• Σχόλιο του χρήστη 'Μανώλης Πλειώνης' | 27 Ιανουαρίου 2022, 11:25

    H διαδικασία λήψης τελικών αποφάσεων είναι περίπλοκες και εμπλέκονται πάρα πολλοί φορείς, άλλοι εκ των οποίων συστήνονται στον παρόντα νόμου και άλλοι που έχουν συσταθεί με προγενέστερους νόμους, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δυσκίνητη την διαδικασία με πιθανό αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις στην λήψη αποφάσεων. Παραδείγματος χάριν, για την σύνταξη των τομεακών προϋπολογισμών άνθρακα, που αποτελεί απαραίτητη καινοτομία του νόμου που θα συμβάλει σημαντικά στην παρακολούθηση επίτευξης των στόχων για απανθρακοποίηση, απαιτείται ο συντονισμός 5 υπηρεσιών ή νομικών προσώπων (με πολλές μέλη δεκάδες φυσικά πρόσωπα) και φυσικά του Υπουργού ΥΠΕΝ. Συγκεκριμένα αρχικά συντάσσονται από την (1) Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής & Ποιότητας Ατμόσφαιρας του ΥΠΕΝ, με την συνεργασία (2) της Ομάδας Εργασίας για την Παρακολούθηση Υλοποίησης Στόχων του ΕΣΕΚ (ΦΕΚ 4893/31-12-2019). Κατόπιν αποστέλλονται (3) στον ΟΦΥΠΕΚΑ (ΦΕΚ 4768/2021-Τεύχος Β') για να οργανώσει διαβούλευση με σχετιζόμενους Φορείς και να συντάξει σχετική έκθεση, και (4) στην Επιστημονική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (άρθρο 26, παράγραφος 3Α του παρόντος νόμου) για να γνωμοδοτήσει. Την έκθεση του ΟΦΥΠΕΚΑ και την γνωμάτευση της Επιστημονικής Επιτροπής την λαμβάνει (5) ο Υπουργός ΥΠΕΝ, ο οποίος μετά από επεξεργασία προφανώς με τους συμβούλους του, εισηγείται τους τομεακούς προϋπολογισμούς στην (6) Κυβερνητική Επιτροπή για Κλιματική Ουδετερότητα (άρθρο 26, παράγραφος 1 παρόντος νόμου), για έγκριση, κατόπιν της οποίας κυρώνονται με νόμο. Μανώλης Πλειώνης Καθ. Τμήματος Φυσικής, ΑΠΘ, Διευθυντής και Πρόεδρος ΔΣ ΕΑΑ, Πρόεδρος Τομεακού Επιστημονικού Συμβουλίου (ΤΕΣ) Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Βιώσιμης Κινητικότητας