• Σχόλιο του χρήστη 'HELENE CHARIZANI' | 26 Φεβρουαρίου 2023, 11:21

    Το Σ/Ν στο άρθ. 20., ‘’Πόροι - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 38 ν. 4001/2011’’, αναφέρει ότι τα έσοδα (πόροι) της ΡΑΑΕΥ, υπολογίζονται ως : «….(ε) Ποσοστό επί του ετήσιου κύκλου εργασιών των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, το οποίο καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών.»…» Σύμφωνα με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ (και την απόφαση ΣτΕ 2519/2022), ότι «το ύδωρ δεν είναι εμπορικό προϊόν», αλλά αντιθέτως τα έσοδα από τις υπηρεσίες ύδατος επανεπενδύονται εκ νέου σε υπηρεσίες ύδατος, όπως άλλωστε προβλέπεται και με το νόμο 4812/21, άρθ. 144, παρ. 3., όπου ‘’Το καταβαλλόμενο τίμημα για την προμήθεια του ακατέργαστου ύδατος αποδίδεται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. στην Εταιρεία Παγίων ΕΥΔΑΠ, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 2744/1999 και διατίθεται περαιτέρω από το Δημόσιο για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας, συντήρησης και αναβάθμισης του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) της μείζονος περιοχής Πρωτευούσης». Η πρόβλεψη αφαίμαξης των εσόδων από το νερό (και μάλιστα άγνωστο το ύψος επί του τζίρου, το οποίο προβλέπεται από το νομοσχέδιο ότι θα καθοριστεί μετέπειτα με ΚΥΑ (!)), είναι αντίθετη με τις προβλέψεις της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ και του ως άνω νόμου και το κυριότερο στερεί το ΕΥΣ Αθήνας από σημαντικότατους πόρους για την αναβάθμιση/συντήρησή του. Ειναι ευρέως γνωστό στον τεχνικό κλάδο, ότι το σύστημα της Αθήνας χρειάζεται αναβάθμιση άμεσα και έχει χαθεί ήδη πολίτιμος χρόνος. Οι ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ πέρα από τη λειτουργία του Υπερταμείου θα συνεισφέρουν και στη λειτουργία της ΡΑΑΕΥ; Πώς αυτό επιτρέπεται σε αντίθεση με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ, η οποία κατισχύει της Εθνικής Νομοθεσίας;.