• Από: «ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ-ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Α.Ε» , μέλος του ομίλου «ΙΑΣΩ Α.Ε».          pdiaso@iaso.gr                                                        ΜΑΡΟΥΣΙ   19 ΜΑΪΟΥ 2010            gmiaso@iaso.gr       Σχετικά με τον προτεινόμενο καθορισμό ζωνών προστασίας του Υμηττού και τις προτεινόμενες εντός αυτών χρήσεις γης (άρθρο 3) παρακαλούμε να λάβετε υπόψη:   Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στις προτεινόμενες χρήσεις εντός της Ζώνης Β’- Περιφερειακής Ζώνης  Προστασίας του Υμηττού (άρθρο 3 του υπόψη νομοσχεδίου) δεν συμπεριλαμβάνονται οι κοινωφελείς χρήσεις δόμησης και λειτουργίας νοσοκομείων και θεραπευτηρίων καίτοι από αρχαιοτάτων χρόνων, είχε γίνει κατανοητό ότι επιβάλλεται, κατά το χρονικό διάστημα  θεραπείας τους, οι ασθενείς να παραμένουν σε καθαρό και ήσυχο περιβάλλον. Ειδικά στην χώρα μας υπάρχουν ερείπια θεραπευτηρίων σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων και μάλιστα σε περιοχές ιδιαίτερου κάλλους, εφόσον είχε αποκρυσταλλωθεί η πεποίθηση ότι η θεραπευτική αγωγή των ασθενών έπρεπε να συνδυαστεί με την διαμονή τους σε χώρο εκτός του αστικού ιστού.   Πράγματι δεν μπορεί ναι αιτιολογηθεί γιατί στη ζώνη περιφερειακής προστασίας του Υμηττού, όπου ορθώς επιτρέπεται η δόμηση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων, δεν επιτρέπεται η λειτουργία νοσοκομείων.   Κατά την άποψή μας θα έπρεπε να προωθείται η απομάκρυνση των νοσοκομείων από τον επιβαρημένο, από ρύπους κάθε είδους, αστικό ιστό μιας  πόλης ιδιαίτερα επιβαρημένης, όπως η Αθήνα, αντί να απαγορεύεται η εγκατάστασή τους περιφερειακά της πόλης. Τούτο συμβαίνει όχι μόνο στο εξωτερικό αλλά και σε μεγάλες πόλεις της χώρας  μας, όπου πλέον  τα νοσοκομεία  κατασκευάζονται στην περιφέρειά τους.    Η  λειτουργία νοσοκομείων δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, αποτελεί λειτουργία παρόμοια με εκείνη των εκπαιδευτηρίων και είναι γνωστό ότι ο περιβάλλων χώρος αυτών δενδροφυτεύεται σε μεγάλο βαθμό, εξασφαλίζοντας έτσι την αναβάθμιση και προστασία του περιβάλλοντος, αφού επιπλέον ο περιβάλλων χώρος φυλάσσεται σε μόνιμη βάση και συντηρείται με ειδικό προσωπικό. ’Έτσι στην  πραγματικότητα ο περιβάλλων χώρος νοσοκομείων αποτελεί αντιπυρική ζώνη.  Περαιτέρω, είναι κοινά γνωστό ότι υφίσταται ειδική διαχείριση των απορριμμάτων τους, ούτως ώστε να μην υφίσταται καμιά απολύτως  επιβάρυνση του περιβάλλοντος.   Τονίζουμε επίσης ότι οι ασθενείς αποτελούν  ευαίσθητο τμήμα του πληθυσμού, όπως ακριβώς και οι μαθητές και έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να διαβιώνουν εντός προστατευόμενου περιβάλλοντος κατά το χρονικό διάστημα της θεραπείας και ανάρρωσής τους. Είναι βέβαιο ότι ο Υμηττός όχι μόνο δεν κινδυνεύει από την λειτουργία στην περιφερειακή ζώνη προστασίας θεραπευτηρίων, αντίθετα η χρήση αυτή προστατεύει και αναβαθμίζει το περιβάλλον, σε συνδυασμό δε με τις υπόλοιπες προτεινόμενες χρήσεις αποτρέπει την κατάτμηση γης και άλλες επιβαρυντικές του περιβάλλοντος χρήσεις.     