• Σχόλιο του χρήστη 'Σύλλογος Εργαζομένων ΡΑΕ' | 24 Φεβρουαρίου 2023, 22:10

    Δεδομένου ότι στην περίπτωση 1(α) αναφέρεται ότι ο Πρόεδρος της Αρχής «Προΐσταται της Γραμματείας και όλων των υπηρεσιών της Ρ.Α.Α.Ε.Υ. και διευθύνει το έργο τους, πλην όσων οργανικών μονάδων συναρτώνται αποκλειστικώς και αντιστοιχούν κατά τον Οργανισμό στους επί μέρους θεματικούς κλάδους της Αρχής, οι οποίες υπάγονται στους οικείους Αντιπροέδρους», αντιλαμβανόμαστε ότι η βούληση του νομοθέτη είναι η σύσταση διακριτών θεματικών οργανικών μονάδων. Θεωρούμε ότι η ρύθμιση είναι ατελής και ασαφής και θα έπρεπε να προβλεφθεί στο νόμο ρητά η δυνατότητα σύστασης Γενικών Διευθύνσεων (τροποποίηση του αρθ.40 του ν.4001/2011), μία εκ των οποίων θα είναι η Γενική Διεύθυνση της Ενέργειας, η οποία θα στελεχωθεί από τους υφιστάμενους εργαζόμενους της ΡΑΕ (πλην όσων τυχόν αιτηθούν εξαιρετικώς τη μεταφορά τους σε άλλη Γενική Διεύθυνση). Επομένως, στη Γενική Διεύθυνση της Ενέργειας, θα πρέπει να τοποθετηθούν τόσο οι ΙΔΑΧ και οι Έμμισθοι Δικηγόροι, όσο και οι ΙΔΟΧ (των οποίων οι συμβάσεις να μετατραπούν σε συμβάσεις αορίστου χρόνου με κάλυψη οργανικών θέσεων), οι μετακλητοί υπάλληλοι αλλά και οι προσληπτέοι μόνιμοι υπάλληλοι βάσει του Οργανισμού της Αρχής (ΦΕΚ Β΄ 57/12.01.2023). Σημειώνουμε ενδεικτικά ότι, στην Ιταλική ARERA, η οποία αποτελεί περίπτωση ευρωπαϊκής Αρχής που είναι επιφορτισμένη με τη ρύθμιση ενέργειας, υδάτων και αποβλήτων (και η οποία παρόλα αυτά αποκαλείται Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, Δικτύων και Περιβάλλοντος) υφίστανται διακριτές γενικές διευθύνσεις για κάθε κλαδική αρμοδιότητα. Άλλωστε η αναγκαιότητα διακριτών γενικών διευθύνσεων απορρέει και από το γεγονός της ύπαρξης τριών κλαδικών ολομελειών, στοιχείο που δυσχεραίνει υπέρμετρα -υπό όρους διοικητικής οικονομίας- τον προγραμματισμό των εργασιών, την προτεραιοποίηση των αναθέσεων και την εισήγηση της Γραμματείας. Επιπλέον, αν η δομή της Ολομέλειας δεν αντανακλάται στη δομή της Γραμματείας, περιπλέκονται τα ζητήματα της υπηρεσιακής κατάστασης των υπαλλήλων.