• Σχόλιο του χρήστη 'GBS' | 6 Ιουνίου 2025, 16:10

    Αναφορικά με το κόστος δικτύου: 1.Αδικαιολόγητη επιβάρυνση στον παραγωγό για τα πρώτα δύο χιλιόμετρα: Το γεγονός ότι τα πρώτα δύο χιλιόμετρα αγωγού σύνδεσης δεν αναλαμβάνονται εξ ολοκλήρου από τον Διαχειριστή, αλλά επιμερίζονται ή βαρύνουν τον παραγωγό, είναι προβληματικό. Αυτή η ρύθμιση αυξάνει το κόστος εισόδου για νέες μονάδες βιομεθανίου, περιορίζοντας έτσι την ανάπτυξη και διείσδυση της ανανεώσιμης αυτής πηγής ενέργειας στην αγορά. Σε άλλες χώρες και βέλτιστες πρακτικές, τα πρώτα χιλιόμετρα σύνδεσης θεωρούνται μέρος της ευθύνης του Διαχειριστή για να ενισχυθεί η σύνδεση και διευκόλυνση των παραγωγών. 2.Ασάφεια και δυσχέρεια στον προγραμματισμό επενδύσεων: Η επιβάρυνση κόστους που επιμερίζεται μεταξύ παραγωγού και Διαχειριστή για το τμήμα έως 10 χιλιομέτρων δημιουργεί αβεβαιότητα για τους παραγωγούς. Δεν είναι ξεκάθαρο ποιο ακριβώς κομμάτι ανήκει στον καθένα και πώς θα υπολογίζεται το ακριβές κόστος ανά περίπτωση, γεγονός που καθιστά δύσκολο τον χρηματοοικονομικό προγραμματισμό και την αξιολόγηση βιωσιμότητας επενδύσεων. 3.Μείωση κινήτρων για επενδύσεις σε βιομεθάνιο: Η διάταξη αυτή, με την οικονομική συμμετοχή του παραγωγού για σημαντικό μήκος αγωγού, μειώνει την ελκυστικότητα επένδυσης σε μονάδες βιομεθανίου, ειδικά για μικρότερους ή νέους παραγωγούς που μπορεί να μην διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια. Αντίθετα, η πλήρης ανάληψη του κόστους από τον Διαχειριστή θα αποτελούσε σαφή στήριξη και κίνητρο για την ανάπτυξη. 4.Αδυναμία δικαιότερης κατανομής κόστους: Εφόσον ο Διαχειριστής έχει το πλεονέκτημα να εντάξει το κόστος στη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση (ΡΠΒ) και να το ανακτήσει μέσω των χρεώσεων δικτύου, η επιβολή επιπλέον κόστους στους παραγωγούς φαντάζει αδικαιολόγητη. Θα ήταν πιο δίκαιο και αποδοτικό να καλύπτεται όλο το κόστος των πρώτων κρίσιμων χιλιομέτρων από τον Διαχειριστή, ώστε να ενισχυθεί η καθολική ανάπτυξη.