• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΠΠΟΣ' | 12 Ιουλίου 2022, 22:46

    Στο άρθρο 46 δίνεται παράταση της ισχύς των οικοδομικών αδειών με τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 4710/2020. Προτείνεται η διάταξη να συμπληρωθεί συμπεριλαμβάνοντας και παράταση της ισχύος της Προέγκρισης οικοδομικής αδείας, της παρ.1 του άρθρου 42 του Ν.4495/17, για κτίρια συνολικής επιφανείας έως 5000 τ.μ., η οποία σήμερα προβλέπεται στο ένα (1) έτος και εξίσωση της με την ισχύ των δύο (2) ετών, που προβλέπεται για κτίρια άνω των 5000 τ.μ. Η παραπάνω τροποποίηση κρίνεται σκόπιμη για τους παρακάτω λόγους: 1. Για λόγους ισονομίας και ίσης μεταχείρισης. Καθώς σε περίπτωση που σε κάποια περιοχή, στην οποία έχουν εκδοθεί την ίδια χρονική περίοδο προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών με διαφορετική ισχύ, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία ανάλογα του μεγέθους των κτιρίων, αν εντός του ενός έτους τροποποιηθούν επί το δυσμενέστερο οι όροι δόμησης, οι προεγκρίσεις που αφορούν κτίρια μικρότερα των 5000 τ.μ. παύουν να ισχύουν και θα πρέπει να εκδοθούν νέες με τους δυσμενέστερους όρους δόμησης, ενώ για κτίρια που υπερβαίνουν τα 5000 τ.μ. οι Προεγκρίσεις παραμένουν σε ισχύ και μπορούν να προχωρήσουν στην έκδοση οικοδομικών αδειών. Η προαναφερθείσα περίπτωση αποτελεί σαφώς διακριτή μεταχείριση και ανισονομία, καθώς όχι μόνο περιορίζει διακριτά το δικαίωμα δόμησης στις μικρότερου μεγέθους κατασκευές, αλλά παράλληλα υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες τους σε περισσότερα έξοδα και δαπάνες για την τροποποίηση των εκπονημένων μελετών, καθώς και σε επανέκδοση νέων εγκρίσεων από αρμόδιους φορείς που τυχόν έχουν εκδοθεί με βάση τις προηγούμενες μελέτες. Αποτελεί δε παράδοξο, καθώς η περιβαλλοντική και οικιστική επιβάρυνση που προκαλούν τα κτίρια κάτω των 5000 τ.μ. είναι σαφώς υποδεέστερη των πάνω από 5000 τ.μ. 2. Λόγω των συνθηκών της πανδημίας, σε συνδυασμό με την παγκόσμια οικονομική κρίση, για πολλές υπάρχουσες Προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών, δεν έχει καταστεί δυνατόν η εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών ή δεν έχουν εκδοθεί οι εγκρίσεις, που απαιτούνται από τους αρμόδιους φορείς, για την έκδοση των Οικοδομικών Αδειών. 3. Η αύξηση της ισχύος των Προεγκρίσεων από το ένα έτος στα δύο, θα μειώσει το φόρτο εργασίας στις, ήδη υποστελεχωμένες σήμερα, Υ.Δομ., με τα γνωστά προβλήματα, αλλά και στις λοιπές υπηρεσίες που εκδίδουν τις απαιτούμενες εγκρίσεις, καθώς στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει μεταβολή όρων δόμησης, η επανέκδοση Προέγκρισης αποτελεί επαναληπτική γραφειοκρατική διαδικασία άνευ ουσιαστικού λόγου. Οπότε προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 46 ως εξής: Παρατάσεις οικοδομικών αδειών – Ισχύς Προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών. Τροποποίηση άρθρου 52 ν. 4710/2020 και του άρθρου 42 παρ.1 του Ν.4495/2017 Οι προθεσμίες του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α΄ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, παρατείνονται και το άρθρο 52 διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 52 Παρατάσεις οικοδομικών αδειών Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών που προβλέπονται στις παρ. 5 και 6 του άρθρου 50 του ν. 4495/2017, καθώς και όσων εκδόθηκαν σύμφωνα με τον ν. 4495/2017 έως τις 30.12.2020, παρατείνεται έως τις 31.12.2024.». Η ισχύς των Προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών παρατείνεται και η παρ. 1 του άρθρο 42 του Ν.4495/2017 (Α΄167) διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 42» 1. Η προέγκριση οικοδομικής αδείας ισχύει για δύο (2) έτη από τη χορήγηση της, ανεξαρτήτως επιφάνειας. Η παραπάνω προθεσμία ισχύει αναδρομικώς και για τις προεγκρίσεις που έχουν χορηγηθεί και βρίσκονται σε ισχύ κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος. Γεώργιος Π. Κάππος Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός Δ.Π.Θ., M.Sc. ΜΔΕ Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός Πόλεων & Κτιρίων