• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργακόπουλος Αντώνιος' | 19 Ιουλίου 2010, 15:54

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ, ΚΥΡΩΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ. Από τον Δημοτικό Σύμβουλο Δήμου Άνοιξης Και Δικηγόρο Αντώνη Χρ. Γεωργακόπουλο. Α) ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ. 1) Πρόκειται για νομοσχέδιο, το οποίο αντί να επιλύει προβλήματα, δημιουργεί, εμμένοντας σε παρωχημένες και ξεπερασμένες οικολογικές απόψεις, αδιαφορώντας για τις δημιουργημένες από 70ετίας οικιστικές καταστάσεις της ευρύτερης οικιστικής περιφέρειας του Δήμου Άνοιξης. 2) Είναι έργο, κατά υποστηριζόμενα από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, ιδιώτη ο οποίος διαθέτει ανώνυμη εταιρία ασχολούμενη με περιβαλλοντικές εργολαβίες, στη εταιρεία του οποίου φημολογείται ότι έχει ανατεθεί η σύνταξη δασικών χαρτών. 3) Είναι άκρως γραφειοκρατικό, καθότι, για την σύνταξη των δασικών χαρτών αποφαίνονται με σχετική γνωμοδότηση τους, κατά σειρά το οικείο Δασαρχείο, η οικεία διεύθυνση Δασών κλπ. 4) Παραπέμπει σε πολλές περιπτώσεις στη ολοκλήρωση πολλών εργασιών με ανάθεση μέσω της εταιρείας ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α. Ε σε ιδιωτικές εταιρείες. 5) Τις ενστάσεις της κρίνει Επιτροπή, η οποία διορίζεται από τον εκάστοτε Υπουργό Περιβάλλοντος, τα δύο από τα τρία μέλη της οποίας είναι δημόσιοι υπάλληλοι (δασολόγος και μηχανικός) και το ένα μέλος δικηγόρος. Με τέτοια σύνθεση η επιτροπή κρίσεως των ενστάσεων, δεν παρέχει εχέγγυα αντικειμενικότητας διότι κρίνοντες και κρινόμενοι είναι πρόσωπα του Δημοσίου και έχουν κοινά επί του θέματος συμφέροντα. Αρχικώς είχε γραφτεί ότι πρόεδρος της επιτροπής θα ήταν Συνταξιούχος Δικαστικός. 6) Παρέχει στην κα Υπουργό το δικαίωμα αναστολής μετά την ανάρτηση του δασικού χάρτη την δυνατότητα να αναστέλλει επί δύο (2) έτη, με απόφαση της που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων και η έκδοση ή η αναθεώρηση οικοδομικών αδειών. Η αναστολή μπορεί να παρατείνεται για ένα ακόμη έτος με απόφαση του ιδίου Υπουργού, εφόσον συντρέχει σπουδαίος λόγος. Γεγονός που σημαίνει ότι για τρία και πλέον χρόνια μπορεί να ανακοπή κάθε οικονομική και κοινωνική πρόοδος στην πόλη μας. ΠΡΟΤΑΣΗ Οι ενστάσεις που θα υποβληθούν, να κριθούν από τους κατά τόπον Ειρηνοδίκες, οι οποίοι και να τις εκδικάσουν επί της ουσίας. Από τα οικεία Ειρηνοδικεία, άλλωστε είχαν κριθεί και οι ενστάσεις, όταν το 1983 – 1984 και πάλι τα οικεία Δασαρχεία είχαν αμφισβητήσει τον δασικό ή μη χαρακτήρα της οικιστικής περιοχής της Άνοιξης και είχαν αναρτήσει σχετικούς δασικούς χάρτες. Μάλιστα και τότε τα δασαρχεία είχαν εισηγηθεί στον τότε Υφυπουργό Δασών τον κο Γικόνογλου να κριθούν οι ενστάσεις μας από Διοικητικές Επιτροπές, πλην όμως επικράτησε η άποψη ότι η αντικειμενικότητα της κρίσης επέβαλε την δικαστική κρίση επί του θέματος που δημιουργήθηκε τότε. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Σας κατέστησαν γνωστό κα Υπουργέ ότι οι τότε ενστάσεις μας έγιναν δεκτές σε ποσοστό 99%, τόσο σε πρώτο βαθμό όσο και σε δεύτερο από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών ? Σας γνώρισαν κα Υπουργέ ότι με τις εν λόγω αποφάσεις διατασσόταν η διόρθωση των δασικών χαρτών και ο χαρακτηρισμός των περιουσιών μας ως μη δασικών ? Ρωτήσατε του δασικούς υπαλλήλους γιατί δεν συμμορφώθηκαν με το διατακτικό των εν λόγω αποφάσεων ? Πως λοιπόν μετά τις εν λόγω δικαστικές αποφάσεις θα επανακριθεί ένα θέμα το οποίο έχει λυθεί από την δεκαετία του 1980 και μάλιστα με δικαστικές αποφάσεις οι οποίες επειδή δεν προσεβλήθηκαν από τα αρμόδια όργανα της Διοίκησης και κατά συνέπεια αυτού έχουν καταστεί αμετάκλητες ? ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ. 1ο) Επιχειρείται με το υπό ψήφιση νομοσχέδιο να συνταχθούν Δασικοί Χάρτες σε περιοχή η οποία : α) Διαθέτει όρια οικισμού προϋφιστάμενα του 1923 προσδιορισθέντα από την αρμόδια προς τούτοις τεχνική υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών δηλ. από το Γραφείο Σχεδίου Πόλεων του Υπουργείου Συγκοινωνιών, με την υπ’ αριθμ. 12.033/8-6-1940 Γ.Σ.Π.Α.Β πράξη του, βάσει του άρθρου 14 παρ. 4 και 5 του Ν, Δ του 1923 και της 44130/1939 σχετική Υπουργικής Απόφασης. Και β) Τα όρια αυτά επαναπροσδιορίστηκαν με ιδιαίτερα ακριβή και λεπτομερή αποτύπωση δυνάμει των υπ’ αριθμ. 35246/3338 από Νοεμβρίου 1976 απόφαση του τότε Νομάρχη Ανατολικής Αττικής. Ενώ το Ιανουάριο του 1977 εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 2796/241 απόφαση του Αναπληρωτή νομάρχη Ανατολικής Αττικής η οποία καθόρισε τα όρια τα προϋφιστάμενα το έτος 1923 του οικισμού των Αγ. Αγγέλων (φασίδερι) της τότε Κοινότητας Άνοιξης. Και οι δύο αυτές Νομαρχιακές Αποφάσεις (35246/3338/1976 & η 2796/241/1997) εκδόθηκαν επί τη βάση των όσων διελάμβανε η από 6-12-1975 υπ’ αριθμ. Ε 35400 (ΦΕΚ Δ 10 – 12/1/1976) απόφαση του Υπουργού Δημοσίων έργων, «περί του τρόπου καθορισμού ορίων οικισμών προ του 1923 στερουμένων σχεδίου ρυμοτομίας. Τα αρμόδια δασαρχεία θεωρούν τις εν λόγω αποφάσεις μη νόμιμες ή ότι στερούνται κύρους. Με ποιο σκεπτικό όμως ισχυρίζονται τα παραπάνω ?. Υπογραμμίζω στο σημείο αυτό ότι, από κανένα διοικητικό όργανο και ειδικότερα από καμία δασική υπηρεσία δεν προσεβλήθησαν οι ανωτέρω αποφάσεις του τότε Νομάρχη και αναπληρωτή Νομάρχη Ανατολικής Αττικής. 2ον) Όπως είναι γνωστό, η ανωτέρω Υπουργική απόφαση σε συνδυασμό με τις Νομαρχιακές αποφάσεις έδιναν οικιστικές λύσεις στους οικισμούς εκείνους, - δηλαδή στο σύνολο σχεδόν των οικισμών της Ελλάδος -, οι οποίοι δεν διέθεταν ρυμοτομικό σχέδιο. Και οι οποίοι δεν ήταν εφικτό, από λόγους οικονομικούς, και τεχνικής επάρκειας να αποκτήσουν ρυμοτομικό σχέδιο ή να ενταχθούν στο σχέδιο πόλης. Αναμφισβήτητο γεγονός όμως είναι, πως οι οικισμοί που έχουν χαρακτηριστεί ως οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923, σύμφωνα με τον νόμο 998/1976, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν δασικοί, ως μη διαθέτοντες δασικές εκτάσεις. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο και οι αρμόδιες πολεοδομίες εξέδωσαν χιλιάδες νόμιμες άδειες ανέγερσης νέων οικοδομών, από δημοσίευση των ανωτέρω Νομαρχιακών αποφάσεων στο ΦΕΚ, με συνέπεια η Άνοιξη από Κοινότητα να καταστεί εντός ελάχιστου χρονικού διαστήματος Δήμος. Και να κατοικείται σήμερα από 20.000 τουλάχιστον κατοίκους. 3ον) Τα όρια του οικισμού της Άνοιξης τα προ του έτους 1923, έχουν γίνει αποδεκτά και από τον Οργανισμό της Αθήνας, και δη όπως αυτά έχουν προσδιορισθεί από το έτος 1940, αλλά και όπως αυτά εν συνεχεία λεπτομερέστερα προσδιορίσθηκαν με τις υπ’ αριθμ. 35246/3338/1976 & η 2796/241/1997 αποφάσεις του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής, κατά την εκπόνηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού της Άνοιξης, που δημοσιεύτηκε στο υπ’ αριθμ. 797/1999 Φ. Ε. Κ τεύχος Δ , ο οποίος φέρει και την υπογραφή του τότε Υφυπουργού Δασών Παρασκευά Φουντά. Της ανυπαρξίας δασικού χαρακτήρα περιοχών, εντός των ορίων του οικισμού μας, αναγνωρισθείσας κατά πανηγυρικό τρόπο από το πλέον αρμόδιο διοικητικό όργανο, ήτοι από τον επί των δασών και δασικών υποθέσεων υφυπουργό. Με έμφαση υπογραμμίζεται στο σημείο αυτό πως ο Οργανισμός της Αθήνας, διερεύνησε επισταμένως την ύπαρξη η μη δασικών περιοχών εντός των ορίων του οικισμού μας προκειμένου να εκπονήσει τον Γ. Π. Σ της Άνοιξης. 4ον) Το νομοσχέδιό σας δεν λαμβάνει υπ’ όψη του καθόλου το πραγματικό γεγονός, ότι ή Άνοιξη από το 1940 που χαρακτηρίσθηκε οικισμός προϋφιστάμενος του 1923, μέχρι και σήμερα, ήτοι για 60 ολόκληρα χρόνια, παρήγαγε πλήθος άλλων παράγωγων της ανωτέρω ιδιότητάς της διοικητικές πράξεις, (όπως έκδοση πολεοδομικών άδειών, καταβολή φόρων από μεταβιβάσεις ακινήτων κείμενων εντός του οικισμού της, υπαγωγή των εντός του οικισμού ακινήτων στο αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού του καταβαλλόμενου φόρου μεταβίβασής τους, σύνδεση των ακινήτων με τις παρεχόμενες υπηρεσίες πλήθους Δεκο, - ΔΕΗ ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ -) χωρίς οι πράξεις αυτές να προσβληθούν από οιαδήποτε δασικό όργανο, ή από οιαδήποτε δασική υπηρεσία πολύ δε περισσότερα από εκείνες που σήμερα αμφισβητούν την νομιμότητα της ύπαρξής μας ως οικισμού προϋφιστάμενου του έτους 1923. 