• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΥΝΗΕΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ' | 9 Ιουλίου 2010, 18:59

    Σχόλια της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας – Θράκης για το σ.ν. για την βιοποικιλότητα Με έκπληξη διαβάζουμε το κείμενο, που κατ΄ ευφημισμόν ονομάζεται σ.ν. για τη βιοποικιλότητα. Ένα κείμενο που βρίθει αοριστολογιών και ευχολόγιων που δύσκολα θα έχει νομική εφαρμογή. Δεν θα μπούμε στην αναλυτική κριτική στα επιμέρους άρθρα, (αλλά είμαστε στη διάθεση του Υπουργείου σας για ουσιαστική συζήτηση πάνω σε αυτά) καθώς εν γένει προτείνουμε την πλήρη απόσυρση του νομοσχεδίου για τους εξής συγκεκριμένους λόγους: 1) Θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Σύμβαση για τη Βιολογική Ποικιλότητα που υπέγραψε η χώρα μας στο Ρίο το 1992 και επικύρωσε με το νόμο 2204/1994. Μεταξύ άλλων καταστρατηγεί την υποχρέωση της Ελλάδας ως συμβαλλόμενο μέρος για λειτουργία Γραμματείας για τη Βιοποικιλότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή τόσο σαφής υποχρέωση της Ελλάδας (άρθρο 24 του ν. 2204/1994) όχι μόνο δεν υποστηρίζεται αλλά αντ’ αυτού στο νομοσχέδιο διατυπώνονται συνεχώς αποσπασματικές φράσεις όπου κύριο μέλημα είναι η σύσταση επιτροπών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των μη κυβερνητικών οργανώσεων. Είναι τυχαίο όπου σε κανένα από τα άρθρα του νομοσχεδίου δεν αναφέρεται η Γραμματεία για τη Βιολογική ποικιλότητα; 2) Το νομοσχέδιο αυτό είναι αχρείαστο καθώς όλα τα ζητήματα που πραγματεύονται ρυθμίζονται από το δασικό κώδικα, το νόμο για το περιβάλλον 1650/1986, το νόμο για τα Καταφύγια Άγριας Ζωής (2637/1998), αλλά και τους περιβόητους νόμους 2742/1999 και 3044/2002. Μάλιστα ουσιαστικά καταλήγει να κάνει μεγάλες τροποποιήσεις στους νόμους αυτούς, αναιρώντας τους εμπνευστές τους (όπως το ν. 1650/1986 του αείμνηστου Α. Τρίτση) 3) Είναι περίεργο που δεν μνημονεύεται τίποτε για τη φύλαξη των προστατευόμενων περιοχών και του περιβάλλοντος εν γένει, που γνωρίζετε πως αποτελεί το τεράστιο πρόβλημα της φύσης. Επ’ αυτού εκ νέου περιορίζεστε σε ευχολόγια 4) Δεν αναφέρεται πουθενά η δασική υπηρεσία, η κατ΄εξοχήν υπηρεσία υπαίθρου, που υπάγεται πια στο ΥΠΕΚΑ. Είναι περίεργη αυτή η απαξίωση της δασικής υπηρεσίας 5) Δεν αναφέρονται πουθενά οι κυνηγετικές οργανώσεις, σωματεία συνεργαζόμενα με το ΥΠΕΚΑ, τα οποία σας θυμίζουμε ότι από δικούς τους πόρους (δηλ. των Ελλήνων κυνηγών) δαπανούν περισσότερα από 1.000.000 ευρώ το χρόνο για την ενίσχυση της βιοποικιλότητας, μέσω των συντονισμένων τους δράσεων βελτίωσης των ενδιαιτημάτων (με σπορές, φυτεύσεις, αναδασώσεις, εμβολιασμούς, ασυγκόμιστους αγρούς, μη χρήση γεωργικών φαρμάκων σε γεωργικές εκτάσεις, κατασκευή μικρών έργων με ποτίστρες, δεξαμενές, κλπ) 6) Με επιμέλεια βλέπουμε να έχει προστεθεί σε πολλά άρθρα η «ευκαιρία» για τη συμμετοχή εκπροσώπων των μη κυβερνητικών οργανώσεων και η ενεργοποίηση του ΕΚΠΑΑ και της Επιτροπής ΦΥΣΗ 2000 (όπου πρόσφατα η κ. Υπουργός τοποθέτησε, ονομαστικά, ανώτερα στελέχη και υπαλλήλους μη κυβερνητικών οργανώσεων) 7) Το νομοσχέδιο αγνοεί προκλητικά ακόμα και τους σκοπούς που αυτό θέτει με κυριότερο αυτό της διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη