• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Κ.' | 15 Δεκεμβρίου 2009, 15:07

    Δυστυχώς η ανάγνωση ενός τέτοιου κειμένου, με αναφορές σε προηγούμενους νόμους και διατάξεις είναι δυσχερής. Φαντάζομαι ανάλογη θα είναι και η εφαρμογή του. Προκειμένου να αποσαφηνιστεί το νομοθετικό πλαίσιο των ΑΠΕ και να είναι εφαρμόσιμο , πιστεύω ότι αυτό πρέπει να γίνει από μηδενική βάση. Δηλαδή "κατάργηση" της προηγούμενης νομοθεσίας και ενσωμάτωση όλων σε έναν νόμο. Οι σκόρπιοι νόμοι δημιουργούν σύγχυση, διαφορετικές ερμηνείες , γραφειοκρατεία καθώς και νέους νόμους που αποσαφηνίζουν ή ερμηνεύουν αναλυτικά τους προηγούμενους. Η απλότητα θα πρέπει να συνοδεύεται και από την σαφήνεια, για τον σκοπό αυτό θα πρέπει σε έναν νόμο να υπάρχουν σαφείς ορισμοί και κατηγοριοποιήσεις. Όσον αφορά τις εγκρίσεις, θα πρότεινα την παρακάτω διαδικασία : 1) Έγκριση επί της αρχής από την ΡΑΕ Υποβολή πρότασης επένδυσης με περιβαλλοντολογική & ενεργειακή, γενική τεχνική μελέτη προδιαγραφών, οικονομοτεχνική μελέτη, μελέτη σκοπιμότητας Διαβίβαση φακέλου από την ΡΑΕ στις αρμόδιες υπηρεσίες προς έγκριση επί της αρχής εντός μηνός. Προτεινόμενη μελέτη διασύνδεσης από την ΡΑΕ σε περίπτωση έγκρισης. 2)Υποβολή πλήρους και αναλυτικού φακέλου (κατόπιν αρχικής έγκρισης) Πρόταση επένδυσης και βιωσιμότητας, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης με πόρους, περιβαλλοντολογική & ενεργειακή, πολεοδομική μελέτη, Μελέτες εγκαταστάσεων, οικονομοτεχνική μελέτη, μελέτη σκοπιμότητας και ανταποδοτικών ωφελημάτων.... Διαβίβαση φακέλου από την ΡΑΕ στις αρμόδιες υπηρεσίες προς έγκριση εντός 2 μηνών. Αναθεώρηση αν απαιτήται και έγκριση με μελέτη διασύνδεσης από την ΡΑΕ. Τέλος θα ήθελα να διατυπώσω την διαπίστωση όσον αφορά τις ελλείψεις που παρουσιάζονται σε πολλά ζητήματα, όπως το γενικό πλαίσιο των μελετών , ο τρόπος λειτουργίας και χρέωσης, οι πολεοδομικοί και περιβαλλοντολογικοί όροι, ο συντονισμός, οι αρμοδιότητες και η εποπτεία κ.α.