Η εταιρεία μας συστάθηκε το έτος 2001 (ΦΕΚ 5230/29-6-2001) με κύριο, μεταξύ άλλων, σκοπό  την ανέγερση κτιρίου για να στεγαστεί Κλινική Αποθεραπείας, Κέντρο Εγκαυμάτων , Τραυματολογικό και Πλαστικής Χειρουργικής σε ακίνητο που θα αποκτούσε. Πιστεύοντας  στην αποκέντρωση των  υπηρεσιών υγείας και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί ο ήδη βεβαρημένος αστικός ιστός της πόλης των Αθηνών, κατά τα έτη 2002, 2003  η εταιρεία μας προέβαινε σε αγορές όμορων ακινήτων στη θέση «Στέρνεζες» του Δήμου Κρωπίας Αττικής, προκειμένου στην συνέχεια και μετά την λήψη όλων των νόμιμων αδειών προβεί στην ανέγερση των  κτιριακών εγκαταστάσεων. ‘Ήδη η εταιρεία μας έχει αποκτήσει έκταση 81 και πλέον στρεμμάτων, η επένδυση έχει περιληφθεί στο πληροφοριακό δελτίο για το Χρηματιστήριο Αξιών και ανέρχεται σε 4.655.724 ευρώ, με τελική επένδυση (γη, κτίρια, εγκαταστάσεις κλπ) 55 εκατομμύρια ευρώ πλέον ΦΠΑ. Σύμφωνα με  την σχετική οικονομοτεχνική μελέτη κατά τη φάση κατασκευής θα απασχοληθούν 450 και πλέον άτομα διαφόρων ειδικοτήτων, ενώ η μονάδα θα απασχολεί 250 και πλέον άτομα ως προσωπικό, εκτός των ιατρών διαφόρων ειδικοτήτων. Επίσης, προβλέπεται ότι η μονάδα θα απασχολεί εμμέσως επιπλέον 250 άτομα της ευρύτερης περιοχής λόγω των συνεργειών που θα δημιουργήσει.   Σημειώνεται ότι κατά τον σχεδιασμό, ανάληψη και χρηματοδότηση της συγκεκριμένης επένδυσης είχαν ληφθεί υπόψη οι διατάξεις του από 31-8-1978 π.δ/τος (ΦΕΚΔ’544/20-10-1978), όπως τροποποιήθηκε με το π.δ της 17/27-3-1981 (ΦΕΚ Δ’167/1981), τα οποία καταργούνται με το παρόν νομοσχέδιο, σύμφωνα με τις οποίες είχαν καθορισθεί Α και Β  ζώνες ρύθμισης και προστασίας του Υμηττού. Η ζώνη Β’  είχε καθοριστεί ως περιοχή κοινωφελών λειτουργιών και εντός αυτής επιτρεπόταν η δόμηση νοσοκομείων και θεραπευτηρίων, διδακτηρίων, χρήση αθλητισμού. Η έκταση που η εταιρεία μας απέκτησε, λαμβάνοντας υπόψη τις άνω διατάξεις, υπάγεται στην ζώνη Β’ των άνω προεδρικών διαταγμάτων όπου επιτρέπεται η ανέγερση νοσοκομείων και θεραπευτηρίων, αλλά και στην ζώνη Β’ του υπόψη νομοσχεδίου, όπου όμως δεν επιτρέπεται η ανέγερση αυτών. Σημειώνεται, επίσης ότι  η υπόψη έκταση που απέχει 500 μ. από τη λεωφόρο Βάρης-Κορωπίου δεν αποτελεί δασική έκταση, ούτε περιοχή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (κατά τις σχετικές βεβαιώσεις της αρμόδιας Δασικής Υπηρεσίας και της Β’ Εφορίας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων), από Ιούνιο 2009 έχουν υποβληθεί όλα τα, κατά τις διατάξεις, του π.δ. 247/91 και π.δ. 517/91 δικαιολογητικά για την προέγκριση καταλληλότητας οικοπέδου προς την Δ/νση Υγειονομικής Υπηρεσίας της Νομ.Αυτ/κησης Ανατολικής Αττικής, μεταξύ των οποίων βεβαίωση της ΔΕΗ Α.Ε για σύνδεση του κτιρίου με το δίκτυο μέσης τάσης, βεβαίωση του Δήμου Κρωπίας για σύνδεση του ακινήτου με τα δημοτικά δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης και αποκομιδής απορριμμάτων οικιακού τύπου, βεβαίωση της εταιρείας παροχής Αερίου Αττικής Α.