• Σχόλιο του χρήστη 'GEORGE' | 3 Μαΐου 2022, 14:55

    Άρθρο 96: Ο διαχειριστής εντός ενός (1) μηνός "εισηγείται" στη ΡΑΕ τροποποιήσεις του Κώδικα Διαχείρισης ΕΔΔΗΕ. Εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την τροποποίηση του Κώδικα υπολογίζει τα νέα περιθώρια των Υ/Σ. Στην παραπάνω διαδικασία δεν καθορίζεται σε κανένα σημείο ο χρόνος μέσα στον οποίο η ΡΑΕ θα εγκρίνει την τροποποίηση του Κώδικα. Μέχρι τον επαναϋπολογισμό των ορίων δεν εκδίδονται νέες προσφορές σύνδεσης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι για ένα χρονικό διάστημα ίσο με σαράντα (45) ημέρες πλέον του χρόνου για έγκριση του Κώδικα από τη ΡΑΕ, η αγορά παγώνει. Και όλα αυτά τη στιγμή που στις 31/12/2022 εκπνέει η προθεσμία για την υπογραφή συμβάσεων με τον ΔΑΠΕΕΠ εκτός ανταγωνιστικών διαδικασιών. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξασφαλισθεί η συνέχεια της εξέτασης των υφιστάμενων αιτημάτων. Επιπλέον ο τρόπος υπολογισμού των ορίων σε κάθε Υ/Σ είναι εξαιρετικά απλοποιημένος και αυθαίρετος καθώς δεν λαμβάνει υπόψη την πραγματική ανάγκη αυτοπαραγωγής σε κάθε περιοχή (ΒΙ.ΠΕ., ΒΙ.ΠΑ. κτλ), ούτε την φόρτιση των υφιστάμενων γραμμών αλλά ούτε και τα χαρακτηριστικά κάθε συστήματος αυτοπαραγωγής και την επίδρασή του κυρίως στα εναπομείνοντα όρια ισχύος βραχυκύκλωσης. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι στο υφιστάμενο ειδικό πλαίσιο προτεραιότητας στη χορήγηση οριστικών προσφορών σύνδεσης (Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/28857/1083, ΦΕΚ 940/Β’/20.03.2020) είχε δοθεί σαφές πλεονέκτημα στα συστήματα αυτοπαραγωγής για πρόσβαση στο δίκτυο, κατατάσσοντάς τα στην ομάδα Β. Από εκεί και πέρα δεν είναι δυνατό η νομοθεσία να λειτουργεί αντισταθμιστικά στην έλλειψη προνοητικότητας. Ιδίως αναφορικά με τα αιτήματα σύνδεσης παραγωγών τα οποία έχουν τελικά εξετασθεί (περιμένοντας στην ουρά μήνες ή και χρόνια) και τα οποία έλαβαν αδυναμία σύνδεσης, είναι αδιανόητο να απωλέσουν δια παντός ουσιαστικά το δικαίωμα πρόσβασής του στα δίκτυα. Ειδικότερα για τους σταθμούς αυτούς θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη πρόβλεψη. Στο ειδικό πλαίσιο προτεραιοτήτων αναφέρεται για τα έργα αυτά: "Στις περιπτώσεις αυτές, ο αρμόδιος Διαχειριστής χορηγεί την οριστική προσφορά σύνδεσης, όταν καταστεί δυνατή η σύνδεση του σταθμού, με βάση την προτεραιότητα της αρχικής αίτησης". Η πλειοψηφία των παραγωγών που έλαβαν αρχικά αδυναμία σύνδεσης έχουν διατηρήσει τις αιτήσεις του στο αρχείο (όπως τους επιτρέπεται άλλωστε) επωμιζόμενοι όλα τα βάρη της επιλογής τους αυτής (π.χ. ενοίκια) περιμένοντας την κατάλληλη ευκαιρία για να συνδεθούν.