• Σχόλιο του χρήστη 'Παπανικολάκη Ευαγγελία- Fridays For Future EU' | 19 Ιανουαρίου 2022, 07:40

    Στα συμμετέχοντα μέρη επιτροπής που αναφέρεται στο άρθρο 23, παραλείπεται η ηλικιακή ομάδα των νέων (18-35). Ειδικότερα, εφόσον μέσα στους στόχους εντάσσεται και η έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης, πιστεύουμε ότι η συμβολή της παραπάνω ηλικιακής ομάδας είναι καίρια και η συνολική της συμμετοχή κρίσιμη. Ειδικότερα, η ηλικιακή ομάδα αυτή, θα κληθεί να αντιμετωπίσει ακραία καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές με την οικονομική αβεβαιότητα που αυτές συνεπάγονται. Καθώς η Ελλάδα εντάσσεται στις χώρες υψηλού κινδύνου, η κλιματική μετανάστευση θα αποτελέσει αδιαμφισβήτητα ένα πρόσθετο κοινωνικό φαινόμενο. . Τα παραπάνω τεκμηριώνονται με βάση την πιο πρόσφατη έκθεση της IPCC για την περιοχή της Μεσογείου. Προτείνουμε λοιπόν τη σύσταση ενός Εθνικού Συμβουλίου Νέων για την Κλιματική Αλλαγή. Πιο συγκεκριμένα, στο συμβούλιο αυτό, θα μπορούν να συμμετέχουν εκπρόσωποι πανεπιστημίων, περιβαλλοντικών μη κυβερνητικών οργανώσεων, κινημάτων, επιχειρήσεων, και επαγγελματικών οργανώσεων νέων που έχουν στο καταστατικό τους το αντικείμενο της κλιματικής αλλαγής. Τα μέλη θα εκλέγουν ένα σώμα 7 (ενδεικτικά) ατόμων που θα εκπροσωπούν επίσημα το όργανο αυτό. Ο ρόλος του σώματος, θα είναι η εξέταση της εισήγησης του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (άρθρο 9). Επιπλέον τα μέλη του θα συμμετέχουν ενεργά 1) στο φόρουμ του άρθρου 24 και 2) στην επιτροπή του άρθρου 26α. Σχετικά με το Εθνικό Συμβούλιο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή (ΕΣΠ) του άρθρου 26 Α, προτείνουμε την συμμετοχή 2 (ενδεικτικά) ατόμων, εκλεγμένα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Νέων για την Κλιματική Αλλαγή. Οι αρμοδιότητες των δύο αυτών μελώνορίζονται ακολούθως σύμφωνα με το άρθρο 26 Α. α) Η εξειδίκευση των πολιτικών προσαρμογής με βάση διεθνείς συμφωνίες και πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η εισήγηση σχετικών πολιτικών, μέτρων, δράσεων και απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων, β) η εξειδίκευση οριζόντιων πολιτικών που περιλαμβάνονται στην ΕΣΠΚΑ, ιδίως αυτών που αφορούν σε θέματα ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης, εκπαίδευσης, γ) η παροχή γνώμης για την αναθεώρηση ή τροποποίηση της ΕΣΠΚΑ και των ΠεΣΠΚΑ, δ) η γνωμοδότηση για κάθε θέμα σχετικό με την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή, που παραπέμπεται σε αυτό από τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Συνοψίζοντας, ο συνολικός αριθμός των μελών του Εθνικού Συμβουλίου Νέων για την Κλιματική Αλλαγή (ΕΣΝΚΑ), θα οριζεται περίπου στα 7 άτομα από το αρμόδιο Υπουργείο, σε 2ετή βάση. Δύο (2) επιλεγμένα άτομα του ΕΣΝΚΑ, θα συμμετέχουν στο Εθνικό Συμβούλιο για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, ενώ τα υπόλοιπα 5 θα συμμετέχουν στο forum του Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) (άρθρο 24). Οι λόγοι που κρίνουμε ότι ένα τέτοιο όργανο εκτός από κοινωνικά δίκαιο είναι και απαραίτητο, ποικίλουν και συνοψίζονται παρακάτω. Αρχικά, είμαστε υπέρμαχα της δημόσιας διαβούλευσης ως ένα δομικό στοιχείο της Δημοκρατίας μας και χαιρετίζουμε την πρόταση νόμου ως έχει. Ωστόσο, η διαβούλευση για να είναι πιο ουσιαστική θα έπρεπε να γίνεται από τα πρώτα κιόλας στάδια σύνταξης του νομοσχεδίου. Η κοινωνία των πολιτών και τα ενδιαφερόμενα μέρη, θα πρέπει να εξοικειωθούν με το δημόσιο διάλογο και να λαμβάνονται σοβαρά στη διαδικασία άσκησης πολιτικής, πράγμα που δεν τελείτε με το παρόν σύστημα. Κάτι τέτοιο θα εμπλέξει περισσότερα άτομα, φορείς κτλ. στην μάχη για την κλιματική ουδετερότητα ενώ ταυτόχρονα θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο στον στόχο της κοινωνικής δικαιοσύνης. Η πρόταση μας δίνει έμφαση στα νέα άτομα καθώς εμπλέκονται άμεσα με το θέμα της κλιματικής αλλαγής, δεν συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων ενώ υποεκπροσωπούνται στο κοινοβούλιο και στα δωμάτια των διαπραγματεύσεων προφανώς λόγω ηλικίας. Ωστόσο είναι εμφανές, ότι η πιο άμεσα ενδιαφερόμενη ηλικιακή ομάδα έχει και τα μεγαλύτερα κίνητρα για επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας.