• Σχόλιο του χρήστη 'Λουμάκης Στέλιος' | 21 Δεκεμβρίου 2009, 00:14

    Αξιότιμη κα Υπουργέ Κατ' αρχήν θα ήθελα να σας συγχαρώ δημόσια για την πρωτοβουλία σας να θέσετε το όριο απαλλαγής των Φ/Β από άδεια ΡΑΕ και ΕΠΟ στα 500 KWp εναρμονίζοντας έτσι την νέα νομοθεσία με το ειδικό χωροταξικό ΑΠΕ και την ΚΥΑ Δ6/Φ1/οικ, 19500 από 4/11/2004 (ΦΕΚ Β 1671/11-11-04)που κάτω του ορίου αυτού τα χαρακτηρίζει μηδενικής όχλησης. Δράττομαι της ευκαιρίας της δημόσιας διαβούλευσης ωστόσο να θίξω το θέμα της επέκτασης υφιστάμενων Φ/Β μονάδων των 100 KWp έως το νέο όριο απαλλαγής από άδεια των 500 kWp ανάλογα του ελεύθερου χώρου στο γήπεδο εγκατάστασης. Η επέκταση αυτή κατ' αρχήν είναι ιδιαίτερα χρήσιμη περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά διότι εξοικονομούνται υποδομές όπως καλλιεργήσιμη γη, οικοδομικά έργα-περίφραξη, συστήματα ασφαλείας και φύλαξης, γραμμές μεταφοράς ΔΕΗ, συστήματα επικοινωνίας DSL, χρόνος από πλευράς επενδυτή, χρόνος δημόσιων υπηρεσιών όπως δασική, αρχαιολογικές κλπ αφού εκεί που λειτουργούν ήδη Φ/Β μονάδες των 100 kWp οι χώροι είναι πολλαπλά ελεγμένοι λόγω της ΕΠΟ που έχουν λάβεικαι κατά συνέπεια δεν τίθεται καν θέμα νέας γνωμοδότησης. Τέλος οι τοπικές κοινωνίες έχοντας αφομοιώσει τις λειτουργούσες Φ/Β μονάδες είναι βέβαιο πως δεν θα αντιδράσουν στην επέκταση τους σε αντίθεση με την δημιουργία νέων που πάντα ελλοχεύει αυτός ο κίνδυνος. Κατά την άποψη μου λοιπόν με βάση τα παραπάνω θα πρέπει στον νέο νόμο να προβλέπεται, περιγράφεται επακριβώς και ενθαρρύνεται η επέκταση υφιστάμενων Φ/Β μονάδων των 100 KWp έως το νέο όριο απαλλαγής από άδεια των 500 KWp, η οποία μπορεί να γίνει γρήγορα και οικονομικά συνεισφέροντας έτσι άμεσα στην επίτευξη του εθνικού στόχου για τις ΑΠΕ. Διαδικαστικά θέματα ωστόσο όπως η υπογραφή νέας σύμβασης με ΔΕΣΜΗΕ για την νέα ισχύ και το καθεστώς τιμολόγησης που θα ισχύει πρέπει να αποσαφηνιστούν επακριβώς στον νέο νόμο άλλως η δυνατότητα αυτή πρακτικά ακυρώνεται. Για παράδειγμα θα πρέπει ο επενδυτής να γνωρίζει αν η χρονική στιγμή της διασύνδεσης της νέας ισχύος συμπαρασύρει όσον αφορά την τιμή πώλησης ανά KWh και την παλαιά. Αν ισχύσει αυτό τίθεται αυτομάτως εμπόδιο στην επέκταση υφιστάμενων παλαιών Φ/Β μονάδων (όπου πληρώθηκαν ακριβά ως εγκατάσταση) μετά από π.χ. 2 – 3 χρόνια όπου η τιμή ανά kWh βάση του ν. 3734 θα είναι σημαντικά χαμηλότερη της τρέχουσας και δεν θα έχουν αποσβεστεί καν ακόμη οι μονάδες. Θα πρέπει λοιπόν να δοθούν αναλυτικές οδηγίες από τον νόμο τόσο στον ΔΕΣΜΗΕ όσο και στην ΔΕΗ για την υποδοχή και διεκπεραίωση τέτοιων αιτημάτων και για τοποθέτηση π.χ. δεύτερου μετρητή ώστε να είναι δυνατός ο διαχωρισμός της τιμολόγησης της πρόσθετης νέας ισχύος. Θα πρέπει τέλος να αποσαφηνιστεί αν θα συνεχίσει να υφίσταται ο περιορισμός ΡΑΕ για απαγόρευση ύπαρξης περισσοτέρων της μίας εξαίρεσης – απαλλαγής εντός του ιδίου ακινήτου. Αν πάψει να υφίσταται ο περιορισμός(όπως προτείνω), τότε να προσμετράται υποχρεωτικά η συνολική εγκατεστημένη ισχύς των επιμέρους Φ/Β μονάδων που βρίσκονται στο γήπεδο όσον αφορά την κατηγοριοποίηση για απαλλαγή άδειας ΡΑΕ και ΕΠΟ. Έτσι παρέχεται η χρήσιμη δυνατότητα εκμετάλλευσης από τρίτο νομικό πρόσωπο υπαρχόντων υποδομών και γης εκεί που δεν υπάρχει από τον φορέα τους η δυνατότητα επέκτασης χωρίς να παραβιάζεται ωστόσο το συνολικό όριο των 500 KW για τις απαλλαγές. Τούτο θα συνεισφέρει τα μέγιστα στην εξοικονόμηση κόστους εγκατάστασης και στην εκμετάλλευση υπαρχόντων υποδομών.