• Σχόλιο του χρήστη 'ENVITEC A.E.' | 12 Ιουλίου 2022, 19:37

    Αγαπητές Κυρίες/ Αγαπητοί Κύριοι, Με χαρά ενημερωθήκαμε για την επικείμενη διαβούλευση και ιδιαιτέρως για την έναρξη εισαγωγής και συγκεκριμένων διατάξεων στο νομικό πλαίσιο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και για τα Υπεράκτια Αιολικά Πάρκα, στις οποίες και θα επικεντρωθούμε. Επί των προτεινόμενων διατάξεων του Κεφαλαίου Η (άρθρα 59-75), έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα: Άρθρο 62: Ο χρόνος έκδοσης του σχετικού Π.Δ. της παρ. 7 είναι ιδιαιτέρως σημαντικός για τον χρονικό προγραμματισμό των υποψηφίων αδειούχων Έρευνας ΥΑΠ, καθόσον αυτό θα προσδιορίζει τις ΠΟΑ-ΥΑΠ, και συνεπώς προτείνεται να εισαχθεί ένας εκτιμώμενος χρόνος υλοποίησης έως την έκδοση του. Περαιτέρω, ιδιαιτέρως σημαντική είναι και η εκτίμηση μέγιστης και ελάχιστης ισχύος εν δυνάμει Έργων ΥΑΠ εκάστης ΠΟΑ-ΥΑΠ, καθόσον καθορίζει και το ύψος της ΕΕ του αρ. 65, όπως αναφέρεται και στην παρ. 5 του αρ. 63. Συνεπώς προτείνουμε είτε να διαγραφεί η φραση «δύνανται να» με τη λέξη «θα» στη παρ. 7 του αρ. 62, είτε να αναφερθεί ρητώς ότι η απόφαση του Φορέα ΥΑΠ του άρθρου 63, παρ. 2, θα προσδιορίζει και την εν λόγω μέγιστη ισχύ εκάστης ΠΟΑ-ΥΑΠ. Άρθρο 62, παρ.2: Στην εν λόγω παράγραφο αναγράφετε με άλλο τίτλο η σχετική Επιτροπή της παρ. 1 του άρθρου 68, ως «Επιτροπή Συντονισμού Ανάπτυξης Σύνδεσης και Ανάπτυξης Έργων ΥΑΠ», ενώ στην παρ. 1 του άρθρου 68 αναφέρεται ως «Επιτροπή Συντονισμού Σύνδεσης και Ανάπτυξης Δικτύων Έργων Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων (ΥΑΠ)». Άρθρο 63, παρ.7, περ (στ): Κατά το στάδιο έκδοσης της Άδειας Ερευνών ΥΑΠ και προ της διεξαγωγής μετρήσεων και ερευνών δεν υφίστανται μορφοποιημένα/συγκεκριμένα Έργα ΥΑΠ ώστε να εκτιμάται και να προτείνεται κάποιος προϋπολογισμός, συνεπώς η αναφερόμενη «δυνατότητα εξασφάλισης από τον αιτούντα της απαιτούμενης χρηματοδότησης … τραπεζική χρηματοδότηση» για Έργο ΥΑΠ (στο οποίο αναφέρεται η παράγραφος αυτή) δεν είναι εφικτό να εκτιμηθεί/ τεκμηριωθεί με έγγραφα, ιδίως πρόθεσης τραπεζικής χρηματοδότησης. Θεωρούμε ότι αρκούν τα εχέγγυα που δίνονται βάσει της παρ. 5 του ιδίου άρθρου και η παράγραφος θα πρέπει να αναδιατυπωθεί. Προτείνεται ακολούθως αναδιατύπωση: «στ) υποβάλλονται στοιχεία που τεκμηριώνουν τη δυνατότητα του αιτούντος ή των μετόχων ή εταίρων αυτού, ή των συνεργαζόμενων με αυτόν εταιρειών, να υλοποιήσουν εν γένει έργο ΥΑΠ με βάση την τεχνική και οικονομική τους επάρκεια, σύμφωνα και με την απόφαση του Φορέα ΥΑΠ της παρ. 5» Άρθρο 63, παρ.8: Δεδομένου ότι υποψήφιοι για την έκδοση άδειας Ερευνών ΥΑΠ θα είναι και φορείς από το εξωτερικό, συνεπώς είναι πολύ πιθανό σχετικά ζητηθέντα έγγραφα διευκρινήσεων ή συμπληρωματικών στοιχείων να απαιτούν έγκυρες μεταφράσεις στα Ελληνικά και επικυρώσεις από υπηρεσίες στο εσωτερικό και εξωτερικό, προτείνεται να εισαχθεί ελάχιστη «τακτή» προθεσμία απάντησης του υποψήφιου προς τον Φορέα ΥΑΠ, δέκα (10) εργάσιμων ημέρων. Άρθρο 64, παρ.1, περ.(α): Δεδομένου ότι σύμφωνα με το άρθρο 62, παρ.1, για τις τεχνικές μελέτες του Φορέα ΥΑΠ, οι οποίες σύμφωνα με τις λοιπές παραγράφους του αρ. 62 θα καταλήγουν σε σχετικό ΠΔ καθορισμού των ΠΟΑ-ΥΑΠ, ο Φορέας ΥΑΠ οφείλει να έχει λάβει υπόψη του το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΥΑΠ του άρθρο 61, το οποίο εγκρίνεται και με την ΚΥΑ της παρ.1 του αρ. 74, και στο οποίο έχουν ήδη ληφθεί υπόψη θέματα εθνικής ασφάλειας και δημόσιας υγείας και ασφάλειας, τα αναφερθέντα της περίπτωσης (1.α) δεν δύναται να αποτελούν προϋποθέσεις που θα εξετάζονται εκ νέου προ της χορήγησης των Αδειών Έρευνας ΥΑΠ. Συνεπώς, η περ. 1(α) θα ήταν ορθό να διαγραφεί. Άρθρο 64, παρ.2: Δεδομένων των διαδικασιών και των χρονικών περιθωρίων που προβλέπονται στην παρ. 8 του άρθρου 63, προτείνεται η έκδοση της Άδειας Ερευνών ΥΑΠ να εκδίδεται εντός «τριάντα (30) ημερών» από την πληρότητα της αίτησης και όχι από την υποβολή της. Άρθρο 74, παρ.1: Θα πρέπει να αναφερθεί ο κατ’ εκτίμηση χρόνος για την έκδοση της σχετικής ΚΥΑ μετά την έκδοση του νόμου, καθόσον με αυτή εγκρίνεται το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΥΑΠ μαζί με την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ώστε να ληφθεί εγκαίρως υπόψη στο προς εκπόνηση χρονοδιάγραμμα των υποψήφιων επενδυτών. Άρθρο 74, παρ.2 και 4: Δεν διακρίνουμε τι περισσότερο και διακριτά δύναται να προσφέρει η Υπουργική Απόφαση της παρ. 2, από εκείνη της παρ. 4., καθόσον και οι δύο εκδίδονται μετά την δημόσια διαβούλευση της παρ. 1 του άρθρου 66. Το αντικείμενο, δε, της διάταξης της παρ. 2 του αρ. 74, ως αυτόνομη ΥΑ, φαίνεται να είναι πλεονασμός, λαμβάνοντας υπόψη τη διάταξη της παρ. 4. Συνεπώς προτείνεται η διαγραφή της παρ. 2 και η εισαγωγή του αντικειμένου της στην ΥΑ της παρ. 4. Με Εκτίμηση ENVITEC A.E.