και τους stakeholders (χρήστες των φυσικών πόρων). Σε κανένα του άρθρο δεν προβλέπει διαδικασία διαβούλευσης, παρά μόνο δεσμευτικά σχέδια διαχείρισης και δεσμευτικές αποφάσεις είτε του Υπουργού είτε των Φορέων Διαχείρισης (που είναι ΝΠΙΔ), στους οποίους δίνονται υπερεξουσίες ανώτερες της κρατικης μηχανής, προβληματίζοντας ακόμα και για την εφαρμογή του άρθρου 24 του Συντάγματος. Οι Φορείς Διαχείρισης αποδεδειγμένα υπολειτουργούν (έχοντας απλήρωτο το προσωπικό τους εδώ και μήνες!). Χωρίς καμία εξασφάλιση οικονομικής χρηματοδότησης αυτά τα ΝΠΙΔ ή και άλλα που μπορεί να ιδρυθούν θα εξελιχθούν σε γενικούς ρυθμιστές και συντονιστές, ώστε τελικά να καταλήξουν διακοσμητικά στοιχεία, ανήμπορα να παρέμβουν στα τεράστια οικολογικά εγκλήματα που συντελούνται στην ελληνική φύση. Κύριοι εμπνευστές του νομοσχεδίου η προστασία του περιβάλλοντος ήταν, είναι και θα είναι υποχρέωση του Κράτους… και όχι μέρος χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων! 8) Αντικειμενικά το θέμα «θήρα» δεν συνδέεται με το νομοσχέδιο, καθώς όλα τα θηραματικά είδη είναι σε ικανοποιητική κατάσταση διατήρησης. Από τα περίπου 440 είδη πτηνών που έχουν καταγραφεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται η θήρα μόνο των 32. Από τα 116 είδη θηλαστικών που έχουν καταγραφεί στη χώρα, επιτρέπεται η θήρα μόλις των 5. Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση για την Προστασία της Φύσης (IUCN), κανένα από τα ελληνικά θηρεύσιμα είδη δεν αποτέλεσε στο παρελθόν και δεν αποτελεί και σήμερα απειλούμενο είδος. Τα απειλούμενα είδη αντίθετα ουδέποτε κυνηγήθηκαν, παρόλα αυτά όμως κάποια απειλούνται με εξαφάνιση. Το κυνήγι επομένως δεν επηρεάζει τα σπάνια είδη και οι αιτίες για την πληθυσμιακή κατάσταση των σπάνιων ειδών πρέπει να αναζητηθούν στην αγροτική και περιβαλλοντική πολιτική της χώρας. Παρόλα αυτά με ευκολία το νομοσχέδιο προβλέπει μέτρα περιορισμού ή και απαγόρευσης της θήρας 9) Με επιμέλεια βλέπουμε επίσης να υπάρχουν «περιπτώσεις» όπου λόγοι εθνικής οικονομικής σημασίας ... προηγούνται της βιοποικιλότητας. Ενώ έχετε και ειδική πρόβλεψη για τα αιολικά πάρκα, όπου επίσης αυτά προηγούνται, άσχετα με τους λόγους προστασίας της βιοποικιλότητας. Σας θυμίζουμε ότι αντίστοιχα «παράθυρα» σε παλαιότερες προσπάθειες αναθεώρησης του Συντάγματος είχαν την καθολική αντίδραση των πολιτών. 10) Με λύπη μας βλέπουμε να επιτρέπεται ένα «συγχωροχάρτι» σε μεγάλα οικονομικά κέντρα που μπορεί να προκαλέσουν περιβαλλοντική υποβάθμιση, αλλά αρκεί ίσως να πλήρώσουν. Παράθυρο όπου μπορεί ο υπεύθυνος για την περιβαλλοντική καταστροφή να παρουσιάζεται ως οικονομικός υποστηρικτής του όποιου πράσινου ταμείου. Με το ίδιο πνεύμα σε πολλά μέρη του κόσμου η βιοποικιλότητα καταστρέφεται, όπου μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες και οικονομικοί κολοσσοί χρηματοδοτούν μη κυβερνητικές οργανώσεις ως άλλοθι … ζητώντας άφεση αμαρτιών για τα οικολογικά εγκλήματα, με τη συνενοχή πια των χρηματοδοτούμενων ΜΚΟ. 11) Τέλος απορία δημιουργεί το «κατεπείγον» των μόλις έξι ημερών, που δίνεται ως χρόνος για συμμετοχή στη διαβούλευση. Χρόνος απαράδεκτα ελάχιστος. Ζητούμε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ -ΘΡΑΚΗΣ