ρόλου. Τι παραπάνω θα ελέγχει ο ΕΟΑΝ; Με την παράγραφο αυτή, υποβαθμίζεται ο θεσμικός ρόλος των δημόσιων ελεγκτικών αρχών.