Ε για τη σχετική σύνδεση του ακινήτου και βεβαίωση της Πολιτικής Αεροπορίας. Η αναστολή όμως της έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περιοχή δεν επέτρεψε στην εταιρεία μας να προχωρήσει τις ενέργειες για την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από το έννομο συμφέρον της εταιρείας μας για την υλοποίηση της σχεδιασθείσας βάσει των ισχυουσών μέχρι σήμερα διατάξεων του από 31-8-1978 π.δ/τος  και του  π.δ/τος της 17/27-3-1981 επένδυσης, για την οποία ήδη έχει δαπανηθεί μεγάλο ποσό, όπως αναφέραμε, επισημαίνουμε και παρακαλούμε να ληφθεί υπόψη ότι: - Η ανέγερση και λειτουργία θεραπευτηρίου αποτελεί κοινωφελή λειτουργία, όπως η εκπαίδευση και η υπαίθρια αναψυχή, - Ο φόρτος της κυκλοφορίας που επιφέρει η  λειτουργία του συγκεκριμένου θεραπευτηρίου δεν είναι μεγαλύτερος από τον φόρτο που επιφέρει η λειτουργία εκπαιδευτηρίου και η κυκλοφοριακή σύνδεση επιτυγχάνεται πολύ εύκολα, λόγω της συγκεκριμένης θέσης του ακινήτου. - Ο περιβάλλων ελεύθερος χώρος είναι πολύ μεγάλης έκτασης, άνω των 60 στρεμμάτων, θα δενδροφυτευτεί και θα αποτελεί πνεύμονα πρασίνου που όχι μόνο δεν θα οχλεί αλλά θα αναβαθμίζει το περιβάλλον. Ο περιβάλλων αυτός χώρος θα φυλάσσεται σε 24ωρη βάση και θα συντηρείται και είναι προφανές ότι θα αποτελέσει ζώνη προστασίας του όρους στη συγκεκριμένη θέση. Σήμερα αλλά και πριν την αγορά της από την εταιρεία μας η έκταση δεν καλλιεργούνταν και είναι επίπεδη, όπως και η όλη περιοχή που  βρίσκεται. - H λειτουργία θεραπευτηρίου αποτελεί χρήση που δεν αντιφάσκει με περιφερειακή ζώνη προστασίας. - Θυμίζουμε, ακόμη, ότι υφίσταται λεπτομερής νομοθεσία αναφορικά με τη διαχείριση των νοσοκομειακών αποβλήτων (το μοναδικό στοιχείο που διαφοροποιεί τη συγκεκριμένη χρήση από τις προτεινόμενες), οι διατάξεις της οποίας θα τηρηθούν απαρέγκλιτα.   Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω θεωρούμε ότι στην Ζώνη Β’- Περιφερειακή ζώνη Προστασίας του Υμηττού θα πρέπει να περιληφθεί και η χρήση ανέγερσης και λειτουργίας θεραπευτηρίων με τους προτεινόμενους όρους δόμησης.   Σε κάθε περίπτωση, πιστεύουμε ότι πρέπει να περιληφθεί στο νόμο διάταξη με την οποία να επιτραπεί η δόμηση και λειτουργία νοσοκομείων, θεραπευτηρίων, κλινικών, σε εκτάσεις εντός της άνω Ζώνης Β’ για τις οποίες έχουν εκκινήσει οι προπαρασκευαστικές πράξεις και συγκεκριμένα για όσες έχουν υποβληθεί  όλα τα, κατά τις διατάξεις, του π.δ. 247/91 και π.δ. 517/91, δικαιολογητικά για την προέγκριση καταλληλότητας ακινήτου προς την Δ/νση Υγειονομικής Υπηρεσίας της Νομ.Αυτ/κησης Ανατολικής Αττικής, κατ’ αναλογία της διάταξης για τις προϋφιστάμενες του υπόψη νομοσχεδίου εγκαταστάσεις, καθόσον διαφορετικά ακυρώνεται η εμπιστοσύνη των πολιτών και των επιχειρήσεων στους ισχύοντες νόμους,  στους οποίους εδραιώνεται ο σχεδιασμός της δράσης και οικονομικής τους λειτουργίας. Εάν δεν περιληφθεί στον νόμο η άνω αναφερόμενη διάταξη, θα πρόκειται, σε συνδυασμό με την επιβληθείσα προηγουμένως αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών παρά τις υφιστάμενες διατάξεις του νόμου, περί νόμου με αναδρομική ισχύ, ο οποίος θα αντίκειται στο Σύνταγμα.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ                                                                                           ΠΡΟΕΔΡΟΣ   ΔΣ