• Σχόλιο του χρήστη 'Παντελής Μπίσκας' | 27 Φεβρουαρίου 2023, 23:25

    ΑΡΘΡΟ 22 – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 24 – ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΘΕΣΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Σύμφωνα με το κείμενο του σχεδίου νόμου: «1. Η θέση εγκατάστασης υπό αδειοδότηση ή εν λειτουργία σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (Σ.Η.Θ.Υ.Α.), καθώς και σταθμού αποθήκευσης, συμπεριλαμβανομένων των συνοδών έργων, δύναται να μεταφερθεί άπαξ, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, μετά το στάδιο χορήγησης της Βεβαίωσης Παραγωγού ή της Βεβαίωσης Παραγωγού Ειδικών Έργων ή της Άδειας Παραγωγής ή της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης, σε περίπτωση εξαιρούμενου σταθμού, αν δεν είναι δυνατή η εγκατάσταση στη θέση που είχε αρχικά προβλεφθεί, αποκλειστικά και μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:» Ο όρος «άπαξ» πρέπει να απαλειφθεί, καθώς υπάρχουν οι εξής περιπτώσεις: a) Να μεταφερθεί ο σταθμός για μείωση του κόστους σύνδεσης (περίπτωση ε) και στην συνέχεια, να βρεθούν αρχαιότητες ή να αλλάξει το νομοθετικό / κανονιστικό πλαίσιο (περίπτωση α και β) b) Να μεταφερθεί ο σταθμός επειδή βρέθηκαν αρχαιότητες κατά την κατασκευή, και να βρεθούν εν νέου αρχαιότητες στο νέο γήπεδο (πραγματική περίπτωση!) c) Πολλοί άλλοι συνδυασμοί των ανωτέρω περιπτώσεων Όμως το υπό τροποποίηση άρθρο δεν αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχει το παρόν πλαίσιο, δηλαδή την εμπλοκή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Σύμφωνα με την παρ. 2 και 3 του άρθρου 24 του ν.4951/2022: «2. Στις περιπτώσεις της παρ. 1, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση προς την αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή και ειδικά σε περίπτωση Εξαιρούμενου Σταθμού στην οικεία αρμόδια αρχή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για την άπαξ μεταφορά της θέσης εγκατάστασης του σταθμού, εντός των ορίων της οικείας Περιφέρειας […]. 3. Το αίτημα περί μεταφοράς της θέσης εγκατάστασης γίνεται δεκτό και εκδίδεται σχετική διαπιστωτική πράξη […] Ο ενδιαφερόμενος για τη μεταφορά της θέσης και τις ενέργειες του πρώτου εδαφίου προσκομίζει ως πρόσθετο δικαιολογητικό τη σχετική διαπιστωτική πράξη.» Στην πράξη έχει διαπιστωθεί ότι πρόκειται για ένα παντελώς ανούσιο γραφειοκρατικό στάδιο, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, δεν μπορούν να γνωρίζουν αν ισχύουν ή όχι οι προϋποθέσεις υπαγωγής στις αντίστοιχες περιπτώσεις και ζητούν γνωμοδοτήσεις άλλων υπηρεσιών ή φορέων. Επί παραδείγματι, σχήμα οξύμωρο αποτελεί η περίπτωση ε), όπου οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις ζητούν την γνώμη του ΑΔΜΗΕ για το αν μειώνεται ή όχι το συνολικό κόστους σύνδεσης Εξαιρούμενων Σταθμών, προκειμένου να εκδώσουν την διαπιστωτική πράξη, την οποία θα προσκομίσει ο παραγωγός ξανά στον ΑΔΜΗΕ (!!!), για να τροποποιηθεί η ΟΠΣ. Προτείνουμε την τροποποίηση των Παρ. 2 & 3 ούτως ώστε ο έλεγχος των προϋποθέσεων της κάθε περίπτωσης να γίνεται απευθείας από τον αρμόδιο διαχειριστή, αφού ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει αίτημα που συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά: Περίπτωση α): ΦΕΚ Μεταβολής του νομοθετικού ή κανονιστικού πλαισίου ή απόφαση διακοπής εργασιών ή αρνητική γνωμοδότηση αρχαιολογικής υπηρεσίας κατόπιν διενέργειας δοκιμαστικών τομών. Περίπτωση β): Γνωμοδότηση δικηγόρου περί συνδρομής των προϋποθέσεων μεταβολής ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Περίπτωση γ): Γνωμοδότηση διπλωματούχου ή πτυχιούχου κατάλληλης ειδικότητας. Περίπτωση δ): Απόσπασμα γεωπληροφοριακού χάρτη της ΡΑΕ Περίπτωση ε): Ηλεκτρολογική τεχνοοικονομική μελέτη διπλωματούχου ή πτυχιούχου κατάλληλης ειδικότητας Περίπτωση ζ): Τοπογραφικό Διάγραμμα διπλωματούχου ή πτυχιούχου κατάλληλης ειδικότητας.