• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΣΠΗΕΦ' | 27 Φεβρουαρίου 2023, 22:05

    ΑΡΘΡΟ 33 . ΤΟ Συγκεκριμένο άρθρο Είναι μία ακύρωση της Νομοθετικης πρωτοβουλιας του Υπουργείου που εισήχθη με το άρθρο 98 του 4951/22 . Με το άρθρο που εισήγαγε το Υπουργείου μόλις πρίν από 8 μήνες ουσιαστικά επιστρέφεται στους Φωτοβολταικούς Παραγωγούς το 50 % του κόστους των Δικτύων που ενώ είναι περιουσία του ΔΕΔΔΗΕ , το εκμεταλεύεται ο ΔΕΔΔΗΕ και εισπράτεται τέλος χρήσης , το πλήρωνε εξολοκλήρου ο Παραγωγός . Με την προτεινόμενη τροποποίηση , ο νομοθέτης θεσπίζει αναδρομικό επιπρόσθετο κριτήριο υπαγωγής στην ρύθμιση την ημερομηνία ολοκλήρωσης του σταθμού μετά την 1.1.2021, αποστερώντας αίφνης το κεκτημένο αυτό δικαίωμα των παραγωγών οι οποίοι, αποκλειστικά εξαιτίας των καθυστερήσεων του ΔΕΔΔΗΕ στην εκτέλεση των έργων και σύνταξη του απολογισμού, δεν είχαν λάβει τιμολόγιο έργων σύνδεσης προ την 1.10.2021. Ο ΔΕΔΔΗΕ όμως όπως έχει καταγγείλει η Ομοσπονδία μας και μέσα στη Βουλή εισπράτει τα χρήματα των Δικτύων και τον ΦΠΑ και εδώ και χρόνια δεν εκδίδει Τα τιμολόγια εγκαιρα . Καθυστερεί μερικά χρόνια . Επειδή η Κυβέρνηση συνειδοτοποιεί ότι δεν έχουν εκδοθεί τιμολόγια Σύνδεσης από το ΔΕΔΔΗΕ για χρόνια τροποποιεί το νόμο που ψήφισε πριν οκτώ μήνες και βαζει κάποιες επιπλέον προυποθέσεις προκειμένου ο ΔΕΔΔΗΕ να επιστρέψει πολύ λιγότερα χρήματα . Να έχει δηλώσει και Ετοιμότητα ή να έχει συνδεθεί ο Παραγωγός μετά την 1-1-21 . Ετσι ο ΔΕΔΔΗΕ θα συνεχίσει ανενόχλητος να εξακολουθεί να μην εκδίδει τιμολόγια και να φοροδιαφεύγει χωρίς περιττές νομοθετικές οχλήσεις . Η εν λόγω επιλογή της ημερομηνίας ολοκλήρωσης του σταθμού μετά την 1.1.2021 ως «κρίσιμη ημερομηνία», δεν προκύπτει από κάποιο ποιοτικό χαρακτηριστικό που να διαχωρίζει τους παραγωγούς που υπέβαλαν δήλωση ετοιμότητας ή αίτηση ενεργοποίησης λ.χ. τους τελευταίους μήνες του 2020, σε σχέση με αυτούς που υπέβαλαν αντίστοιχες δηλώσεις/αιτήσεις τους πρώτους μήνες του 2021, ως προς την ενδεχόμενη διαφοροποίηση του συνολικού κόστους σύνδεσης. Συγκεκριμένα, υπάρχουν πολυάριθμες περιπτώσεις συμβάσεων σύνδεσης σταθμών που καταρτίσθηκαν εντός του 2020 ή ακόμα και εντός του 2019, οι οποίες περιείχαν ενισχύσεις γραμμών ή νέες γραμμές ή έργα σε υφιστάμενους ΥΣ διανομής του ΕΔΔΗΕ, ενώ αντίστοιχα υπήρξαν περιπτώσεις εντός του 2021 που δεν περιείχαν απολύτως κανένα έργο επέκτασης ή ενίσχυσης του ΕΔΔΗΕ! Απεναντίας, προκύπτει ότι οι παραγωγοί που κατήρτισαν συμβάσεις σύνδεσης εντός του 2019 και του 2020 για οποιονδήποτε λόγο καθυστέρησαν να ολοκληρώσουν τους σταθμούς τους (λ.χ. εξάντλησαν τα χρονικά περιθώρια των συμβάσεων) και άρα δήλωσαν ετοιμότητα το 2021 επιβραβεύονται σε σχέση με τους επιμελείς, που έσπευσαν νωρίτερα να υλοποιήσουν τις επενδύσεις τους. ΠΡΟΤΑΣΗ Είναι, συνεπώς, δικαιοκρατικά επιβεβλημένο το ΥΠΕΝ να μην υποκύψει στην παντελώς αδικαιολόγητη άρνηση εφαρμογής της υφιστάμενης νομοθεσίας από πλευράς του ΔΕΔΔΗΕ και να παραμείνει η διάταξη ως έχει, με μόνο κριτήριο εφαρμογής την έκδοση τιμολογίων σχετικών με έργα σύνδεσης που έχουν εκδοθεί μετά την 1.10.2021. Εφόσον παρόλα αυτά είναι αναγκαίος, για λόγους μη αντιληπτούς και χωρίς καμία αντικειμενική αιτιολογία, ο καθορισμός μιας συγκεκριμένης ημερομηνίας – φίλτρου μετά την 1.1.2021, αυτή δεν μπορεί να είναι άλλη παρά η ημερομηνία Σύνδεσης του Σταθμού με το Δίκτυο, η οποία εμπεριέχει τις καθυστερήσεις του ΔΕΔΔΗΕ στην εκτέλεση των έργων σύνδεσης, καθώς είναι αυτονόητο ότι κατά την ημερομηνία δήλωσης ετοιμότητας ή αίτησης ενεργοποίησης, ο σταθμός δεν παράγει έσοδα για τον παραγωγό και συνεπώς μια ημερομηνία προγενέστερη της 1.1.2021 δεν νοείται να λειτουργήσει περαιτέρω τιμωρητικά για αυτόν.