• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας' | 13 Ιουλίου 2022, 01:00

    Παρατηρήσεις επί του Νομοσχεδίου. Κτηματολόγιο και δασικοί χάρτες. Τεχνικά είναι πιο λογικό να γίνεται πρώτα το κτηματολόγιο ώστε να ξέρουμε σε μεγάλο βαθμό και που είναι η έκταση και σε ποιον ανήκει ειδικά σε περιοχές με ντόπιες ιδιοκτησίες, διότι ξεκαθαρίζεται σε μεγάλο βαθμό και το έννομο συμφέρον, και το πολύγωνο έχει σαφή όρια και δε χρειάζεται να γίνει ξανά αναμόρφωση του χάρτη (διπλή δουλειά). Υπάρχουν και πρακτικά ζητήματα πχ αντίρρηση που έγινε δεκτή επειδή εκτάσεις μικρότερες των 100τμ ακλουθούν το χαρακτήρα του γεωτεμαχίου, προκύπτει τελικά ότι βάση κτηματολογίου η επίμαχη έκταση ήταν μεγαλύτερη των 100τμ ή ότι δεν υπήρχε έννομο συμφέρον. Πράξεις εξαγοράς και έγκριση επέμβασης (μίσθωση) εκτάσεων. Στις νέες ρυθμίσεις για τα «καταπατημένα χωράφια» που πρόκειται να βγουν να εξεταστεί το ενδεχόμενο η έγκριση επέμβασης να αφορά και εκτάσεις που εκχερσώθηκαν με σκοπό τη γεωργική εκμετάλλευση έως το 2015 (διαθέσιμος ορθοφωτοχάρτης),ενδεχομένως με την καταβολή διπλάσιου ανταλλάγματος χρήσης. Ακόμη, η έγκριση επέμβασης με σκοπό τη γεωργική εκμετάλλευση να γίνεται σε επίπεδο νομού και όχι στην αποκεντρωμένη διοίκηση. Στην αποκεντρωμένη διοίκηση να κοινοποιείται η απόφαση, η οποία θα μπορεί εντός 20ημερών να ενίσταται επί αυτής αν έχει κάποια διαφωνία. Επίσης, στην αποκεντρωμένη διοίκηση να μπορεί να απευθύνεται ο ιδιώτης σε περίπτωση που απορρίπτεται από την τοπική Δασική Υπηρεσία. Επίσης η αίτηση για έγκριση επέμβασης να γίνεται ψηφιακά, να υπάρχει πλατφόρμα να περνιέται το πολύγωνο και τα δικαιολογητικά σε μορφή pdf. Ακόμα, επειδή η διαδικασία διαρκεί πάνω από ένα χρόνο , για δυο τρία χρόνια οι χάρτες δεν πρέπει να μπλέκονται με τις δηλώσεις ΟΣΔΕ, εξάλλου το ότι αιτήθηκε κάποιος την έκταση δε σημαίνει ότι κατ' ανάγκη θα τη χρεωθεί. Αναμόρφωση του Χάρτη. Η αναμόρφωση του χάρτη πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο συγκεκριμένη ημερομηνία πχ 1 έως 20 Φεβρουαρίου ώστε να γίνονται αντιρρήσεις σε περιπτώσεις γεωτεμαχίων που προέκυψαν από κληρονομιές, διαθήκες, τελεσίδικές αποφάσεις δικαστηρίων, επίλυση κληρονομικών διαφορών κ.α. και μέχρι το τέλος του έτους να γίνεται αναμόρφωση του χάρτη, ο οποίος πρέπει να είναι δυναμικός. Οι αλλαγές (πχ κληροτεμάχιο που είχε χαρακτηριστεί ΔΑ, καθώς η Δασική υπηρεσία δεν γνώριζε την ύπαρξη του τίτλου κυριότητας από τη Δ/νση Γεωργίας και ο κύριος της έκτασης δεν έκανε τίποτα εντός της προθεσμίας υποβολής αντιρρήσεων) πρέπει να επισημαίνονται σε επίσημο έγγραφο παράλληλα με την αναμόρφωση του χάρτη, συνοδευόμενες με συντεταγμένες και τους λόγους της αλλαγής. Επιπλέον, ο ενδιαφερόμενος να παραλαμβάνει βεβαίωση της αλλαγής σε εύλογο χρονικό διάστημα και να μην περιμένει την αναμόρφωση του χάρτη. Αναδασωτέες εκτάσεις. Οι αναδασωτέες εκτάσεις να εξετάζονται αυτόματα στην εικοσαετία από την ίδια την υπηρεσία ή νωρίτερα με αίτηση ιδιώτη και να κρίνεται αν πρέπει να γίνει άρση ή όχι. Σε κάθε περίπτωση να αιτιολογείται η απόφαση και πότε πρέπει να επανεξεταστεί. Επίσης, να επανελεγχθούν τα όρια τους διότι πολλές δεν έγιναν με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα με αποτέλεσμα να έχουμε αποκλίσεις. *Υπάρχουν παλιές αναδασωτέες εκτάσεις , οι οποίες χαρτογραφήθηκαν χωρίς τα σημερινά τεχνολογικά διαθέσιμα μέσα (gps, γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών, δορυφορική απεικόνιση, μέθοδοι τηλεπισκόπισης), με αποτέλεσμα η ύπαρξη σφάλματος να είναι πολύ πιθανή και τα όρια της κηρυγμένης αναδασωτέας έκτασης να χρήζουν διερεύνησης. Δηλαδή, η μεταφορά σε ψηφιακή μορφή του ορίου της αναδασωτέας έκτασης να έγινε ναι μεν σωστά, αλλά βασιζόμενη σε αρχικό λάθος σχεδιασμό (αδρομερής αποτύπωση της καμένης έκτασης σε «πενηντάρι» χάρτη της ΓΥΣ, πράγμα που φαίνεται από τις λίγες κορυφές και τις μεγάλες ευθυγραμμίσεις των πολυγώνων της αναδασωτέας). Τέλος, πρέπει εξεταστούν και οι αναδασωτέες με σκοπό την εκτέλεση αναδασωτικών εργασιών, πολλές είναι από το 1950, πέρασαν 70 χρόνια και ουδέποτε εκτελέστηκαν αναδασωτικές εργασίες. Τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού. Πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση για να μπορούν να διορθώνονται τα πρόδηλα σφάλματα εντός αυτών.