• Σχόλιο του χρήστη 'Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας' | 28 Ιανουαρίου 2022, 11:14

    Σχεδόν όλα τα μέτρα που αφορούν τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και τη μείωση της παραγωγής ρύπων από τις μετακινήσεις εξαντλούνται στην εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο α) έχει κόστος οικονομικό το οποίο βαραίνει σχεδόν αποκλειστικά τους πολίτες χωρίς να προβλέπεται κάποια επένδυση/δέσμευση από το κράτος και β) έχει πραγματικά αποτέλεσμα στο βαθμό στον οποίο η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ΑΠΕ. Αν και στα γενικά μέτρα υπάρχει κάποια αναφορά στην ανάπτυξη μέσων μαζικής μεταφοράς στη συνέχεια δεν υπάρχει καμιά μνεία. Προτείνουμε στα μέτρα να υπάρχει πρόβλεψη (δέσμευση δημόσιου προϋπολογισμού) για ανάπτυξη μέσων σταθερής τροχιάς α) ελαφρύ τραμ σε πόλεις μεγέθους Πάτρας – Ηράκλειο – Βόλος – Λάρισα και β) ευρύτατο σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο θα συνδέει λιμάνια, θα εξυπηρετήσει τη Δυτική Ελλάδα, τη βόρεια Κρήτη και θα συνδέσει το υπάρχον δίκτυο της Ανατολικής χώρας με το Δυτικό τμήμα. Τέλος θα πρέπει ο ρυθμός αντικατάστασης του στόλου των οχημάτων με ηλεκτρικά οχήματα να συνδεθεί και να εξαρτηθεί από το βαθμό διείσδυσης ΑΠΕ στην ηλεκτροπαραγωγή.