• Σχόλιο του χρήστη 'Ιάκωβος Γκανούλης, ΑΠΘ' | 14 Δεκεμβρίου 2009, 00:16

    Στο άρθρο 2 είναι σαφές οτι για τη διευκόλυνση της διαδικασίας αδειοδότησης και την εξοικονόμηση χρόνου η ΡΑΕ εκδίδει την άδεια παραγωγής με βάση μόνο την τεχνικο-οικονομική μελέτη και χωρίσ να απαιτείται τεκμηρίωση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών συνεπειών. Αυτό δημιουργεί την εντύπωση οτι το περιβάλλον και οι κοινωνικές επιπτώσεις είναι δευτερεύουσας σημασίας και μπορούν να αιτιολογηθούν σε ένα δεύτερο στάδιο μέσω κάποιων "εκθέσεων ιδεών". Η διαφορά είναι οτι το περιβαλλοντικό και κοινωνικό μέρος των έργων ΑΠΕ πρέπει να είναι οργανικό τμήμα του όλου τεχνικο-οικονομικού σχεδιασμού και τρόπου λειτουργίας του έργου και όχι μιας εκ των υστέρων μελέτης περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων. Σε οτι αφορά το περιβάλλον με το άρθρο 2 αυτό περιορίζεται με "τη συμμόρφωση με τα κριτήρια του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης...ώστε να εξασφαλίζεται κατ’ αρχήν η προστασία του περιβάλλοντος" (παρ. θ). Θεωρώ οτι για την αδειοδότηση θα πρέπει να απαιτείται στην τεχνικο-οικονομική μελέτη η κάλυψη των περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων σε επίπεδι προκαταρκυικού σχεδιασμού. Προτείνω τα κριτήρια α-θ να συμπληρωθούν ως εξής: β)Της προστασίας του περιβάλλοντος,της κοινωνικής συνοχής καθώς και της δημόσιας υγείας και ασφάλειας ε) Της ωριμότητας της διαδικασίας υλοποίησης του έργου ως προς την τεχνική, περιβαλλοντική και κοινωνική του αξιοπιστία και αποδοχή, όπως αυτή προκύπτει από μελέτες που έχουν εκπονηθεί, γνωμοδοτήσεις αρμόδιων υπηρεσιών, καθώς και από άλλα συναφή στοιχεία θ) Της συμμόρφωσης με την περιβαλλοντική προστασία και κοινωνική αποδοχή καθώς και με τα κριτήρια του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Α.Π.Ε. (ΚΥΑ 49828/2008 ΦΕΚ 2464B’) όπως αυτό ισχύει κατά περίπτωση, τα οποία ελέγχονται από τη Ρ.Α.Ε. σύμφωνα με το πλαίσιο αυτό, προκειμένου να εξασφαλίζεται η προστασία του περιβάλλοντος και η κοινωνική βιωσιμότητα.