• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΣΜΥΕ' | 28 Φεβρουαρίου 2023, 09:57

    Αρθρο 48. Για άλλη μια φορά απουσιάζει ο καθορισμός εναλλακτικής επιλογής με υπουργική απόφαση και σχετικής μεθοδολογίας ανα τεχνολογία, όπως προβλέπεται από προηγούμενους νόμους αλλά και από την παρούσα ρύθμιση. Η μόνη δυνατή εναλλακτική που δίνεται είναι η σύναψη διμερούς συμβολαίου. Δεν δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στην χονδρεμπορική αγορά. Θα πρέπει να δοθούν και άλλες εναλλακτικές, όπως: α) η εξάλειψη του ορίου στην μέγιστη ετήσια ποσότητα ενέργειας που παράγεται από το έργο κατά τη διάρκεια της 7ετίας με διατήρηση της τιμής των 90 €/MWh ή στο σημερινό πλαφόν των 85 €/MWh ή σε άλλη χαμηλότερη τιμή που θα αντισταθμίζει με δίκαιο τρόπο την αποζημίωση των έργων, η οποία είναι μικρότερη από την τιμή αναφοράς που αμείβονται σήμερα τα νέα ΜΥΗΕ. β) η λύση της σύμβασης πώλησης και η μετάπτωση του έργου σε καθεστώς ελεύθερης αγοράς με αποζημίωση με την τιμή επόμενης μέρας και ελεύθερη εκμετάλλευση των Εγγυήσεων Προέλευσης της παραγωγής του έργου. Θεωρούμε δε, ότι η οποιαδήποτε ρύθμιση θα πρέπει να έχει αναδρομική ισχύ (από την έναρξη της 7ετους παράτασης εκάστου έργου), με δεδομένη την απουσία κανονιστικής ρύθμιση που θα έπρεπε να έχει εκδοθεί από καιρό. Στο προτελευταίο εδάφιο αναγράφεται ότι «Η επιλογή μεταξύ των υποπερ. αα) και ββ) (σημείωση: εννοεί αβ)της περ. α) γίνεται με αμετάκλητη δήλωση του παραγωγού …….. Σε περίπτωση μη υποβολής της δήλωσης εντός του ανωτέρω διαστήματος, η αποζημίωση κάθε φορά γίνεται με τη μικρότερη τιμή των υποπερ. αα) και αβ) της περ. α). Με δεδομένο ότι ακόμη μέχρι σήμερα η ΥΑ της αα) δεν έχει εκδοθεί, τα πρώτα έργα που εισήλθαν στην 7ετή παράταση κατατάχτηκαν στην περίπτωση αβ’ (τιμή ενενήντα (90) ευρώ/MWh). Με την συγκεκριμένη αναφορά υπάρχει κίνδυνος κάποιο έργο που δεν έχει κάνει δήλωση και έχει ενταχθεί στην αβ) με 90 € να βγεί μια ΥΑ στο μέλλον με χαμηλότερη τιμή και να τον εντάξει εκεί.