• Σχόλιο του χρήστη 'ARCHIRODON GROUP N.V.' | 13 Ιουλίου 2022, 00:43

    Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Εν σχέσει με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Η΄ του υπό διαβούλευση Ν/Σ θέτουμε υπόψη σας τα εξής: 1. Παρέχεται ευρύτατη νομοθετική εξουσιοδότηση για τη ρύθμιση θεμελιωδών ζητημάτων που αφορούν την ανάπτυξη των ΥΑΠ, η οποία οριοθετείται μόνον κατά τρόπο γενικό στο άρθρο 61 παρ. 1 του Ν/Σ. 2. Η χορήγηση Άδειας Έρευνας ΥΑΠ δεν παρέχει εξασφάλιση χορήγησης ανάπτυξης και εκμετάλλευσης Έργου ΥΑΠ, δημιουργώντας υπέρμετρη αύξηση του επενδυτικού ρίσκου. 3. Απουσιάζει η αναγκαία διάκριση μεταξύ των δύο τεχνολογιών ΥΑΠ (σταθερής έδρασης και πλωτά), ενώ οι κρίσιμες διατάξεις είναι προσανατολισμένες μόνον προς τα ΥΑΠ σταθερής έδρασης. 4. Απουσιάζει η ρύθμιση του καθεστώτος των υφιστάμενων αδειών και των αιτήσεων που υποβλήθηκαν υπό τις προϊσχύσασες διατάξεις. Τυχόν ρύθμιση δεν θα πρέπει να θέτει σε δυσμενέστερη θέση τους νεοεισερχόμενους επενδυτές. 5. Ως προς το άρθρο 63 παρ. 5 του Ν/Σ: - Σε σχέση με τις ελάχιστες απαιτήσεις επαγγελματικής και τεχνικής ικανότητας των αιτούντων Άδεια Έρευνας ΥΑΠ: α) προτείνεται η διαφοροποίηση των κριτηρίων ανά τεχνολογία ΥΑΠ, β) προτείνεται η απάλειψη της σωρευτικής συνδρομής της εμπειρίας τόσο στην ανάπτυξη όσο και στη λειτουργία έργων, γ) το όριο των 100 MW δεν μπορεί να εφαρμοστεί επί πλωτών ΥΑΠ, καθόσον η τεχνολογία των εγκατεστημένων μέχρι σήμερα πλωτών ΥΑΠ δεν υπερβαίνει τα 85-90 MW, δ) προτείνεται η απαιτούμενη 10ετία για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας να πληρούται έως την έκδοση της Βεβαίωσης Παραγωγού Ειδικού Έργου (και όχι ήδη από το στάδιο της αίτησης χορήγησης Άδειας Έρευνας ΥΑΠ). - Σε σχέση με τις ελάχιστες απαιτήσεις χρηματοοικονομικής και οικονομικής επάρκειας των αιτούντων Άδεια Έρευνας ΥΑΠ: α) το ύψος του απαιτούμενου ετήσιου κύκλου εργασιών περιορίζει υπέρμετρα τα πρόσωπα που δύνανται να συμμετάσχουν στη διαδικασία χορήγησης, παρεμποδίζοντας τη δημιουργία συνθηκών ανταγωνισμού στη σχετική αγορά, β) προτείνεται ο καθορισμός του ύψους του ετήσιου κύκλου εργασιών κατ’ αναλογία προς τη συνολική ισχύ ή τον προϋπολογισμό του έργου, με απόφαση του Φορέα ΥΑΠ. 6. Ως προς το άρθρο 64 παρ. 7 του Ν/Σ, προτείνεται η άρση της απαγόρευσης μεταβίβασης της Άδειας Έρευνας ΥΠΑ, άλλως –κατ’ ελάχιστον– η ρητή πρόβλεψη της δυνατότητας μεταβίβασης – εκχώρησής της από τον κάτοχο αυτής σε έτερο νομικό πρόσωπο, στο κεφάλαιο του οποίου θα μετέχει ο αρχικός δικαιούχος σε ποσοστό 100% καθώς και η μεταβίβαση μεταξύ εταιρειών του ίδιου ομίλου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32 Ν. 4308/2014, υπό την προϋπόθεση ότι ο αποκτών θα πληροί τα λοιπά κριτήρια του Ν/Σ. 7. Ως προς το άρθρο 66 παρ. 4 του Ν/Σ, προτείνεται για τη χορήγηση λειτουργικής ενίσχυσης να απαιτείται η συνδρομή περαιτέρω κριτηρίων, πλέον της χαμηλότερης τιμής ανά μεγαβατώρα, όπως π.χ. κοινωνικοοικονομικά κριτήρια, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, περιβαλλοντικά κριτήρια και επενδυτικά κριτήρια. Με εκτίμηση, Για την εταιρεία ARCHIRODON GROUP N.V. Δικηγορική Εταιρεία ΜΕΤΑΞΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