5ον) Η ανυπαρξία δάσους εντός των ορίων του οικισμού μας προκύπτει επίσης και από το γεγονός ότι τα αρμόδια δασαρχεία και ειδικότερα η διεύθυση Δασών ουδέποτε συνέταξαν πράξη διαχείρισης δασικής έκτασης που να αφορά «δασικές» περιοχές εντός των ορίων του οικισμού μας. Αντίθετα έχουν συντάξει πλήθος αποφάσεων αποχαρακτηρισμού περιοχών οι οποίες όμως κείνται εκτός των ορίων του οικισμού μας. 6ον) Η απόπειρα να χαρακτηρισθούν, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, δασικές εκτάσεις τμήματα του οικισμού της Άνοιξης, του προϋφιστάμενου του έτους 1923 ανατρέπει την νομιμότητα που οι ίδιες οι υπηρεσίες σας με τις πράξεις τους καθιέρωσαν για 60 περίπου έτη. Για αυτό και το νομοσχέδιό σας προσκρούει στην αρχή της ισότητας έναντι των πολιτών, καθότι εάν τούτο γίνει δεκτό, θα δημιουργήσετε από πλευράς ιδιοκτητών γης, πολίτες δύο κατηγοριών. Εκείνους που πρόλαβαν να κτίσουν σε ότι εσείς με το υπό συζήτηση νομοσχέδιό σας αποκαλείται δασική έκταση, και σε εκείνους οι οποίοι κατέβαλαν χρήματα για την αγορά γης εντός οικισμού, προϋφιστάμενου του 1923, ο οποίος επιπλέον ήταν και οικοδομήσιμος, αφού η αρμόδια πολεοδομία εξέδιδε νόμιμες άδειες ανέγερσης οικοδομών, των οποίων τα νόμιμα δικαιώματα και περιουσίες τους ανατρέπονται αν ψηφιστεί ως έχει το υπό συζήτηση νομοσχέδιο. 7ον) Είναι τελείως αυθαίρετη η απόπειρά σας να αγνοήσετε τελείως το χαρακτηρισμό μας ως οικισμού προϋφιστάμενου του 23, από το έτος 1940, και εν συνεχεία το 1976, δεχόμενοι τελείως αυθαίρετα ως νόμιμα οριοθετημένες μόνο τις περιοχές εκείνες οι οποίες έχουν οριοθετηθεί: ι) σύμφωνα με τις διατάξεις των π.δ/των της 19.7-25.7.1979 (Δ, 401), της 2.3-13.3.1981 (Δ, 138), ή της 24.4-3.5.1985 (Δ, 181) αλλά σύμφωνα με άλλες διατάξεις, ή ii) εντός των ορίων σχεδίων πολεοδομικών μελετών και σχεδίων πόλεως που δεν έχουν εγκριθεί Και αυτό διότι το Κράτος δεν οριοθετεί οικισμούς όποτε το βολεύει αλλά από τότε που προβαίνει σε τούτο. Και η ύπαρξη νόμιμου οικισμού οριοθετημένου από το 1940 για την Άνοιξη είναι μια παγιωμένη πραγματική κατάσταση την οποία κανένα άδικο παράλογο και άσχετο προς την πραγματικότητα νομοσχέδιο δεν πρόκειται να ανατρέψει δίκαιά μας. Οι περιοχές που είναι χαρακτηρισμένοι οικισμοί προ του 1923 σύμφωνα με την πάγια νομολογία δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν και δη μετά από 60 χρόνια ως δασικές περιοχές. ΠΡΟΤΑΣΗ: Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο στο άρθρο 24 να αναγνωρίσει ως νόμιμα τα όρια του Οικισμού του Δήμου της Άνοιξης, όπως αυτά έχουν προσδιοριστεί, το μεν, με την υπ’ αριθμ. 12.033/8-6-1940 Γ.Σ.Π.Α.Β πράξη του, από το Γραφείο Σχεδίου Πόλεων του Υπουργείου Συγκοινωνιών, επί τη βάσει του άρθρου 14 παρ. 4 και 5 του Ν, Δ του 1923 και της 44130/1939 σχετική Υπουργικής Απόφασης, το δε με τις υπ’ αριθμ. 35246/3338/1976 & 2796/241/1997 αποφάσεις του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής. Αντώνιος Χρ, Γεωργακόπουλος Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Άνοιξης Δικηγόρος